Dobrá muzika za pochodu: recenze MP3 přehrávače Digibeat FunkeyBoy ET-01

Digibeat FunkeyBoy je trochu neobvyklý kapesní přehrávač MP3/WMA s interní flash pamětí 128 MB. Kromě samotného přehrávání hudby totiž disponuje několika dalšími funkcemi, které majitele příjemně překvapí a mají vliv na celkový dobrý dojem z tohoto multifunkčního přístroje.

FunkeyBoy je malý černý hladký ovál o rozměrech 95 × 32 × 21 mm a hmotnosti 35 g (bez baterie). Pod krytem na jeho pravém boku se skrývá USB konektor, takže jej lze snadno připojit k počítači, a to buď přímo, nebo pomocí prodlužovacího USB kabelu, který je součástí balení. Na spodní straně přístroje najdete tlačítko Hold, ovládání hlasitosti a konektor pro sluchátka. V horní části se nachází multifunkční ovladač pro přístup do menu a pohyb v něm.

Elegantní design bez výstřelků • na horní hraně se nachází dvojsměrný joystick • USB konektor je schován pod krytkou

Přední straně přehrávače dominuje modře podsvícený LCD displej, na kterém bohužel uvidíte každý otisk prstu, ale to je asi jeho jediná vada na kráse. Je dvouřádkový a během přehrávání zobrazí informace z ID3 tagu skladby, bitrate, odehraný čas a složku, ze které se hudba momentálně přehrává. Vedle displeje na levé straně je ještě tlačítko, kterým zapnete nebo ukončíte přehrávání hudby.

Displej je modře podsvícen • oblast displeje • úkryt pro baterii

Přehrávaný zvuk mě příjemně překvapil svou kvalitou, je opravdu na velmi dobré úrovni. Zvuk mi připadal čistý a věrný. Přístroj napájí jedna AAA baterie, která je součástí balení a přístroj s ní vydrží v provozu přibližně 12 hodin.

Hlavní ovládací tlačítko, skrytý mikrofon a poutko • konektor sluchátek a tlačítka na spodní hraně • USB konektor

Co skrývá menu

Pohyb a práce s menu je jednoduchá a intuitivní. Stiskem multifunkčního ovladače volby potvrzujete, jeho pohybem vpravo nebo vlevo se mezi jednotlivými volbami přesunujete.

Položky menu, ze kterých můžete aktuálně vybírat, závisí na tom, zda právě přehráváte hudbu. Při jejím přehrávání si z menu vybíráte, v jakém pořadí chcete skladby přehrávat, jestli se mají opakovat a dále nastavujete equalizér (na výběr máte z Natural, Rock, Pop, Classic, Soft, Jazz a DBB).

Mnohem bohatší možnosti se ale skrývají v menu při vypnuté hudbě, narazíte zde na některé nadstandardní funkce. První z nich je diktafon, který nabízí několik úrovní kvality záznamu – čím lepší úroveň, tím více záznam spotřebuje místa. Bez zajímavosti není ani funkce Lyric, která dokáže zobrazovat texty přehrávaných písní v reálném čase. Samozřejmě to funguje pouze, když do paměti nahrajete soubor MP3 s textem písně (formát tagged lyrics). V menu se dají nastavovat i takové detaily jako kontrast a doba osvětlení displeje nebo automatické vypnutí přehrávače.

Sluchátka s rádiem

Snad už jsou navždy pryč doby, kdy výrobci ke svým přehrávačům dodávali sluchátka, o jejichž kvalitě se ani nemělo smysl zmiňovat. Sluchátka k tomuto přehrávači jsou kvalitní, jsou propojena se šňůrkou na krk, ale hlavně obsahují jednoduché FM rádio. To funguje zcela nezávisle na MP3 přehrávači, má vlastní baterii a není proto problém používat pouze sluchátka a přehrávač nechat ležet doma.

Hlasitost lze regulovat přímo na sluchátkách. Stanice se přelaďují automaticky stiskem stříbrného tlačítka na přední straně rádia. Velikostí rádio připomíná trochu větší a tlustší dvacetikorunu.

Přibalená sluchátka hrají překvapivě kvalitně • sluchátka jsou připevněna ke šňůrce na krk • ovládání hlasitosti na šňůrce; rádio skryté v amuletu

Nadílka v krabici

Kromě multifunkčních sluchátek a prodlužovacího USB kabelu najdete v balení také CD s ovladači. Budou ho ale potřebovat pouze majitelé Windows 98, u Windows 2000 a XP stačí přístroj k počítači jen připojit a hned se objeví jako další disk. Rychlost kopírování skladeb pomocí kabelu je přibližně 60 MB za dvě minuty. V balení u MP3 přehrávače najdete také dva ochranné „molitánky“ na špunty u sluchátek, návod v českém jazyce a baterii.

Bral bych ho hned

Digibeat FunkeyBoy ET-01 je MP3 přehrávač, který vám navíc poslouží také jako diktafon nebo rádio, ale lze jej využít třeba také jako přenosný disk. Vzhledem k přijatelné ceně musím říci, že se jedná o velmi dobrý přístroj, který průměrně náročného uživatele jistě nezklame. Testoval jsem verzi ET-01, existuje ovšem i model ET-02, který se liší pouze vyšší kapacitou 256 MB.

Digibeat FunkeyBoy ET-01
Zapůjčil: Adart Computers
Cena: 2 790 Kč (128 MB); 3 790 Kč (256 MB)