T-Mobile přišel o 40 tisíc zákazníků, klesly i tržby

T-Mobile přišel o 40 tisíc zákazníků, klesly i tržby

T-Mobile dnes vydal finanční zprávu o výsledcích hospodaření v prvním pololetí 2011. U operátora došlo k mírnému poklesu klientů o 39 tisíc na současných 5,425 milionu. Největší úbytky zaznamenala skupina předplacenkářů, počet zákazníků paušálních služeb naopak narůstal. Podíl paušálistů na celkovém počtu klientů činí u T-Mobilu aktuálně 52 %.

Hlavním faktorem, který přispívá k vyšší oblibě tarifních programů, je široká nabídka integrovaných služeb, jejich výhodnější podmínky a možnost zajímavého balíčkování. Průměrný měsíční podíl zákazníků, kteří přestali používat služby operátora (churn), se u T-Mobilu drží na 1,3 %.

Zákazníci1. pololetí 20111. pololetí 2010Změna v %2. čtvrtletí 20112. čtvrtletí 2010Změna v %
Počet zákazníků5 4255 464-0,70%5 4255 464-0,70%
- Tarifní zákazníci2 8232 7303,40%2 8232 7303,40%
- Twist zákazníci2 6022 734-4,80%2 6022 734-4,80%
Noví zákazníci-428n.a.-2116n.a.
- Tarifní zákazníci5278-33,30%2530-16,70%
- Twist zákazníci-94-70-34,30%-46-14n. a.
Prům. měs. churn1,30%1,30%0,0 p.b.1,30%1,30%0,0 p.b.
-  Tarifní zákazníci0,50%0,40%0,1 p.b.0,50%0,40%0,1 p.b.

Finanční výsledky T-Mobile odrážejí především faktor neustále se snižujících cen za služby. Celkové integrované tržby za prvních šest měsíců roku dosáhly téměř 13,4 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles o 8,7 %; tržby z mobilních služeb pak přesáhly 12,4 miliard. Ukazatel EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) se přiblížil 6,7 miliardám Kč (pokles o 5,2 %), EBITDA marže z celkových tržeb je na úrovni 50 %.

Významný pokles cen odráží průměrná měsíční útrata za mobilní telekomunikační služby (ARPU). Ta činila v prvním pololetí 381 Kč, což je o 9,5 % méně než v prvním pololetí loňského roku. Podíl nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb lehce vzrostl o jeden procentní bod na 24 % v porovnání s první polovinou loňského roku.

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Hospodaření a finance

75 komentářů

Nejnovější komentáře

  • bumič 22. 1. 2012 2:05:22
    Je to tak moc dobře jsou u nás i jiné možnosti než mobil a to třeba VOIP...
  • Brepta 7. 8. 2011 17:46:21
    (zprznilo to odkaz a vynechalo zbytek...) Hovor na _mobil_ za _1,59 Kč_...
  • Brepta 7. 8. 2011 17:45:05
    Něco podobného je VoIP www.odorik.cz z Brna, nyní cca 13. největší český...
Určitě si přečtěte

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 6

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

** Xiaomi je fenomén a dělá věci jinak. ** Do zákulisí nás nechá nahlédnout odborník na čínský trh. ** Pojem „výrobce“ dnes neznamená, co si patrně myslíte.

12.  7.  2017 | Posejpal Jan | 29

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

** Frekvence pro „městské“ LTE vydražili O2, Vodafone a dva nováčci ** Jmenovitě Poda a Nordic Telecom, který má největší kus spektra ** Cena za frekvence se nelíbila T-Mobilu, a tak se z aukce stáhl

11.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 72

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

** Tři zlatá operátorská pravidla: komplikovaně, draze, připlať ** Operátoři letos změnili nabídku tarifů, ušetřit vás ale nenechají ** Ceny už sice nemají úplně stejné, ale rozdíly jsou minimální

10.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 56


komerční sdělení

Komerční sdělení