Objevil se další střípek do mozaiky dění kolem mobilních telefonů Siemens. Podle ekonomického týdeníku WirtschaftsWoche německý výrobce jedná s korejskou značkou LG o možném prodeji své mobilní divize. Konkrétní článek WirtschaftsWoche jsem na webu nenašel, informace ale převzala agentura AFP.
O současné situaci Siemensu jsem se bavil s lidmi „od zdroje“ a objevilo se hledisko, které jsme si dříve neuvědomili. Mobilní divize je opravdu ve ztrátě, o tom nelze diskutovat, ale přináší cenné služby i ostatním oddělením firmy. Mobilní telefony Siemens jsou vidět a po světě šíří jméno značky mnohem lépe než třeba motory nebo medicínská technika. Je samozřejmě otázkou, jestli Siemensu lepší pojem o značce pomůže při prodeji lokomotivy. To ale už musí vyhodnotit vedení a rozhodnout, jestli má mobilní divizi kvůli tomuto přínosu dotovat.
Tip: přečtěte si bleskovku, kde jsme poprvé upozornili na akutní možnost prodeje divize mobilních telefonů Siemens,
a také úvahu, proč se Siemensu v mobilech finančně nedaří