Ericsson se chce soustředit na upevnění své pozice významného telekomunikačního dodavatele na českém trhu a zaměřit se na posílení partnerských vztahů s telekomunikačními operátory. Takové cíle si vytýčil nový generální ředitel Roman Stupka.
Ericsson se chce soustředit na upevnění své pozice významného telekomunikačního dodavatele na českém trhu a zaměřit se na posílení partnerských vztahů s telekomunikačními operátory. Takové cíle si vytýčil nový generální ředitel Roman Stupka.
Někdejší obchodní ředitel a člen představenstva Českého Telecomu (nyní Telefónica O2) Roman Stupka se stal v polovině září novým generálním ředitelem české pobočky Ericssonu. Vystřídal Patricii Curutchet Styf, která se vrací do Švédska na jinou pozici v rámci firmy.
Do čela českého Ericssonu nastoupil člověk se zkušenostmi z vysokého managementu velkých firem. Před angažmá v managementu Českého Telecomu pracoval jako obchodní a marketingový náměstek GŘ České pojišťovny a zároveň působil v orgánech dalších firem z rodiny PPF. V předcházejících obdobích získával manažerské dovednosti z mezinárodního prostředí jako generální ředitel americké farmaceutické firmy Bristol–Myers Squibb či ředitel divize vydavatelství Ringier. Před příchodem do Ericssonu působil jako investiční konzultant. Stupka je absolventem VŠE, titul MBA získal na CMC/ Katz University Pittsburg.
Stupka chce v Ericssonu pokračovat v tom, co začala jeho předchůdkyně: soustředit se na upevnění partnerství s klíčovými zákazníky, tzn. nejvýznamnějšími poskytovateli komunikačních služeb a pokračovat v získávání velkých korporátních klientů.
Ve svém volnu se Stupka věnuje především rodině a golfu. Jeho současný hendikep je 20, ale sám říká, že už si jej pravděpodobně o mnoho nevylepší. Jeho nadšení pro hru to ale nijak nesnižuje. Vedle golfu se také věnoval basketbalu a rád hraje kopanou. V životě i podnikání se řídí krédem, že řídit se selským rozumem je největší výhoda a mít strategii znamená také vědět, co nedělat. Stupka je ženatý, má dceru a syna.