T-Mobile úspěšně otestoval novou formu mobilní reklamy

T-Mobile úspěšně otestoval novou formu mobilní reklamy

Společnost T-Mobile je již delší dobu aktivní v oblasti mobilního marketingu. Dalším počinem v této oblasti bylo testování reklamní SMS/MMS reklam cílených dle místa výskytu zákazníka, která využívá jeho lokalizační a další oprávněně zpracovávané údaje. Tři pilotní kampaně uskutečněné s využitím platformy beevendo firmy Cleverbee solutions proběhly v prosinci 2009. Na základě velmi pozitivního přijetí u zákazníků T-Mobile zvažuje spuštění této služby v ostrém provozu.

  • První kampaň se uskutečnila ve dnech 8. – 13. 12. 2009 v okruhu 5 kilometrů od provozovny obchodního řetězce v Příbrami. Prodejce nabízel odměnu za věrnost a speciální dárek pro prvních 1000 zákazníků, kteří předložili reklamní SMS. Úspěšnost této nabídky dosáhla 9,95 %.
     
  • Další kampaň uskutečnila síť drogerií Schlecker ve dnech 14. – 21. 12. a týkala se sedmi poboček na území Prahy 1 a 2. Po předložení reklamní SMS zákazník získal dárek. Zde byla reakce oslovených ještě intenzivnější – plných 21,80 % z nich přišlo a uskutečnilo nákup. Tato kampaň musela být předčasně zastavena, neboť množství odměn bylo rychle vyčerpáno.
     
  • Ve stejném období realizovala společnost Schlecker ještě další kampaň, tentokrát pro dvě lékárny v Praze 2. Po předložení reklamní SMS dostal zákazník, který zakoupil určitý typ vitaminového přípravku, dárek. I zde došlo k vyčerpání dárků dříve, než bylo plánováno. Nákup výrobku na základě zaslaného reklamního sdělení uskutečnilo více než 14 % z oslovených.

„Rychlou a vstřícnou reakcí zákazníků jsme byli příjemně překvapeni,“ říká Petr Doležal, ředitel firmy Schlecker, a dodává: „To, že přijde každý pátý oslovený zákazník, opravdu nikdo z nás nečekal.“

Z telefonního výzkumu realizovaného následně společností IPSOS Tambor mezi oslovenými zákazníky vyplynulo, že většina z nich má k zasílání reklamy formou SMS pozitivní nebo neutrální postoj, přičemž nabídka dárku zdarma za realizovaný nákup výrazně zvyšuje atraktivitu reklamního sdělení. Účastníci pilotu (zejména ti, kteří na zaslané sdělení reagovali) považují reklamu formou zasílání SMS za srovnatelně nebo více atraktivní než inzerci v ostatních typech médií.

„Pilot prokázal, že zacílení zákazníka v zájmové oblasti, tedy tam, kde se nachází provozovna inzerenta, ještě zvětšuje již tak vysokou účinnost mobilní reklamy,“ říká Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile a dodává: „Nadprůměrná míra odezvy na tento typ reklamního sdělení dokazuje, že jde o službu, kterou cílová skupina vítá, neboť ji získává právě tam, kde může uskutečnit nákup. Také inzerenti tento reklamní formát považují za velmi zajímavý. To nás logicky vede k úvaze brzy tento reklamní nástroj uvést do komerčního provozu.“

Více o mobilní reklamní naleznete na www.t-mobile.cz/reklama.

Tisková zpráva T-Mobile

Diskuze (13) Další článek: Google Maps poradí cestu cyklistům, zatím jen v Americe

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Typ reklam, Mobil, Určitý typ

Určitě si přečtěte

Balíček StreamOn narazil u „německého ČTÚ“. Porušuje síťovou neutralitu

Balíček StreamOn narazil u „německého ČTÚ“. Porušuje síťovou neutralitu

** Balíčky Vodafone Video Pass a T-Mobile StreamOn se řeší i u nás ** Tuzemský regulátor naznačuje, že o verdiktu německých kolegů ví ** Vodafone Video Pass může mít problém kvůli redukci kvality videa

Dnes | Pospíšil Aleš | 5

T-Mobile přichází s nabídkou deseti telefonů za 1 Kč. Stačí se upsat...

T-Mobile přichází s nabídkou deseti telefonů za 1 Kč. Stačí se upsat...

** Nokii 5 nebo jeden z dalších devíti telefonů nabízí T-Mobile od 1 Kč ** Samozřejmě musíte upsat duši na dvě léta s tarifem Mobil ** Akce platí do konce února 2018 i pro přechod z Twistu na paušál

Včera | Pospíšil Aleš | 6

T-Mobile chystá miliardové investice do optických sítí

T-Mobile chystá miliardové investice do optických sítí

13.  1.  2018 | E15.cz , Gallistl Vladan | 11

Mobilní internet u nás není až tak drahý. ...když se srovnáme s Uzbekistánem a Nigérií

Mobilní internet u nás není až tak drahý. ...když se srovnáme s Uzbekistánem a Nigérií

** Čeští operátoři jsou drazí zhruba stejně jako britští či němečtí ** Za data si nechají pořádně zaplatit v zemích Beneluxu ** Nejhůř je na tom Afrika, na „giga“ tam trhnou skoro 1 000 Kč

27.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 42

Volali jsme jako jindy v neděli, o stovky procent vyskočily na Štědrý den data

Volali jsme jako jindy v neděli, o stovky procent vyskočily na Štědrý den data

** Selfíčko s dárečkem jedině přes messenger a přes Wi-Fi ** Nejvíce volali, SMSkovali a datovali zákazníci T-Mobilu ** Průměrná hodnota přenesených dat na SIM se pohybuje od 40 do 60 MB

25.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 17

Lednový ceník T-Mobilu: Huawei Mate 10 Lite, Samsung Galaxy A8 a něco slev

Lednový ceník T-Mobilu: Huawei Mate 10 Lite, Samsung Galaxy A8 a něco slev

** Operátor v lednu sleví modely Honor, Huawei a Samsung ** Za necelých 13 tisíc se začne prodávat Samsung Galaxy A8 ** Zlevní také tablet Samsung Galaxy Tab S3, cena klesne o 2 tisíce

25.  12.  2017 | Pospíšil Aleš