Samsung uhájil trůn, Huawei se dere vzhůru [analýza]

Smartphonů se prodává stále více, ale růst trhu zpomaluje. Nejúspěšnější jsou opět Samsung a Apple, na záda jim dýchá čínská konkurence.
Samsung uhájil trůn, Huawei se dere vzhůru [analýza]

Mobilní segment má za sebou další růstové čtvrtletí. Během měsíců červenec až září se podle odhadů společnosti Strategy Analytics celosvětově dostalo do prodeje 354 milionů chytrých telefonů. To je o 10 % více než loni a i když růst zpomaluje a je nejmenší za posledních 6 let, analytici stále předpokládají rostoucí zájem zákazníků. Zpomalování růstu způsobuje nasycení vyspělých trhů a také Číny.

Největší výrobci smartphonů podle distribuovaných jednotek (data: Strategy Analytics)
Výrobce Q3 '14 Distribuce (mil. ks) Q3 '15 Distribuce (mil. ks) Q3 '14 Tržní podíl Q3 '15 Tržní podíl
Samsung 79,2 83,8 24.5% 23.7%
Apple 39,3 48 12.2% 13.6%
Huawei-Honor 16,5 26,7 5.1% 7.5%
Lenovo-Motorola 24,5 18,8 7.6% 5.3%
Xiaomi 18 17,8 5.6% 5.0%
Ostatní 145,9 159,1 45.1% 44.9%
Celkem 323,4 354,2 100.0% 100.0%

Pozici lídra smartphonového trhu obhájil Samsung, kterému se po více než roce podařilo vrátit k růstu objemu prodaných zařízení, když ve třetím kalendářním čtvrtletí distribuoval do prodejní sítě téměř 84 milionů smartphonů, což je meziroční nárůst o 6 %. To stačilo jihokorejskému gigantovi k pohodlnému obsazení prvního místa žebříčku. Růst značce zajistilo zlevnění některých modelů ve střední třídě, dostatečné zásoby vlajkového modelu Galaxy S6 Edge+ a také uvedení atraktivní kovové řady Galaxy A.

Boj čínských značek

Apple ve třetím čtvrtletí stihl na trh uvést novou generaci iPhonů 6s a 6s Plus, což při počátečních prodejích okolo 13 milionů kusů vydalo spolu se staršími modely na celkových 48 milionů prodaných iPhonů a tedy na druhé místo. Apple zůstává nejvýdělečnějším mobilním výrobcem s nejvyšší marží. V právě probíhajícím předvánočním čtvrtletí očekávají někteří analytici překonání loňského rekordu 75 milionů prodaných iPhonů.

Svou pozici dravého hráče potvrdil ve třetím kvartálu Huawei. Čínská firma distribuovala necelých 27 milionů zařízení značek Huawei a Honor, což představuje meziroční růst o 60 %. Číňané tak zvýšili tržní podíl na 7,5 % a s pohodlným náskokem tak za sebou nechali krajany z Lenova a Xiaomi. Obě tyto firmy meziročně stagnují, když distribuovaly mezi cca 18 a 19 miliony balení chytrých telefonů.

Témata článku: Apple, Honor, Huawei, Lenovo, Motorola, Samsung, Xiaomi, Smartphony, Hospodaření a finance, Analýza, Huawei Honor, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S6 128GB, Samsung Galaxy S6 64GB, Samsung Galaxy S6 Edge, Samsung Galaxy S6 Edge 128GB, Samsung Galaxy S6 Edge 64GB, Samsung Galaxy S6 Edge+, Samsung Galaxy S6 Edge+ 64GB, Rostoucí zájem, Trůn, Meziroční růst, Mobilní segment, Třetí kvartál, Mobilní výrobce

Určitě si přečtěte