T-Mobile zlákal nové zákazníky a po 8 letech zastavil pád tržeb z mobilních služeb

T-Mobile zlákal nové zákazníky a po 8 letech zastavil pád tržeb z mobilních služeb

T-Mobile má za sebou úspěšné třetí čtvrtletí letošního roku. Firma vydala hospodářské výsledky, které kumulují čísla za prvních devět měsíců letošního roku. K 31. říjnu vykázal největší český mobilní operátor celkové tržby ve výši 19,372 miliardy korun a provozní zisk 8,343 miliardy korun. Firma tak dosáhla vysoké provozní marže 43,1 %.

V Kč  Q1–Q3/2015 Q1–Q3/2016 Meziroční změna
Celkové tržby (mil.) 19 918 19 372 -2,70%
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby 13 611 13 727 0,90%
EBITDA (mil.) – integrované služby 8 035 8 343 3,80%
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) 40,30% 43,10% 2,7 p. b.
ARPU - mobilní služby 253 254 0,40%
Tarifní zákazníci 363 359 -1,10%
Zákazníci s předplacenou kartou 94 93 -1,10%
Podíl nehlasových služeb na ARPU - mobilní služby 44% 48% 4 p. b.

Zatímco celkové tržby meziročně mírně klesly, v segmentu mobilních služeb se T-Mobilu podařilo zastavit 8 let trvající pád. Mobilní služby generují operátorovi zhruba 71 % celkových tržeb, zbytek připadá na pevný internet, datová centra, IP televizi, ICT služby pro korporace, prodej hardwaru a nově také elektronickou evidenci tržeb (EET).

V tisících  Q1–Q3/2015 Q1–Q3/2016 Meziroční změna
Počet zákazníků – mobilní služby 5 981 6 002 0,40%
Tarifní zákazníci 3 556 3 646 2,50%
Zákazníci s předplacenou kartou 2 425 2 356 -2,80%
Noví zákazníci -20 -16 n/a
Tarifní zákazníci 56 50 -10,70%
Zákazníci s předplacenou kartou -75 -66 12%
Průměrný měsíční churn – mobilní služby 1,50% 1,40% -0,1 p. b.

T-Mobile se může pochlubit mírným meziročním navýšením počtu zákazníků mobilních služeb o 21 tisíc. Podíl zákazníků s paušálem je přitom stále většinový a činí 61 %. Průměrná měsíční útrata na zákazníka (ARPU) vzrostla na 254 Kč. Průměrný zákazník s paušálem utratí měsíčně 359 Kč, předplacenkář pouze 93 Kč. Většina rezidentních zákazníků přitom využívá neomezený tarif S námi síť nesíť za 749 Kč. ARPU paušálních zákazníků tak výrazně snižují firemní zákazníci a zákazníci pod rámcovou smlouvou, kteří platí podstatně nižší částky.

Během prvních tří čtvrtin roku mobilní zákazníci T-Mobile v průměru protelefonovali 156 minut, tedy o 0,6 % více než ve stejném období předchozího roku. Spotřeba vzrostla ve všech oblastech, zejména pak v oblasti datových služeb. Meziročně se objem přenesených dat zvýšil o 95,4 % a dosáhl 22 831 terabytů (TB).

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Hospodaření a finance

11 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Prase Mangalica 12. 11. 2016 11:20:59
    Tipl bych si, že na příliv zákazníků bude mít nemalý vliv Kaktus...
  • Šetřílek 11. 11. 2016 23:37:19
    Těší mne jen, že na tu jejich zlodějskou marži přispívám jen dvěma...
  • pcwifi 11. 11. 2016 22:03:23
    brzy me asi odpudi s jejich pristupem, po 14 letech toho mam celkem dost a...
Určitě si přečtěte

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

** Xiaomi je fenomén a dělá věci jinak. ** Do zákulisí nás nechá nahlédnout odborník na čínský trh. ** Pojem „výrobce“ dnes neznamená, co si patrně myslíte.

12.  7.  2017 | Posejpal Jan | 29

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

** Frekvence pro „městské“ LTE vydražili O2, Vodafone a dva nováčci ** Jmenovitě Poda a Nordic Telecom, který má největší kus spektra ** Cena za frekvence se nelíbila T-Mobilu, a tak se z aukce stáhl

11.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 73

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

** Tři zlatá operátorská pravidla: komplikovaně, draze, připlať ** Operátoři letos změnili nabídku tarifů, ušetřit vás ale nenechají ** Ceny už sice nemají úplně stejné, ale rozdíly jsou minimální

10.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 56


komerční sdělení

Komerční sdělení