Moorhen Camera X: legendární slepice pro Symbian (recenze)

Moorhen Camera X je hra pro chytré symbianové telefony. Na dvorku pobíhají a poletují slepice, vy jste lovec s brokovnicí a čas utíká. Znáte přece hru Moorhuhn… Mobilní verze se netradičně ovládá fotoaparátem v telefonu.

Mám vůbec smysl psát úvod? Najdou se ještě čtenáři, kteří nikdy neslyšeli o dnes již legendární počítačové hře Moorhuhn? Ne, nebudu nic psát, ale odkážu je na oficiální stránky Moorhuhn.de, případně na české amatérské weby: první a druhý. Stojí to za to.

Slepice jsou zpět

Moorhuhn se na mobilních telefonech objevil už dříve v Siemensech M50 a MT50. Nebylo to však ono. V několika pixelech černobílého displeje ale bylo těžké rozeznat slepici od širých lánů a až novější javová aplikace pro barevné telefony ukázala trochu víc. Ten pravý Morhuhn ale přichází do mobilů až teď, v aplikaci Moorhen Camera X určené pro symbianové chytré telefony s fotoaparátem. Fotomobil je podmínkou, hru proto nespustíte na Nokii N-Gage, všechny ostatní modely Nokií i Siemens SX1 jsou však podporovány.

Ikona hry v nabídce Siemensu SX1

O slepice vlastně nejde

Mobilní Moorhen Camera X odpovídá počítačové verzi Moorhuhn X. Je zde stejná grafika, pouze zmenšená na rozlišení displeje chytrých mobilů, jsou zde stejné záludnosti a co jsem prozkoumal tak fungují i stejné tipy pro dosažení maximálního skóre. Jak znalci vědí, pro úspěšné zapsání do žebříčku nejlepších totiž nestačí střílet po slepicích, ale co nejrychleji projít sestavu nejefektivnějších prvků, které přinesou nejvyšší skóre. Například postupným střílením dostanete šneka k jablku a každé jeho kousnutí přinese stejný počet bodů jako zastřelení slepice. To se hodí.

Tak třeba trouba. Občas z ní vykoukne slepice, kterou nemáte šanci trefit.
Stačí však zamířit na vypínač, slepici upéct a je vystaráno

Šneka je třeba dostat k jablku

Trezor - co s ním?

Ve volných chvílích je ale samozřejmě vhodné trefit poletující, pochodující nebo schovávající se domácí ptactvo. Čím je blíž, tím je to snadnější, ale odměnou je menší počet bodů než za úspěšné sejmutí téměř neviditelné slepice v dálce.

Panoramatický pohled na dvorek se slepicemi

Fotoaparát sleduje pohyb

Vývojáři společnosti Mobilscope.com, kteří mobilní verzi Moorhuhnu připravili, se zřejmě inspirovali vestavěnou hrou v Siemensu SX1 - tzv. komáry. Princip hry je totiž stejný: zaměřovač se neovládá joystickem nebo směrovými klávesami, ale pohybem celého telefonu. Hra pomocí vestavěného fotoaparátu snímá okolí a zjišťuje, jakým směrem a jak moc jste telefonem pohnuli. Výsledek přenese na pohyb zaměřovacího kříže.

Vidím slepici • je zaměřeno • kde byla slepice?

Styl ovládání u komárů a Moorhenu X se ale trochu liší. U komárů je pohyb citlivější, ale bez větší setrvačnosti, na kterou si u slepic musíte zvyknout. Zatímco někteří hráči jinou dynamiku pohybu ve hře Moorhen X vítají, jiní - a já jsem mezi nimi - více oceňují původní komáry. Kdybyste si ale nezvykli, lze zaměřování pomocí fotoaparátu vypnout a vrátit se k ovládání joystickem. S ním hráči dosahují lepších výsledků.

Stejně jako u počítačové verze hry nelze jen bezhlavě střílet, po každých osmi ranách musíte stisknutím funkčního tlačítka dobít brokovnici. Musíte si také dát pozor, do čeho se trefujete. Při zasažení některých objektů nebo živých tvorů se odečtou trestné body. Jedno kolo hry trvá minutu a půl a za tuto dobu musíte dosáhnout co nejvyššího skóre. Škoda, že se nezapisuje do síně slávy na internetu, ale jen do interního žebříčku a soutěžíte tak pouze sami se sebou.

Nabídka programu: hlavní menu • síň slávy • nápověda • nastavení

Bez zkušební verze

Moorhen Camera X je zábavná hra. Má samozřejmě své mušky, ocenil bych třeba plynulejší ovládání fotoaparátem nebo možnost ztišit zvuky (lze je jen vypnout), z celkového pohledu ale patří k nejlepším. Bohužel neexistuje zkušební verze, hru si musíte rovnou koupit - na serveru Handango.com je k dostání za 5,99 dolarů.