Prodej mobilní divize Sony je pouze jedním z možných scénářů

Prodej mobilní divize Sony je pouze jedním z možných scénářů

Společnost Sony prožívá náročné období restrukturalizace nikoli nepodobné tomu, kterým si musela v minulosti projít finská Nokia nebo kanadské BlackBerry. Vloni odprodala ztrátovou divizi osobních počítačů Vaio a vydělila do samostatné divize výrobu televizorů. Šéf koncernu Sony Corporation Kazuo Hirai v uplynulém týdnu informoval o strategii podniku na následující roky. Podle ní to vypadá, že ani mobilní divize nebude mít ve společnosti na růžích ustláno. O skončení výroby, což se nám snaží namluvit některé senzacechtivé titulky, ale zatím rozhodně nejde.

Klepněte pro větší obrázek
Produkty mobilní divize Sony jsou různorodé a zajímavé, firma na nich ale nedokáže vydělat

Sony definovalo tři kategorie podnikání ve své korporaci. Do první patří provozy, jimž se v podnikání daří nejlépe, generují rostoucí zisk i tržby. Sem patří například výroba fotosenzorů do mobilních zařízení, které v současntosti používá mnoho světových výrobců. Dále sem patří herní divize PlayStation, filmová divize Sony Pictures a hudební Sony Music. Investice do těchto divizí porostou a očekává se také růst tržeb.

Sony se snaží zachránit situaci

Druhá kategorie jsou tzv. stabilní generátory zisku. Tržby sice stagnují, ale na základě mírného snížení investic by se mělo dosáhnout lehkého růstu zisku. Do této kategorie patří divize fotoaparátů a videokamer, a také audio techniky (sluchátka, walkmany, reproduktory). Do poslední, nejméně optimistické kategorie, potom spadá televizní byznys a také mobilní divize. Trh je v obou případech pro Sony velmi konkurenční a společnost se bude snažit pomocí ořezání nákladů a zvýšením efektivity stabilizovat divize alespoň na úroveň slabého zisku.

V dlouhodobé strategii není vyloučena ani možnost ochodu trhu se smartphony a televizory. „Duch Sony tkví v tom, co se jiní neodváží udělat,“ prohlásil na toto téma Hirai. Ještě dřív, než by sáhla po takto radikálním řešení, bude se Sony snažit situaci stabilizovat a bude zkoumat i možnosti vytvoření aliance s jinou společností. Smartphony Sony ale nemusí skončit ani v případě odprodeje celé divize. Sony může název licencovat jinému výrobci, podobně jako to dělá například Nokia.

Témata článku: Sony, Smartphony, Kauzy

64 komentářů

Nejnovější komentáře

  • legnaw 23. 2. 2015 11:21:53
    aliance s erikem nic neresila (protoze vyhrajtesesony ma porad jen a jen...
  • petrasek1 23. 2. 2015 0:09:09
    Sony je v mobilech samo osobě tragédie na entou. :-( Když vzpomenu první...
  • Titanius 22. 2. 2015 22:29:50
    Mediální masáž potupit Sony placená konkurencí je vážně ubohá. Sony bude...
Určitě si přečtěte

Jak vybrat mobil s nejlepším poměrem výkon/cena

Jak vybrat mobil s nejlepším poměrem výkon/cena

** Můžete skočit na lep reklamě a koupit to nejmodernější a nejdražší ** Nebo vyberete chytře a za 50 % peněz dostanete 90 % muziky ** Stačí znát jednoduchá pravidla fungování mobilního trhu

Včera | Kůžel Filip | 26

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

** Evoluce osvědčeného konceptu bez výrazných chyb ** Konkurence nespí a pořádně Vodafonu zatápí ** Zajímavý poměr cena/výkon už není tak atraktivní jako dříve

27.  7.  2017 | Herodek Martin | 14

Xiaomi Mi 5X: Foťák s optickým zoomem i pro střední třídu

Xiaomi Mi 5X: Foťák s optickým zoomem i pro střední třídu

** Xiaomi dostává optický zoom i do vyšší střední třídy ** Smartphone nabízí skvělý poměr výkonu a ceny ** LTE v pásmu 800 MHz zatím chybí

26.  7.  2017 | Miksa Martin | 5

Letní mobilní maturita. Poznáte těchto 29 mobilů?

Letní mobilní maturita. Poznáte těchto 29 mobilů?

** Máme pro vás jednoduchou poznávací hru bez výherců a poražených ** Máme pro vás jednoduché kousky i pořádné zapeklitosti ** Na kliknutí uvidíte obrázek, na druhé dostanete správnou odpověď

26.  7.  2017 | Kůžel Filip | 11


komerční sdělení

Komerční sdělení