Společnost Siemens obdržela od Frost & Sullivan cenu „Market Leadership Award 2006“ v kategorii Podniková telefonie v Evropě. Tímto prestižním vyznamenáním analytici ocenili vedoucí pozici společnosti Siemens na trhu s vybavením pro IP telefonii.
Podle společnosti Frost & Sullivan je tento úspěch způsoben stabilním a silným růstem ve všech evropských zemích a dále nárůstem tržního podílu ve vertikálních trzích, jako je zdravotnictví a hotelové služby.
„Market Leadership Award“ společnosti Frost & Sullivan je určena firmám, které si vedoucí postavení na trhu vydobyly na základě úspěšných marketingových strategií. Hodnocen je výjimečný výkon ve všech oblastech marketingu, včetně identifikace specifických výzev a důležitých faktorů trhu a vývoje odpovídajících marketingových strategií.
Společnost Frost & Sullivan ke svému rozhodnutí došla na základě 19,5 milionů IP terminálů prodaných v roce 2005 v Evropě. V tomto segmentu dosáhl podíl společnosti Siemens téměř 16 %, což z ní činí evropskou jedničku. Klíčovým faktorem úspěchu byl výsledek za třetí čtvrtletí roku 2005 a dramatický nárůst na německém trhu.
Siemens, divize Komunikace, byla v roce 2005 vedoucí společností na trhu v Německu a figurovala na druhém místě v Itálii, Španělsku a některých východoevropských zemích. Kromě toho tato divize navýšila své podíly na trzích v Belgii, Nizozemí a Velké Británii.
Společnost Frost & Sullivan zejména zdůraznila silný nárůst divize Komunikace společnosti Siemens v segmentu středních až velkých podniků. Společnost chce na tento úspěch navázat i v oblasti malých firem, a to pomocí produktů HiPath 2000 a BizIP.
Při odůvodňování udělení ceny zmínili analytici společnosti Frost & Sullivan rozhodnutí divize Komunikace společnosti Siemens zaměřit se na přechod z TDM technologie na řešení telefonie na bázi IP/LAN. Její úzké partnerství se zákazníky bylo klíčové při definici a realizaci této proměny od samého počátku. Výsledkem je fakt, že více než
85 % terminálů prodávaných v současnosti v Evropě zvládá IP technologii. V této souvislosti společnost Frost & Sullivan výslovně zmínila systémy HiPath 3000, 4000 a 5000.
Siemens, divize Komunikace, zároveň zrealizovala úspěšnou marketingovou strategii k nahrazení zákaznických TDM přístupů linkami, které podporují VoIP. Touto podporou pomáhá společnost Siemens svým zákazníkům snížit náklady na infrastrukturu a umožňuje přechod na další generaci komunikačních řešení.