Chytré hodinky, náramky, čelenky, brýle, ale také oblečení vybavené nejrůznějšími senzory. Všechny tyto produkty spadají do kategorie nositelného příslušenství, kterou podle analytické společnosti IDC čeká významný růst v objemu prodeje. Do konce letošního roku se má prodat 45,7 milionu kusů nositelného příslušenství. Podle dlouhodobé prognózy počet distribuovaných kusů naroste až na 126 milionů v roce 2019.
Predikce vývoje prodejů nositelností podle kategorií 2015-2019 (data: IDC)
Kategorie příslušenství |
2014 Distribuce [mil. ks] |
2014 Tržní podíl |
2015 Distribuce [mil. ks] (predikce) |
2015 Tržní podíl (predikce) |
2019 Distribuce [mil. ks] (predikce) |
2019 Tržní podíl (predikce) |
Na zápěstí |
17,7 |
90.4% |
40,7 |
89.2% |
101,4 |
80.4% |
Modulární |
1,6 |
8.3% |
2,6 |
5.7% |
6,7 |
5.3% |
Oblečení |
0 |
0.1% |
0,2 |
0.4% |
5,6 |
4.5% |
Brýle |
0,1 |
0.3% |
1 |
2.2% |
4,5 |
3.5% |
Na uši |
0 |
0.0% |
0,1 |
0.1% |
0,6 |
0.5% |
Ostatní |
0,2 |
0.9% |
1,1 |
2.4% |
7,3 |
5.8% |
Celkem |
19,6 |
100.0% |
45,7 |
100.0% |
126,1 |
100.0% |
Na trhu přitom převládnou zařízení s displejem, která jsou schopna pracovat s aplikacemi. Příkladem takových nositelností jsou typicky chytré hodinky. Analytici IDC predikují, že trh rozhýbou hlavně chytré hodinky Apple Watch. Až 80 % prodaného nositelného příslušenství se bude nosit na zápěstí (hodinky, náramky, fitness řemínky).
Naopak u chytrých brýlí, které má v nabídce například Google, Samsung, HTC, Epson nebo Sony, se výraznější růst neočekává. Do roku 2019 by měl jejich podíl na veškerém chytrém příslušenství činit pouze 3,5 %. Rychleji než brýle poroste kategorie chytrého oblečení a obuvi, jejíž podíl má během pěti let dosáhnout 4,5 %.