El Vergatario: nejlevnější mobil světa je překvapivě dobře vybavený

Diskuze čtenářů k článku

?  |  13. 03. 2009 13:32
W  |  13. 03. 2009 12:35

Nemůže stát 3 stovky, akorát je dotovanej vládou a je jenom pro Venezuelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  13. 03. 2009 12:42

Bude se prodávat v celé Latinské Americe.
A že je dotovaný je jasné, jako vše v socialistické Venezuele. Litr benzinu tam stojí snad kolem 1 Kč... Chávez si za státní peníze kupuje přízeň lidí a luxus pro sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  13. 03. 2009 18:58

Ten litr tam není levný protože by ho museli dotovat - ale protože se tam prostě těží i zpracovává a vláda se na něm nepakuje 50-70% "nákupní ceny" tak jako v EU...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  14. 03. 2009 08:24

v USA stoji taky jen cca 2,30 aspon posledne co sem tam byl tak me natolik visel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
q  |  15. 03. 2009 05:25

jo, to jen par blbcu tady dava cca25,- a to se staci projet i po vichodni evrope ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ferda2  |  26. 02. 2010 12:13

Co to melete o nešetrné naftě. Mám Focus 1.6 TDCi DPF, má "euro IV" a při měření emisí měřicí technik si málem ukroutil hlavu, protože nenaměřil nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  16. 03. 2009 17:50

Tak 2,30 je samozřejmě nesmysl, aspoň tedy ne po plyšáku, kdy ses tam pravděpodobně dostal. Pod dolar za galon jsi se dostal sotva, a dolar býval kolem 30 Kč, čili nějakých 7 Kč/l přinejmenším! Jednu dobu býval dolar také za 40, před cirka 8 lety, pod dvacku se dostal teprve až nedávno. Asi tak ve stejnou dobu, kdy začala stoupat cena ropy, a Amíci si začali zvykat postupně na 2 dolary za galon, pak na 3 a v té špičce před zhruba půl rokem dokonce na 4! Takže dolar byl v tu dobu sice za 15, jenže benzín za 4 dolary za galon znamenal cenu přes 15 Kč/l. Pravda, u nás byl víc než 2x dražší, ale nikdy to nebylo tak, že by Amíci kupovali benzín levněji 10x!
P.S. Spotřební daň na benzín v rozumné výši (a ta evropská mi rozumná přijde) považuji za jednu z mála daní, která má přímo pozitivní účinek sama o sobě. Nebo řekněme jako externalitu ke klasickým rozpočtovým důvodům... Amíci tankují do svých aut mnohem více než my, s ropou šetří mnohem méně než my, a jsou pak vystaveni mnohem větším cenovým šokům. On je totiž zatracený rozdíl mít zdraženo z 25 na 40, nebo ze 7,50 na 22,50. V tom našem případě je zdražení o polovinu (přesněji 60 %), v případě Amíků to byl ovšem trojnásobek! Čili 5x vyšší nárůst cen než u nás (ono to ovlivňuje mj. i inflaci, protože ropa je dnes prakticky ve všem). My jsme na vyšší cenu zvyklí, a tak nám neudělá pak výkyv trhu takový průvan v peněžence, protože celkové navýšení (v absolutních hodnotách za litr) je na světě zhruba všude stejné. To relativní pak ale samozřejmě dělá psí kusy...
A to samozřejmě nepočítám ekologické vlivy, kde je přeci jen rozdíl, zda spálím na 100 km litrů 5 či 10. Pravda, u nás se ale zas jezdí na mnohem méně šetrnou naftu, kterou Amíci kromě autobusů či náklaďáků prakticky neznají...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ferda2  |  26. 02. 2010 12:15

Sem to správně patří, sorry.
Co to melete o nešetrné naftě. Mám Focus 1.6 TDCi DPF, má "euro IV" a při měření emisí měřicí technik si málem ukroutil hlavu, protože nenaměřil nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  13. 03. 2009 11:51

El Vergatario = na pohledny tarif

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  13. 03. 2009 11:46

vergatario - venezuelský výraz pro "vynikající"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 03. 2009 09:13

vegetario, možná by to sedělo víc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  13. 03. 2009 07:36

Samozřejmě na nejbližšího soudruha ve zbrani. Předsedové uličních výborů fasují mobil s nevypnutelným odposlechem. Tisíce děkovných motáků :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor