Společnost Huawei v roce 2017 posílila, její příjmy meziročně vzrostly o 15,7 % na 92,5 miliardy USD

Společnost Huawei zveřejnila auditované finanční výsledky za rok 2017, které prokázaly, že značka i v loňském roce rostla. Celkové roční příjmy činily
92,5 miliardy USD, což znamená 15,7% zvýšení oproti roku 2016. Společnost dosáhla zisku 7,3 miliardy USD, v této oblasti tedy došlo k meziročnímu nárůstu o 28,1 %.

Mobilní divize Huawei Consumer Business Group, která zahrnuje značky Huawei i Honor, zaznamenala na trzích, kde působí, rychlý růst. Celkově v roce 2017 prodala 153 milionů smartphonů a její příjmy meziročně stouply o 31,9 % na 36,4 miliardy USD.

Prohloubení spolupráce mezi značkami Huawei a Honor

Strategie úzkého propojení značek Huawei a Honor v roce 2017 v pozitivním smyslu slova otřásla trhem a vytvořila komplexní portfolio produktů, které následují nejnovější technologické trendy. Zatímco Huawei se soustředí na inovativní funkce a komfortní uživatelskou zkušenost pro náročnější spotřebitele, produkty Honor špičkovými technologiemi ve stylovém balení oslovují především mladé zákazníky. Synergie značek přinesla v loňském roce řadu úspěchů:

  • Řady Huawei P a Mate, vlajkové produkty společnosti Huawei, získaly popularitu mezi uživateli po celém světě, a tak zvýšily globální vliv značky Huawei. Celosvětově se prodalo 20 milionů kusů modelů Huawei P10 a Huawei Mate 9.
  • Produkty z řady Huawei nova a duální smartphony Honor zaujaly spotřebitele propracovanou kombinací technologií a designu. Nejvíce nadchly mladé zákazníky, kteří při nákupu kladou důraz na estetickou stránku zařízení.
  • Rok 2017 byl přelomový pro produkty z řady G a Y i modely střední třídy ze stáje Honor. Kombinace výkonu a přijatelné ceny vedla k rychlému růstu značek Huawei a Honor.
  • Díky globálně rostoucímu povědomí došlo k výraznému nárůstu podílu značek Huawei a Honor na trhu, který tak překonal 10% hranici. Společnost Huawei tak upevnila svou pozici jednoho ze tří největších výrobců chytrých telefonů na světě. 
  • Globální povědomí o značkách Huawei a Honor oproti 81 % v roce 2016 vzrostlo
    na 86 % v roce 2017. Počet spotřebitelů z mimočínských trhů, kteří znají produkty Huawei nebo Honor, meziročně stoupl o 100 %.
  • Vlajkové produkty Huawei se staly bestsellery, což zvýšilo tržní podíl prémiových modelů s cenou převyšující 500 USD na vice než 10 %.

Vyspělé funkce zlepšují uživatelskou zkušenost

V oblasti inovací se Huawei soustředí na rozvoj funkcí využívajících umělou inteligenci, která zlepšuje výkon a usnadňuje ovládání smartphonů. Cílem společnosti je dodávat spotřebitelům zařízení, která jim skutečně porozumí. Přelomovou byla z tohoto hlediska řada Huawei Mate 10 představená v říjnu 2017, která nastartovala proces proměny smartphonů ve skutečně inteligentní telefony:

  • Operační systém EMUI 8.0 využívá umělou inteligenci ke zredukování chyb v systému Android, aby zařízení vždy pracovala svižně a spolehlivě.
  • Prostřednictvím AppGallery společnost Huawei vybudovala bezpečný a spolehlivý obchod s aplikacemi s čtyřvrstvým ochranným mechanismem, který uživatele chrání před potenciálními hrozbami. V roce 2017 AppGallery, která nabízí více než 600 placených aplikací napříč 18 kategoriemi, zaznamenala 61 miliard stažení.
  • Ve 3. čtvrtletí roku 2017 překročil počet uživatelů mobilních služeb Huawei 340 milionů, z nichž 30 milionů pocházelo z mimočínských trhů.
  • Značka Huawei se soustředí také na přímý prodej a servis. K prosinci 2017 měla společnost celosvětově přes 45 tisíc prodejních míst, což znamená 10% meziroční nárůst. Cílem společnosti Huawei je poskytovat spotřebitelům jednoduchý a pohodlný nákup špičkových technologií s důrazem na osobní zkušenost a kvalitu namísto kvantity. Totéž platí i pro servisní centra.

Budoucnost jako otevřený ekosystém

Smartphony aktuálně procházejí fází, kdy se z chytrých telefonů mění na telefony inteligentní. Přestávají být pouhým nástrojem a postupně získávají pozici přirozeného rozšíření lidského těla s benefity umělé inteligence. Díky strojovému učení a analýze dat zastanou inteligentní telefony v každodenním životě mnohem více funkcí. Podle příležitosti se promění v pozornou hospodyni, osobního trenéra, pečovatelku, řidiče, sekretářku nebo učitele, kteří vždy zohlední osobní zkušenosti uživatelů. Huawei Consumer Business Group trend inteligentních produktů přijala s konkrétní vizí:

  • V roce 2017 společnost Huawei představila výkonný čip Kirin 970 s jednotkou NPU (Neural Network Processing Unit) a umělou inteligencí, který je součástí řady Mate 10. Jeho úkolem je zajišťovat plynulý výpočetní výkon a vytvářet nové možnosti ve vztahu mezi člověkem a strojem.
  • Čipy Kirin jsou základem ekosystému HiAI. Ten integruje čipy, uživatelské prostředí EMUI a chytré cloudové služby do jedné výpočetní platformy s umělou inteligencí. Aby spotřebitelům vždy poskytla komfortní zkušenost, rozšířila společnost Huawei svou přítomnost také do počítačů, tabletů, nositelné elektroniky, chytré domácnosti a inteligentních vozidel.
  • Prodeje tabletů Huawei navzdory zpomaleným tržním podmínkám meziročně zaznamenaly 40% růst, čímž se společnost Huawei zařadila mezi trojici výrobců s největším podílem na světovém trhu. V roce 2017 také byla představena nová generace notebooků MateBook, zatímco řada MateBook X získala několik prestižních cen za svůj výkon i design.

Koncept chytré domácnosti bude klíčovou součástí inteligentního světa. Huawei Consumer Business Group proto počítá se třemi fázemi rozvoje chytrého domácího ekosystému HiLink.

  • První fáze se vyznačuje zvyšující se konektivitou, během níž dojde k propojení všech zařízení. Druhým stádiem je úplná konektivita, kdy dojde k propojení lidí, zařízení a služeb do uzavřené smyčky. Třetí fází je inteligentní konektivita, která přístrojům umožní nezávislé učení a efektivní řešení nejrůznějších komplexních situací.

Skrze chytrý domácí ekosystém HiLink společnost Huawei zahájila úzkou spolupráci s více než 80 značkami z 50 různých produktových kategorií. Z ekosystému na základě zapojení partnerů vzešlo přes 300 produktů.

Huawei Consumer Business Group věří, že konkurenceschopnost začíná a končí u spotřebitele. S ohledem na tuto skutečnost plánuje i pro rok 2018 pokračovat v inovacích a rozvíjení klíčových technologií, ať už jde o umělou inteligenci, rozšířenou realitu nebo virtuální realitu.

Díky novým end-to-end možnostem, které optimalizují synergii mezi čipy, zařízeními a cloudem, bude společnost Huawei usilovat o to, aby spotřebitelům zajistila zcela nové nečekané zážitky a stála u proměny celého odvětví chytré elektroniky.

Špičkový Huawei P20 Pro novou vlajkovou lodí značky

Huawei rozhodně nezahálí ani na poli smartphonů. Na konci března společnost v Paříži slavnostně představila dlouho očekávané modely P20 Pro a P20, které s sebou přinášejí malou fotorevoluci a zcela nové a mimořádně komfortní fotografické zážitky.

Prémiový Huawei P20 Pro jako první smartphone na světě disponuje unikátním trojitým fotoaparátem Leica a stejně jako model P20 při focení využívá umělou inteligenci. Doplňuje je Huawei P20 lite, který cílí zejména na mladé uživatele smartphonů, kteří kladou důraz na vyrovnaný poměr kvality, výkonu a designu.

Váš názor Další článek: OLED displej na Mate RS Porsche Design i do něj integrovanou čtečku otisků pro Huawei vyrobí LG


Určitě si přečtěte

Jak správně dobíjet baterie současných mobilů? Pozor na zastaralé návyky

Jak správně dobíjet baterie současných mobilů? Pozor na zastaralé návyky

Baterie v mobilních zařízeních se vyvíjejí, i když možná ne tak rychle jako některé jiné komponenty. Přesto už s dnešními články není žádoucí pracovat jako kdysi s NiCd bateriemi.

Jan Láska | 117

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

** Kvalitně zpracovaný telefon, na kterém se obtížně hledají chyby ** NFC je zejména v ČR klíčovým parametrem, který zde bohužel chybí ** Povedený mix funkcí si může držet přijatelnou cenovku

Martin Herodek | 73

RECENZE: Honor 7A je dobrá volba, když nechcete utrácet

RECENZE: Honor 7A je dobrá volba, když nechcete utrácet

** Honor 7A je ideální smartphone pro děti či začátečníky ** Nestojí moc a systém na něm jede hezky plynule ** Má rozumně nastavené parametry, zabezpečení a hezké barvy **

Jakub Vrbacký | 19

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

** Kvalitní střední třída s protáhlým displejem ** Stejný jako Honor 9 Lite, přesto se liší v drobnostech ** Fotoaparát už se barev nebojí

Martin Herodek | 10