Autorovi článku ve vizi smartphonu záchranáře uniká jedna podstatná fyzikální vlastnost senzorů - mají limity pro snímanou veličinu. Současné senzory v telefonech bývají omezeny hodnotou kolem 20 m/s^2, což na náraz ve vozidle zdaleka nestačí (argument "použít senzor s větším rozsahem" má více much, než se může zdát, ale to by bylo na dlouho). A pak s tím ještě souvisí několik problémů, které jsou sice řešitelné, ale vynaložená energie na jejich řešení je výrazně větší než implementace nového softwaru pro eCall, který je v autech (snad už) od roku 2014 povinný. Mezi ty problémy třeba patří odlišení nárazu vozidla od pádu telefonu na zem nebo třeba zjištění polohy telefonu vůči člověku a vozidlu apod. Nechci rejpat, ale vzhledem k obecné kvalitě článků na českém internetu by si asi všichni "odborní" novináři měli dát nějaké školení (nebo vůbec ve škole víc poslouchat), aby z nich nepadaly nesmysly, kterých se pak chytí nějaký marketingový specialista, ekonom s ještě nižím povědomím o reálném světě a bude se to snažit protlačovat, jak se tomu ostatně často děje... P.S.: Freespace motion je jen software, zpracovávající signály tak, že jsou schopni predikovat další pohyb a tím jej vyhlazují, a tedy mohou takové zařízení použít pro ovládání "něčeho". Jejich algoritmus však vůbec není použitelný pro vyhodnocování rychlých dějů.