Financial Times: Huawei uvažuje o koupi Nokie

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 128

Názory k článku

20. 06. 2013 07:51

Prosím nějakého WP znalého člověka co by mi poradil, opět jsem po dlouhé době zauvažoval nad WP, ale pořád mám trochu strach z určitých vlastností systému jako takového.. Např -
1) je stále nemožné posouvat hudbu/video pomocí posuvníku? (chytnu, posunu kam chci a koukám) a nebo musim stále držet tlačítko přetáčení?
2) obsahuje klávesnici s českými znaky + qwertz?
3) je již celý systém kompletně počeštěn?
4) má mass storage?
5) jde nastavit libovolná tapeta? (píšu tapeta, né obrázek na zamykací obrazovce)
6) je možné se nějak co nejrychleji na pár kliknutí dostat k zapnutí wifi/bt/mobilní data?
7) existují na WP herní tituly např: Real racing 2/3? Shadowgun? Dead space? atd..
8) existují na WP komunikační programy např Viber, Skype??
9) existují na WP aplikace na bezplatné posílání sms, přes net??
10) jdou "krást" aplikace, nebo se musí všechny stahovat jen a pouze přes microsoftí app store?
Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 06. 2013 21:46

U tohoto obchodu by hrozně záleželo na tom, jak by se Hauwei dál postavil ke značce. Pokud ji vybrakoval a zahodil, jako se to stalo Saabu, ale i Motorole s Googlem (který vycucnul patenty a nechal Motorolu svému osudu místo toho, aby si tam dělal své vlastní zařízení), byla by to škoda. Pokud by to dopadl jako s Volvem, stálo by to za úvahu.Rozhodně tím, kdo by na tom vydělal více, byl Hauwei. Získali by zavedenou značku, velké množství zajímavých patentů, schopné inženýry a přístup k fungující distribuční síti. Na druhou stranu by se tímto krokem Nokia dostala k velkým výrobním kapacitám a balíku peněz na další vývoj zařízení.Pokud by Hauwei zachovalo Nokii jako exkluzivní značku s kvalitně udělanými telefony a nesnažili by se to rozmělnit desítkami modelů, mohl by to být funkční model. Otázkou je také dohoda Nokie s MS - jak by to fungovalo dál? Zůstala by Nokia výhradně pro WP (tedy téměř, když opominu řadu Asha)? Je také ve hvězdách, jak by to vypadalo za pár let - když Lenovo převzalo od IBM Thinkpady, byly to ještě pár let pořád výborné noťasy a držely tradici. Poslední dva tři roky je ale znát, že se vývoj posouvá jiným směrem než tomu bylo pod křídly IBM. Nepotkalo by totéž Nokii?****A jinak nejlepší by bylo, kdyby to převzal jistý korejský výrobce automobilů. Pokryl by si tak oblast, která je Kia i No Kia...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 06. 2013 19:41

mozna by huawei dokazala vnest do nokie realitu, vykopnout windows phone( nebo mu alespon venovat pozornost jakou zahluhuje- okrajovou) a zacit delat neco poradneho s androidem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 06. 2013 17:16

No vzhledem k tomu, že v Q2 2013 Nokii klesnou jak prodeje Lumie, tak prodeje feature phonů tak se není co divit...Tady je zdroj odkud sem čerpal:
http://www.slashgear.com/nokia-q2-profit-warning-r... ... a tady krasna analyza všemožnych ukazatelů na trhu, kde je vidět, že se Lumií víc naskladní než prodá (jak to jde dohromady s kecama, že je Nokia nestačí dodávat, co?!)http://www.tech-thoughts.net/2013/05/Windows-Phone-Inv... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2013 15:15

Dle mě by se názvy brali naopak, začátek nokie a konec huawei, a bylo by z toho Nowei, čti "nouvej"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 06. 2013 14:03

Jak píše jeden z předcházejících řečníků – ANDROID NENÍ ZADARMO. To že je zadarmo je lež jako věž.
1.) Android jako takový má zadarmo třeba Amazon. Proč? Není členem Open Handset Alliance, který Android spravuje a býti členem této asociace je conditio sine qua non pokud chcete zařízení vybavit Google službami, což je zejména Google Play. Za toto už se ale Googlu platí! Kolik znáte zařízení bez Google Play? No, dobře v Číně je jich kopa. V Číně Google Play nedistribuuje s telefony ani Samsung, takže z tama nic nemá, ale z ostatních zemí ano.
2.) Patenty. Za Android každá větší firma, nemusí být ani velký výrobce, platí za patenty Microsoftu, Applu a dalším firmám. A toto jak v Číně, tak všude jinde a platí i čínští výrobci jako Huawei a ZTE...
3.) Co můžou upravit na Windows Phone výrobci? Nic. Co upravují výrobci na Androidu? Všechno co de, i když ani kolikrát neví k čemu je to dobré. WP jede jen na určeném HW za to ale už má ovladače v systému. Co u Androidu? Tam jsou všelijaké kombinace čipů a k tomu výrobci kolikrát musejí zakomponovat olvadače, k WP také ano, ale jen u něktěrých věcí (čipset ne, foťák ano,...).
Když pak přijde nový Android tak musí tyto úpravy nalepit na novou verzi...
Když přijde nový WP, tak jsou mimo hru.Takže v praxi, WP nestojí výrobce téměř nic, za to Android těžké prachy!
Ale proč nám tedy takto výrobci lžou?
Odpoveď pro ty, co to nevidí, jsou aktualizace SW – Androidu.
Vše záleží na výrobci, jestli Vám aktualizaci vydá. A přitom aktuálnost verze, či vyhlídky do budoucna jsou důležitá věc při výběru telefonu. Nový telefon by vám nemusel stát za to, kdyby ten současný měl aktuální Android, ale on nemá, tak o tom přemýšlíte... Je to prostě součást jejich obchodního modelu.U WP se výrobce smluvně zavazuje podporovat svůj telefon 18 měsíců, přičemž podpora MS samotného bude ještě delší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 06. 2013 13:39

Taky bych si Nokii s Androidem koupil :)Android chci jednoduše proto, že na něj veškeré aplikace (spolu s iOS) existují jako první, je jich ohromné množství zdarma a je poměrně snadné pro něj vytvářet nové aplikace.Huawei chce koupit Nokii právě jenom díky značce. Protože spousta lidí řekne: "Huawei? TEN ČÍŇAN?!" A už z principu to nechce, protože "to je z Číny". Kdyby ale mohl vydávat telefony pod hlavičkou NOKIA, tak spousta lidí si to koupí jenom kvůli značce při rozhodování mezi různými androidy - zvlášť těch konzervativních lidí.Jinak opravdu nechápu, že tolik lidí chce Nokii s Androidem a Nokia ani nezkusí udělat nějaký pořádný smartphone s Androidem... Nedokážu si představit, že by třeba provozovatel hospody dával lidem víno, když by po něm zákazníci doslova řvali "My chceme PIVO!!!!" A nikdy by jej nenapadlo zkusit prodat alespoň pár chlazených lahváčů nebo plechovek .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 06. 2013 11:36

Tato sprava bola HOAX snad este skor nez ste ju uverejnili.. Danu spekulaciu odmietli jak Nokia, tak aj Huawei.. *facepalm*

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 06. 2013 09:35

Tohle se mi zdá stejně nepravděpodobné, jako když se spekulovalo, že Google koupí Motorolu. A ejhle, on ji opravdu koupil. Tu Motorolu, která stála na začátku mobilního telefonování a tu, která společně s BB kdysi vládla americkému trhu.
Huawei je třetí největší výrobce telefonů na světě, tak proč ne, kde je v tuto chvíli Nokia? Nejlepší čas na to ji převzít...
MS se o ni snažit nemůže, protože těm by to asi nejvyšší úřady (USA, EK) nepovolily, když tak protěžuje WP.
Myslím si, že značka Nokia nezanikne. I když Čínani...taky koupili Saab a nakonec se muselo rozprodávat i tovární muzeum Že by se blýskalo na Nokii s Androidem? To bych o koupi Nokie snad i uvažoval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 06. 2013 07:57

Každá firma zvažuje (je otevřená) různé akvizice, není to nic neobvyklého, stejně jak Huawei tak i Nokia zvažuje a provádí akvizice (za poslední rok koupila hned několik společností). Všechno je to o ceně. Nepochybuji že by Huawei rád Nokii koupil (z mnoha důvodů, ať už patenty, značka, či se jen zbavit konkurence), otázkou je kolik by musel nabídnout aby na to Nokia přistoupila, a zda vůbec by na to přistoupila (násilné převzetí není v případě Nokie možné). V době kdy jdou prodeje Lumií nahorů, hodnota Nokie taky stoupá, a finanční situace se lepší, asi nelze předpokládat, že by se Nokia chtěla prodat. Tedy akvizice tohoto rozměru je vysoce nepravděpodobná. Pravděpodobnější smysl tohoto vyjádření, je snaha o zvýšení mediálního zájmu o Huawei v době uvedení nového modelu, což se jí nepochybně povedlo.Jinak co se týče uvedeného podílu na trhu, a ceny OS, bylo nespíše myšleno jen z pohledu Huawei pouze na čínském trhu. Podíl WP na třeba na evropském trhu už rozhodně není zanedbatelný (v průměru 7% a v řadě zemí přes deset procent, což je mnohonásobně více než kdy Apple dosáhlo na desktopech, a přesto to to apple vždy byl vemi zajímavý byznys, tak proč ne pro Nokii). A za android se neplatí max jen v číně (sama firma Huawei platí za Android licenční poplatky pro telefony které z číny exportuje).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 06. 2013 07:35

K tomu myslím těžko dojde. Microsoft si nenechá Nokii převzít nějakým Asiatem, který prodává Android.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2013 01:13

Silne pochybujem o tom, že by Hulahej kúpil Nokiu - cena Nokie by bola nepochybne pekne vysoká vďaka množstvu patentov (aj keď jej finančné výsledky za veľa nestoja) Podľa mňa sa Nokia konečne zbiera na nohy a nové Lumie s WP8 sú vynikajúce mobily a už teraz sa teším na novú vlajkovú loď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (55)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 06. 2013 00:09

K čemu těm asiatům bude krachující Nokia ? Leda že by chtěli koupit hlavně Elopa a toho pak nasazovat ke konkurenci A za pár let tu zbyde už jen Hujahej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 06. 2013 00:08

HU-NOKI(A)wei

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2013 00:05

Hujahej 5110 bude kasovní trhák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor