T-Mobile: Jde o selhání jednotlivce, uniklá data nejsou citlivá

T-Mobile: Jde o selhání jednotlivce, uniklá data nejsou citlivá

T-Mobile se potýká s nepříjemnou kauzou úniku osobních dat svých zákazníků. O případu jako první bohužel neinformoval (jak už to v případě negativního PR bývá) sám operátor, ale média – konkrétně deník MF Dnes. T-Mobile dnes vydal pouze reakci na novinový článek, kde některé informace upřesňuje a zejména se snaží uchlácholit zákazníky.

Klepněte pro větší obrázek

Operátor potvrzuje, že se jeden z jeho zaměstnanců pokusil odcizit a následně prodat zákaznická data. Má jít o člena malého týmu, který se zákaznickými daty běžně pracoval. Ihned po zjištění podezření na trestnou činnost podnikl operátor nutné kroky v součinnosti s Policií ČR. Zaměstnanci byl bez prodlení zrušen pracovní poměr a bylo zahájeno vyšetřování orgánů činných v trestním řízení.

Připravte se na nevyžádané reklamy

Právě v souvislosti s probíhajícím vyšetřováním nechce operátor poskytovat žádné konkrétní informace. Podle informací MF Dnes mohlo dojít ke zneužití osobních informací až 1,5 milionu zákazníků, tedy čtvrtiny operátorovy mobilní zákaznické báze. Deník dále uvádí, že do vyšetřování je zapojen Útvar pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) a policejní orgány údajně stíhají dvojici podezřelých na svobodě.

T-Mobile uklidňuje své zákazníky, že se nejedná o systémovou chybu, ale selhání jednotlivce. Databáze už je zajištěna a plně pod kontrolou operátora. Charakter odcizené databáze měl být čistě marketingový, v případě zneužití by se tak třetí strana dozvěděla k telefonnímu číslu maximálně obecné informace o zákazníkovi (věková skupina, velikost sídla bydliště atd.). Operátor uvádí, že rozhodně nešlo o provozní data nebo hesla.

T-Mobile zároveň vyvrací spekulace o tom, že by únik dat byl spojen s plošným výpadkem signálu, ke kterému došlo 19. dubna letošního roku. „Chci zákazníky ujistit, že reálně k úniku dat nedošlo a že jejich data jsou v bezpečí,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile. Nepříjemnosti, které ale možná budou muset někteří zákazníci T-Mobilu čelit, je případné oslovení nevyžádanými obchodními nabídkami, např. ve formě SMS.

Témata článku: T-Mobile, Kauzy, Bezpečnost, Pracovní poměr, Mobil, Cit, Třetí strana, Data, Báze

Určitě si přečtěte

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

** T-Mobile s Vodafonem představili balíčky pro neomezené video ** Ale pozor, reklamy třeba na YouTube, ukrajují ze základního limitu ** Nevědomky tak můžete prosurfovat cenná data a dokupovat další

Včera | Pospíšil Aleš | 12

ÚOHS naznal, že se operátoři nedomlouvají. Zpráva budí rozpaky

ÚOHS naznal, že se operátoři nedomlouvají. Zpráva budí rozpaky

** Úřad, který má potírat nekalou soutěž, hledal opatrně a nic nenašel ** Závěr: operátoři v minulosti měli stejné ceny, ale kartel to nebyl ** Čtyři strany opatrné úředničiny překládáme do srozumitelného jazyka

16.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 34

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

** ČTÚ naznal, že na trhu je něco shnilého, síťoví operátoři ale nesouhlasí ** Naopak virtuálové tvrdí, že stav je ještě mnohem horší ** Pozadí telco byznysu v ČR není tak líbivé, jako reklamy v televizi

14.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 25