Rekordní investice Samsungu: mobilní byznys nabývá na významu

Rekordní investice Samsungu: mobilní byznys nabývá na významu

Jihokorejský výrobce elektroniky Samsung Electronics plánuje v příštím roce investovat do výroby a výzkumu a vývoje rekordních 38 bilionů wonů (630,4 miliardy korun). To je o 27 % více, než má firma v plánu na letošní rok. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na informace korejských médií. Samsung ustupuje od investic do obrazovek pro počítače a televizory a stále více se soustředí na zlepšování součástek pro moderní mobilní telefony a tablety.

List Edaily uvedl, že Samsung plánuje prudce zvýšit investice do čipů, které využívají smartphony samotného Samsungu, ale také iPhony od Applu. Víc peněz má jít i do výroby obrazovek OLED využívaných v mobilních přístrojích. Ty jsou tenké a zároveň poskytují vysoké rozlišení díky technologii organických elektroluminiscenčních diod. Světový lídr na trhu plochých obrazovek naproti tomu sníží na polovinu investice do výroby LCD obrazovek z tekutých krystalů.

Klepněte pro větší obrázek

Ukazuje se tak, že pro Samsung je trh navázaný na mobilní telefony stále podstatnější. Vysoký prodej chytrých telefonů a tabletů zvýšil poptávku po čipech a obrazovkách do těchto přístrojů. To Samsungu pomohlo se lépe vyrovnat s poklesem poptávky po tradičních paměťových čipech a obrazovkách pro osobní počítače a televizory. Na zprávu o plánovaném nárůstu pozitivně reagovaly i burzy, akcie Samsungu stouply o 1,55 procent.

Témata článku: Samsung, Byznys, Investice

34 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Fanda 12. 11. 2011 15:35:43
    No tak ty jseš dobrej pacient.
  • mpolan 12. 11. 2011 13:29:19
    Nemáš :-D Protože jediný správný a nezaujatý pohled je ten, že Samsung je...
  • spectorcz 12. 11. 2011 4:35:51
    A jestli si fy Apple a jeji fans mysli, ze ten nejvetsi uspech Samsungu...
Určitě si přečtěte

Nokia se začala kamarádit se Xiaomi. Dočkáme se dvoubarevných prodejen?

Nokia se začala kamarádit se Xiaomi. Dočkáme se dvoubarevných prodejen?

** Nová aliance v mobilním světě má modro-oranžovou barvu ** Spojenci mohou vzájemně využívat patenty i technologie ** Jak se ale budou prát na přesyceném trhu smartphonů?

19.  7.  2017 | Láska Jan | 14

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

** Xiaomi je fenomén a dělá věci jinak. ** Do zákulisí nás nechá nahlédnout odborník na čínský trh. ** Pojem „výrobce“ dnes neznamená, co si patrně myslíte.

12.  7.  2017 | Posejpal Jan | 29


komerční sdělení

Komerční sdělení