ČTÚ chce, aby operátoři zkrátili dobu přenášení čísel

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) chce přimět operátory, aby zkrátili dobu přenosu telefonního čísla od jednoho operátora k jinému. Za rok 2012 uživatelé přenesli zhruba 360 tisíc mobilních čísel. Od loňska platí, že přenos by neměl trvat déle než čtyři dny. Operátoři ale při přenosu uplatňují výpovědní lhůty, a tak se zákazník často k novému operátoru nedostane se svým stávajícím číslem dříve než za měsíc. Tyto praktiky však mají skončit.

ČTÚ bude usilovat o to, aby operátoři „pustili“ zákazníka s jeho telefonním číslem ke konkurenci okamžitě. Připravovaná novela zákona o elektronických komunikacích stanoví, že v případě uplatňování výpovědních lhůt budou operátorům hrozit až milionové sankce.

Zrychlení přenosu by se mělo docílit i úpravou všeobecných oprávnění pro předávání technických dat. Současná praxe ukazuje, že data o zákaznících se často posílají poštou a celý proces se tak zbytečně zdržuje. Nově bude muset opouštěný operátor předat data novému operátorovi ve stejné formě, v jaké rozesílá faktury, což už je dnes ve většině případů elektronicky.

Diskuze (20) Další článek: Klávesnice od Logitechu obslouží tři přístroje zároveň

Témata článku: , , , Opouštěný operátor, Přenášení, Současná praxe, Pře