Radost tradičních hodinářů: Apple Watch nesmí do Švýcarska

Radost tradičních hodinářů: Apple Watch nesmí do Švýcarska

Chytré hodinky Apple Watch vstoupí do obchodů ve vybraných zemích 24. dubna. V první vlně prodeje ale rozhodně nebude Švýcarsko a hodinky Applu se v této alpské zemi neobjeví nejspíš ani do konce letošního roku. Důvodem je spor o duševní vlastnictví se značkou Leonard, informovala švýcarská televizní stanice RTS.

Klepněte pro větší obrázek

Švýcarsko je odedávna baštou luxusních hodinek, a tak se každé možné narušení práv podrobně zkoumá. Podle švýcarského federálního úřadu na ochranu duševního vlastnictví Apple nesmí v souvislosti s hodinkami používat symbol jablka, ani samotné slovo apple. Od roku 1985 totiž toto právo patří firmě William Longe, která je majitelem značky Leonard. Právo na užívání symbolu jablka by mělo vypršet 5. prosince.

Apple se zatím ke kauze nevyjádřil a nejspíš to pro něj zatím nebude hlavní priorita. I když Švýcarsko patří mezi trhy s největší kupní silou, může se americká firma zatím věnovat řešení závažnějších problémů. Už dříve se spekulovalo o tom, že výroba hodinek nejde podle plánu a že při zahájení prodeje bude k dispozici zhruba polovina předpokládaného množství. To může být také důvod, proč se hodinky zpočátku budou dát pořídit pouze po předchozí rezervaci při osobním nákupu ve vybraných Apple Storech.

Témata článku: Apple, Příslušenství, Kauzy, Nositelnosti, Hlavní priorita, Duševní vlastnictví, Výrobní problém, Watch

Určitě si přečtěte

ÚOHS naznal, že se operátoři nedomlouvají. Zpráva budí rozpaky

ÚOHS naznal, že se operátoři nedomlouvají. Zpráva budí rozpaky

** Úřad, který má potírat nekalou soutěž, hledal opatrně a nic nenašel ** Závěr: operátoři v minulosti měli stejné ceny, ale kartel to nebyl ** Čtyři strany opatrné úředničiny překládáme do srozumitelného jazyka

16.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 41

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

** ČTÚ naznal, že na trhu je něco shnilého, síťoví operátoři ale nesouhlasí ** Naopak virtuálové tvrdí, že stav je ještě mnohem horší ** Pozadí telco byznysu v ČR není tak líbivé, jako reklamy v televizi

14.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 26