Huawei zvyšuje tržby i globální prodeje smartphonů

Divize koncových mobilních zařízení Huawei (Consumer BG) výrazně zvýšila tržby v prvním pololetí 2015. Proti stejnému období loni vzrostly tržby o 69 % na celkových 9,09 miliardy amerických dolarů. Mobilní divize tak generuje už téměř třetinu celkových tržeb mateřské společnosti Huawei Technologies, která se zabývá vývojem a implementací síťových technologií. Na domácím čínském trhu je podle agentury GfK Huawei smartphonovou jedničkou s podílem okolo 15 %.

Klepněte pro větší obrázek
Prodejně nejúspěšnějším modelem byl v letošním prvním pololetí Huawei Mate 7

Firmě se ale dařilo i na zámořských trzích, a to zejména s modely střední a vyšší třídy, které generují 43 % tržeb z prodeje všech mobilních zařízení. Za první půlrok Huawei distribuovalo celkem 48,2 milionu kusů chytrých telefonů, což představuje nárůst o 39 %. Trh přitom rostl pouze o 7 %. Nejúspěšnějšími modely jsou Huawei Mate 7 s pěti miliony dodaných kusů a Huawei P7 se sedmi miliony (započteny i prodeje z roku 2014). Letošní novinky Huawei P8 se zatím prodal zhruba milion kusů.

Diskuze (42) Další článek: Magic Earth: hlasová navigace zdarma a v češtině

Témata článku: Huawei, , , , , Huawei Ascend Mate, Huawei Ascend Mate 7, Huawei Ascend P7, Huawei P8, Huawei P8 64GB, Huawei P8 Lite, Huawei P8 Max, Nejúspěšnější model, Prodej, Tržby, Consumer bg, Prodej smartphonů, Půlrok, GLO, Globální prodej, Huawei Consumer BG, #Huawei, První půlrok, SMA, Pro +