Podle statistiky "předražení hovorů" vlivem typu účtování jen někde na 2,39 Kč . Nicméně, z té statistiky kterou mám na mysli (článek od Ing. Ivo Fišera na lupa.cz) plyne, že cca 50 % běžných hovorů trvá méně než minutu, ale to konkrétně u Faynu neodpovídá skutečnosti. Typický současný zákazník tohoto operátora má hovory výrazně delší. Řešilo se to před časem na fóru "telefonujeme.cz" v diskuzi mezi mnou jako moderátorem, zástupcem Faynu (provozním ředitelem) a zástupcem Odoriku (majitelem a jednatelem společnosti). Nakonec se došlo k tomu, že skutečně existuje skupina zákazníků, kteří ani na tarifikaci 60 + 60 neprodělávají. (Zákazníci s dlouhými hovory...)Když například uděláte s Faynem - mobilem čtyři hovory měsíčně (cca jeden týdně) a provoláte 10 min/hovor (celkem 40 minut) za nominálních 71,60 Kč/měs. hovorného, případné předražení vlivem tarifikace 60 + 60 by nemělo nikdy překročit cca 7,20 Kč/měsíc. Pokud použijete třeba Voocall s účtováním 1+1, zaplatíte na hovorném 66,80 Kč/měs. (tedy o 4,80 Kč méně), ale k tomu 39 Kč/měs. paušálu, čili celkem 105,80 Kč. Čili u takového způsobu užívání vychází Fayn výhodněji. a to bez ohledu na vyšší cenu "účetní" minuty ( o 10 hal.) a nepříznivou tarifikaci.