Tisková zpráva, Praha 25. února - Za rok 2003 získal Oskar celkem 367 000 nových zákazníků. Celkový počet klientů k 31. prosinci 2003 vzrostl na 1 547 000, což představuje meziroční nárůst o 31,1 %. Tržní podíl se podle odhadů Oskara během uplynulého roku zvýšil ze 14 na 16 %.
Ke konci loňského roku už 42 % Oskarových zákazníků využívalo tarifní program, což představuje
ve srovnání s rokem 2002 nárůst o šest procent. Podíl tarifních plánů na nově získaných zákaznících v roce 2003 dosáhl 65 %. „Oskarova strategie postavená na principech přehledných tarifů a výhodných cen bez nutnosti písemných závazků je jedním z důvodů Oskarova úspěchu,“ uvádí Karla Stephens, generální ředitelka Oskara.
Vysoký podíl tarifních zákazníků a aktivní používání Oskarových služeb jsou zdrojem průměrného měsíčního příjmu na zákazníka (ARPU1), který za rok 2003 dosáhl výše 644 Kč (bez DPH). ARPU se tak meziročně zvýšilo o 87 Kč z 557 korun v roce 2002. Aktivní využívání služeb lze nejlépe demonstrovat na příkladu multimediálních zpráv. Na konci září 2003, tedy měsíc po představení MMS, bylo u Oskara více než 24 000 uživatelů. Ke konci roku používalo MMS zprávy u Oskara již třikrát více zákazníků - více než
70 000.
Přestože odhadovaná penetrace mobilních telefonů na konci roku 2003 dosáhla 95,2 %, dokázal Oskar meziročně zvýšit tržby za služby o 47 % na 10,82 miliardy korun (v roce 2002 činily 7,366 miliardy korun). „Tržby poprvé překonaly hranici 10 miliard korun a Oskar se stává stále častější volbou zákazníků preferujících výhodné volání v rámci tarifních plánů,“ komentuje úspěšný rok Karla Stephens.
Ukazatel OIBDA1 (provozní zisk před odpisy a amortizací) vzrostl o 346 % oproti konci uplynulého roku
(649,4 mil. Kč) a činil 2,896 miliardy korun. Poprvé ve své existenci dosáhl Oskar v roce 2003 kladného provozního zisku ve výši 252 milionu korun, a rok 2003 tak zakončil v černých číslech.
Neauditoavané výsledky za rok 2003 |
|
2003 celkem |
2002 celkem |
2001 celkem |
Oskar |
Provozní výsledky: |
|
|
|
Tržby služeb (mil. Kč) |
10 820 |
7 366 |
4 772 |
Provozní zisk (mil. Kč) |
251,7 |
-1 532,40 |
-3 137,30 |
Provozní ukazatele: |
|
|
|
Vývoj počtu zákazníků (v tisících) |
1 547 |
1 179 |
858 |
Tržní podíl |
16% |
14% |
12% |
ARPU1 (v Kč bez DPH) |
644 |
557 |
690 |
OIBDA1 (mil. Kč) |
2 896,40 |
649,4 |
-1 534 |
Podíl tarifních zákazníků |
42% |
36% |
29% |