Panasonic Toughpad je součástí řešení Helitab pro digitalizaci letového provozu vrtulníků

Helitab je součástí řady HCare Flight - digitálních řešení Airbus Helicopters Connected Services. Tento inovativní systém EFB (Electronic Flight Bag) zahrnuje i plně odolný tablet Toughpad FZ-G1 navržený speciálně pro použití v kokpitech vrtulníků.

Helitab – řešení EFB, které používá integrovanou sadu aplikací nové generace – představuje obrovský průlom v digitalizaci letového provozu pro vrtulníky. Tato integrovaná sada obsahuje aplikace, které představují soudržný a logicky propojený celek. Umožňuje tak uživatelům shromažďovat informace a poskytuje jim snadný a intuitivní přístup ke všem funkcím a datům, které piloti na svých misích potřebují. Díky funkcím pro připojení mají piloti přístup k informacím v reálném čase, což jim umožňuje lépe zhodnotit celkovou situaci a současně to zlepšuje bezpečnost letu a efektivitu provozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Systém EFB je navržen tak, aby byl kompatibilní se stávající řadou vrtulníků Airbus Helicopters, včetně modelů, které už jsou v provozu, a zároveň je schopen připojit se k pozemním zařízením. Helitab je tak pro piloty skutečným „digitálním asistentem“.

Již v provozu na vrtulnících H215 a H225

Toto propojené řešení EFB, které se skládá ze softwarového balíčku, plně odolného tabletu Panasonic Toughpad FZ-G1 a služeb, je momentálně k dispozici s operačním systémem Microsoft Windows 8. Brzy bude vydána nová verze, která bude kompatibilní také s platformami Microsoft Windows 10 a Apple iOS. V současnosti je provozován na vrtulnících H215 a H225 a postupně bude vydána varianta i pro vrtulníky H175, H145, H135 a H160.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dalším krokem je začlenit nové propojené řešení EFB pomocí bezdrátové technologie Wi-Fi do komunikačních systémů, které jsou k dispozici na palubách vrtulníků. To umožní, aby do řešení Helitab EFB neustále proudila data ze systémů letecké elektroniky. Díky tomu, že bude možné zobrazit a získat data z letecké elektroniky prostřednictvím Wi-Fi, se otevře celá řada dalších potenciálních funkcí a možných zlepšení efektivity provozu, které naprosto změní vše, co měli piloti vrtulníků dosud příležitost vyzkoušet. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nový software EFB: testován piloty pro piloty

Vzhledem k tomu, že tištěná verze letové příručky má většinou 30 až 100 stran a piloti mají na to, aby si ji prostudovali a poznačili si, co potřebují vědět, jen asi 20 minut, není tato konvenční verze příručky právě nejpraktičtějším způsobem, jak si označit důležité body – na rozdíl od verze digitální. Jednou z obrovských výhod digitální verze je grafické zobrazení dat, která se díky připojenému tabletu neustále aktualizují.

Toughpad FZ-G1 dostává zelenou

Od tohoto tabletu byla vyžadována stejná úroveň spolehlivosti, jakou mají palubní přístroje v kokpitu. Tablet byl testován v extrémních podmínkách a byl vybrán díky jasu obrazovky, výpočetnímu výkonu, spolehlivému reakčnímu času při používání mapových dat a v neposlední řadě také díky kapacitě úložiště. Toto univerzální zařízení nahradí všechny nástroje, které piloti pro své mise potřebují, což ušetří posádce čas, a v konečném důsledku tak zvýší bezpečnost.

Další článek: Další změna dodavatele? Samsung Galaxy S8 má mít baterie od LG Chem

Témata článku: , ,