Air Bank otevírá k testování své bankovní rozhraní (API)

Air Bank začala s vybranými partnery spolupracovat na testování svého bankovního rozhraní (API). Díky tomu mohou v budoucnu vzniknout pro klienty banky úplně nové mobilní a webové aplikace. Stejně tak díky tomu mohou vývojáři vylepšit aplikace, které už mají.

„V tuto chvíli běží zkušební provoz s omezeným počtem partnerů. Během něj chceme vyzkoušet, že vše funguje tak, jak má. Zajímají nás také jejich postřehy. Jakmile pak všechno vyladíme, rozjedeme to ve větším i s dalšími partnery,“říká Jakub Petřina, ředitel produktů a marketingu Air Bank.

Bankovní rozhraní (API) umožňuje připojit aplikace partnerů k dvěma typům bankovních dat. První představují veřejně dostupná data, jako je umístění bankomatů banky, otevírací doby poboček, mapa výběrových míst Sazky nebo aktuální kurzovní lístek.

Druhým typem dat jsou klientská data, například zůstatek na účtu, historie plateb, seznam platebních karet a jejich limitů a podobně. S přístupem k takovým datům jakékoliv další aplikaci ale bude muset dát vždy souhlas samotný klient a navíc je v ní pak bude moct používat pouze on sám.

Air Bank je po České spořitelně, Fio bance a Creditasu čtvrtou bankou, která přístup ke svému bankovnímu rozhraní otevřela. Od ledna 2018 by měly podle aktuálního návrhu nového zákona o platebním styku nabídnout přístup ke svému rozhraní všechny banky. Více informací najdete na www.airbank.cz/aplikace-tretich-stran.

Témata článku: Tiskové zprávy