Inzerce už pronikla i na mobily zákazníků O2

Minulý týden začal rozesílat reklamu T-Mobile a tento týden dorazily první reklamní vlaštovky k zákazníkům O2. Máte zájem o Škodovku za super cenu?

Už minulý týden jsme vás informovali o skutečnosti, že zákazníci T-Mobile poslouží operátorovi jako příjemci reklamy a operátor na tomto novém byznysu slušně vydělá, když si vyinkasuje 2,50 až 7 Kč za jednu reklamní zprávu. Zákazníkům na oplátku nedá vůbec nic - ani pár volných minut do vlastní sítě.

Nyní se zdá, že pozadu nezůstává ani O2, kyslíkový operátor v těchto dnech rozesílá vybraným zákazníkům SMS – obchodní sdělení, které se ale vůbec netýká portfolia jím poskytovaných služeb.


volambaner.jpg

Čtěte také: T-Mobile pustí do mobilů svých zákazníků reklamu

Operátor dává inzerentům všanc pět milionů svých oveček a bude jim rozesílat reklamu. Slušně na tom vydělá, ale zákazníci nedostanou nic.


Tentokráte nešlo o zprávu lákající na levnější roaming či dva vyzváněcí tóny za cenu jednoho, tentokráte můžeme zprávu klasifikovat jako reklamní sdělení třetí strany, však posuďte sami: „OS: Doprejte si komfortni vybavu. Akcni modely Skoda Fabia jiz od 249 800 Kc a Roomster jiz od 304 400 Kc. Od Skofinu zimni kola zdarma. http://c2a.cz/akcnimodely“.

O záměru nabídnout inzerentům mobilní telefony svých zákazníků operátor neinformoval, a tak jsme se optali přímo u zdroje. „Zákazníci udělují souhlas se zasíláním obchodních sdělení od O2 či dalších subjektů (třetích stran) v rámci akceptace Všeobecných obchodních podmínek, přičemž paušální zákazníci tak činí při uzavření smlouvy. U zákazníků s předplacenými kartami je souhlas učiněn porušením ochranné pečeti, která je na balíčku se SIM kartou,“ říká Martin Žabka, tiskový mluvčí operátora a odkazuje na všeobecné podmínky (pdf) - odstavec 6.6.

A dodává: „V případě zákazníků s předplacenými kartami se jedná o anonymní uchovávání dat, neboť u předplacených karet nejsou uváděny žádné osobní údaje. Řada zákazníků předplacených karet nicméně vstoupí do např. věrnostního programu a v rámci něj poskytne osobní údaje i souhlas s obesíláním. Každý ze zákazníků má možnost požádat o vyřazení z databáze pro obesílání nabídek společností O2 a třetích stran. Viz. přiložené VOB - odstavec 6.9“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Za to u nás v ČR zakusíte „rovnako“ • OS od operátora mohou alespoň upozornit na levnější služby • Inkriminovaná SMS s reklamním sdělením třetí strany

Takže ve srovnání s T-Mobile se zdá, že jeden je za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet. Sice by vám mohl obyčejný selský rozum napovídat, že podobnou nevyžádanou reklamu by měl zákazník dovolovat a nikoli zakazovat, ale holt v tržním prostředí bez regulace je, zdá se, možné všechno. Jen pro zajímavost, právě na takovém principu funguje zveřejňování v telefonním seznamu – implicitně je zakázáno a zákazník s ním musí souhlasit.

Já tedy závěrem mohu jen doporučit řešení. Pokud o reklamní SMS nestojíte, kontaktujete zákaznickou linku *11 a vyžádejte si vyřazení z databáze. Sice vás to bude stát čas a nervy, ale snáz to nepůjde, jelikož O2 pro své zákazníky nemá žádnou použitelnou internetovou správu služeb.

Diskuze (36) Další článek: Samsung Guru: série lowendů za tisícovku

Témata článku: , , VŠB, Zak, MOBI, Zákaz, Akční model, Vybraný zákazník, Pečeť, Pro +, Selský rozum, Mobil