Chytré hodinky od Applu nelákají. Značka ztrácí podíl na trhu

Podíl Applu na trhu nositelných zařízení se ve třetím čtvrtletí snížil o zhruba 70 %. Vyplývá to z údajů IDC. Loni Apple za čtvrtletí prodal na čtyři miliony hodinek, nyní pouze milion.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Apple Watch Series 2. Jen mírná evoluce zákazníkům evidentně nestačila.

Všichni velcí hráči v oboru nositelností ve třetím čtvrtletí letošního roku rostli. Samsung například prodává tolik zařízení jako nyní Apple, v případě jihokorejské firmy tak jde o nárůst zhruba 90 %. Fitbit si v poslední době mírně polepšil, ačkoliv analytici čekali mnohem lepší výsledek. Akcie Fitbit si v reakci odepsaly 30 % na konečnou hodnotu 8,5 dolaru.

Jedinou výjimkou mezi firmami je Apple, který zaznamenal pád. Jak píše web qz.com, značka teprve v září představila Apple Watch Series 2 a Apple Watch Nike+, což se možná projevilo na prodejích ve třetím čtvrtletí - řada lidí čekala na nový model. Na druhou stranu po uvedení nových modelů se prodeje příliš nezvedly.

Bez ohledu na možné důvody, proč nositelná zařízení s nakousnutým jablkem tak propadla, Apple může jen doufat, že si k němu najdou zákazníci cestu právě před Vánocemi. Apple zřejmě narazil na strop prodeje. Klíčové produkty jako iPhone nebo Macbook se neprodávají, jak se očekávalo. Firma kvůli tomu ohlásila první celoroční pokles tržeb za posledních 15 let.

Klepněte pro větší obrázek
Diskuze (73) Další článek: Týden mobilně 363: O tom, proč čeští důchodci dotují levné volání manažerům

Témata článku: Apple, , , , , Apple iPhone 4GB, Market Share, Trh, Značka, Apple Watch Nike, Watch Nike, Mírná evoluce, Podíl, Chytré, Hod, APP,