Šéf DPP: E-mail si v metru vyřídíte už na jaře 2017

  • Kdy si z metra zavoláme nebo si v tramvaji nabijeme telefon?
  • Zeptali jsme se Martina Gillara, generálního ředitele DPP
  • Gillar řídí 10 000 zaměstnanců, funkce se ujal 18. května 2016
Šéf DPP: E-mail si v metru vyřídíte už na jaře 2017

Když se nyní tedy zaměříme nejprve na metro, jak pokračují plány na dostavbu nové linky D? Médii proběhlo, že by se stavba měla zpozdit minimálně o tři roky.
Naopak, cítím velkou podporu dozorčí rady, která chce celý projekt zrychlit. Analyzujeme možné rozdělení projektu, to by nám umožnilo začít stavět tunely metra do čtyř let. Pak bychom postupně dobudovávali stanice. Bude jen na nás, managementu DPP, abychom vše zvládli v co nejkratším čase.

Klepněte pro větší obrázek
Martin Gillar se ujal postu ředitele 18. května 2016, tedy přesně v den jeho 38. narozenin. (FOTO: David Malík)

Zmínil jste signál v metru a modernizaci vagonů. První otázka zní: Kdy si cestující konečně při cestě v podzemí zavolají nebo si budou smět vyřídit e-mail? Slibovali jste, že mezi stanicemi Roztyly a Muzeum to bude možné v druhé polovině roku 2016, a stále nic.
Do konce roku to jistě nestihneme. Jednáme s operátory, za jakých podmínek je necháme instalovat vyzařovací kabel v tunelech metra. Musíte si uvědomit, že jakákoliv technologie v metru přináší zejména bezpečnostní nároky. Ale e-maily si vyřídíte již na jaře.

Na jaké další novinky se Pražané mohou v tramvajích těšit? Co třeba dobíjení telefonů?
Tady cestující asi trochu zklamu, ale zásuvky na dobíjení telefonů v tramvajích neplánujeme zavést, a to hned z několika důvodů. Zcela jistě by se zásuvky staly dříve nebo později terčem vandalů, za další by se zvýšilo riziko krádeží a není ani možné, aby si cestující efektivně dobil telefon během jízdy přes několik zastávek.

Teď si trochu rýpnu, nechcete zásuvky na nabíjení mobilních telefonů zavést do autobusů? V nich by to cestující stoprocentně ocenili. Stačí se odpoledne podívat na váš web do sekce Mimořádné události a není všedního dne, kdy by spoje nenabíraly kvůli silné individuální automobilové dopravě zpoždění… Plánujete to nějak řešit?
Ano, samotného mě to trápí. Zpoždění jsou veliká. Rád bych tento palčivý problém projednal s Ropidem, který má organizaci PID na starosti, a také s ostatními subjekty MHMP. Myslím, že nám jde o společnou věc, tedy ráno se dostat včas do práce a večer domů. Samozřejmě s námi.

Celý rozhovor si přečtěte na Blesk.cz

Témata článku: Internet v mobilu, LTE, Rozhovory, E-mail, Celý rozhovor, Palčivý problém, Martin Gillar, Celý projekt, Stavba, Metr

Určitě si přečtěte

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

** T-Mobile s Vodafonem představili balíčky pro neomezené video ** Ale pozor, reklamy třeba na YouTube, ukrajují ze základního limitu ** Nevědomky tak můžete prosurfovat cenná data a dokupovat další

Včera | Pospíšil Aleš | 12

S falešnou aplikací kryptoměnové směnárny kradli peníze a nabourávali se do e-mailů

S falešnou aplikací kryptoměnové směnárny kradli peníze a nabourávali se do e-mailů

** Bitcoin a jiné kryptoměny jsou na vzestupu ** Uživatelé kryptoměnových směnáren jsou oblíbeným cílem útočníků ** S falešnou aplikací vás okradou a nabourají e-mail u Gmailu

10.  11.  2017 | Miksa Martin | 3

Vodafone Smart E8: čekání na Godota [recenze]

Vodafone Smart E8: čekání na Godota [recenze]

** Primárně telefon, až potom chytré zařízení ** Podprůměrný displej vadí víc než nízký výkon ** Pomalý, rozvážný, přesto stabilní a odladěný

3.  11.  2017 | Herodek Martin | 5