Tudíž není problém v tom, že by lepší data nebyla k dispozici, ale v tom že je nechcete použít.
Jak už jsem napsal, chválím vás, že pro cenovou statistiku pod recenzemi nepoužíváte dominantní heureků, ale vlastní portal hedejceny.cz, je to logické a správné.
Bohužel stále musím trvat, že použiváni tohoto minoritního zdroje, pro vyjádření "zájmu" je nemysl (už čistě ze statistického hlediska). Používanost hledejceny.cz je opravdu minoritní (navíc je nutno vzít jen část uživatelů, kteří tam jdou hledat mobily, to nestačí ani jako statstický vzorek, složení uživatelů pak také není stejné.
Aby měl tento přehled "zájmu" o mobily nějakou vypovídající hodnotu, museli by jste použít aspoň většinovou část přístupů k těmto portálům (tedy dominující heureku.cz, k tomu nejlépe dvojku zbozi.cz, a klidně i nepodstatnou část z hledejceny.cz). Použít pouze minirotní hledejceny.cz, je to jako by se řeklo, že prezidenta budou volit pouze v jednom městě, že to stačí, prostě je to nesmysl. Pochopitelně mohli by jste k datům z hledejceny přistoupit jako ke statistickému vzorku, pak by to stačilo, to ale by jste museli mít sociodemografické údaje těchto uživatelů (což nemáte, protože přistupují anonmně), aby jste je dokázal extrapolovat na populaci (ať celkovou nebo jen internetových uživatelů).
Myslím že by přece nebylo problém použít pro tuto stastiku údaje z herureky, nebo ještě lépe agregované údaje z herureky, zbozi a hledejceny. Přitom pod recenzemi by jste nadále použivali pouze svou hledejceny.cz. V opačném případě je lepší vůbec takové zavádějící přehledy nedělat (a už vůbec ne s takto bulvárním nadpisem (nechápu jak HTC pomohlo, že si pár uživatelů prohlédo jeho HTC One na stránkách hledejceny.cz, když si ještě u nás nikdo nekoupil (protože prostě není)).