Auto jenom s elektromotorem toho nemá opravdu spoustu. Ale zase nějaký věci má. Hlavně baterku, složitý elektromotor, topení a všechny součásti karoserie a podvozku jako jiný auto. Takže takový ty nejběžnější náklady typu pneumatiky, tlumiče, brzdový destičky a kotouče, stablizační tyčky, posilovač, klimatizace atd., jsou úplně stejný. Na mém autě, které má najeto přes 200 000 km jsem doteď neřešil žádný problém s převodovkou, spojkou, olejovou vanou nebo vačkovou hřídelí. Řešil jsem odešlý usměrňovač na alternátoru, ale zklamu Tě, ten musí mít elektromobil kvůli rekuperaci také.Nekupoval jsem auto nový, ale 3 roky starý. Po 3 letech jsem najezdil cca 40 000 km. Za tu dobu mě tedy auto stálo na naftě cca 40000/100x6x30 (6 je spotřeba, 30 cena paliva). Tedy celkem 72 000 Kč. Potom jsem ale musel koupit zimní a letní pneumatiky, sjel jsem je dejme tomu na půl, takže z pořizovací ceny 20 000 počítám 10 000, pak brzdy (destičky a kotouče) za 5 000 Kč, jedna prasklá pružina za 2 000 Kč, alternátor, tempomat, blbosti na podvozku a další malá údržba dejme tomu dohromady 10 000 Kč. Takže na dalších nákladech dohromady 27 000 Kč. Teď ale přijde to nejlepší. Cena mýho auta klesla za tu dobu o 120 000 Kč. Takže na jedné straně máme cenu za palivo 72 000 Kč a na druhé straně ostatní náklady v hodnotě 157 000. Jak vidíš, cena za palivo není ani třetina mých nákladů na ježdění. Kilometr mě tedy stál 1,8 Kč na naftě a téměř 4 Kč na ostatních nákladech.První majitel ztratil na ceně auta přes půl milionu za 3 roky a 120 000 km. Jeho tedy stál kilometr přes 4 koruny jenom na amortizaci.A to ještě do nákladů na ježdění nepočítám další poplatky. Například když pojedu do Chorvatska, je to cca 2000 km. Tedy 3600 na naftě. Jenže mimo to ještě zaplatím v Rakousku 8,7€ dálniční známku, pak 4x tunel 8,5 a 4,5, na Slovinsku známku za 35€ a v Chorvatsku mýtný cca 1600 Kč. Tedy cca 3500 Kč. Palivo mi dělá pouze půlku přímých nákladů na cestu.Kdybych jezdil každý den pravidelně 100km (tolik najezdí málokdo), měla by možná elektrika smysl. Ale já najedu někdy 10km a někdy 1000km. V obou případech je elektrika zcela mimo mísu.