Inzerce už pronikla i na mobily zákazníků O2

Diskuze čtenářů k článku

jirka  |  05. 11. 2010 13:39

Z diskuze vidím,že jsem jedním z Vás,kterým poslali reklamu.Ohradil jsem se u operátora O2 a požadoval jsem zablokování cizích reklam či nabídek než týkajících se mob.služeb.Dušovali se,že to nemohou,ale moje číslo,že údajně neposkytli.Opak je zřejmě pravdou jak je vidět z článku i příspěvků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 10. 2009 11:08

"Sice by vám mohl obyčejný selský rozum napovídat, že podobnou nevyžádanou reklamu by měl zákazník dovolovat a nikoli zakazovat, ale holt v tržním prostředí bez regulace je, zdá se, možné všechno. Jen pro zajímavost, právě na takovém principu funguje zveřejňování v telefonním seznamu – implicitně je zakázáno a zákazník s ním musí souhlasit."
... a jak to funguje na internetu? Reklama se se*e všude a až teprve zákazní = uživatel internetu si ji musí zakázat, pokud ji nechce. Takže žádná novinka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  10. 10. 2009 16:44

Tohle přirovnání je úplně mimo - na webu hradí reklama náklady poskytovateli stránky, nebo vy za zobrazení každé stránky platíte? Či si myslíte, že je "internet" zadarmo?
Naopak mobilnímu operátorovi za služby platím, tak ať si nějakou reklamu strčí do míst, kam slunce nesvítí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  08. 10. 2009 21:45

Ještě půl roku a půjdu k VF, jakmile mi tam sms přišla, tak jsem měl jasno.
Nejvíc mě dostává, jak jim jde jen o to, by je nikdo nemohl zažalovat a to jestli někoho naštvou jim je jedno.... je to smutné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olli70  |  08. 10. 2009 19:17

O2,ani zadarmo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caspar  |  08. 10. 2009 20:17

Nemůžu nic jiného, než souhlasit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  08. 10. 2009 17:45

Už je to pár let, když tu někdo napsal, že tu vzniká dohoda mobilních operátorů, kteří si budou dělat se zákazníky, co se jim zlíbí. Všichni se na něj vrhli, jaké si to vymýšlí hlouposti v tržní ekonomice. No, a máme to tu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mě už nic nepřekvapuje...  |  08. 10. 2009 15:24

Takového operátora je rychle třeba potrestat a jediná správná forma trestu je žádost o přechod na jiného operátora. Jen jednoho se bojím, až si bude vytírat zadek se svýma zákazníkama i Vodafone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  08. 10. 2009 15:43

To bohužel začal dělat hned po převzetí Oskara, akorát že zatím není ten zadek tak moc pos*aný jako ten od O2 nebo Téčka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  08. 10. 2009 22:48

Taky sem přešel k vodafone. Pořád má těch mínusů nejmíň

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  08. 10. 2009 11:08

Opravdu novinka. Od citybank mi chodily dopisy, neustale mi volli ať si zařídím účet... a reklamní SMS myslím taky chodili, navíc O2 cpal reklamu do každé SMS ze SMS brány

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Ruprecht  |  08. 10. 2009 11:03

tohle už jsem psal k článku T-mobile:
No nevím, ale podle mne na to operátor prostě právo nemá. Já vyžaduju od mobilu zaplacenou funkcionalitu. To je obousměrnou vyžádanou komunikaci. V jistém smyslu je těžko definovat, co je vyžádané a co není. Na druhou stranu - pokud mne někdo omylem zavolá (splete si číslo) je to sice nevyžádané, nicméně je to nechtěné.
Naproti tomu reklama od telefonního operátora je v tomto smyslu zcela jistě chtěná, ba přímo cílená. V určitém smyslu dokonce reklama může omezovat funkčnost mobilu (např. zaplňuje paměť SMS). I když tedy operátor tvrdí, že se jedná o jednu či dvě SMS měsíčně. Jde o princip. Za chvíli to bude jedna či dvě denně.
Abych jen nefilosofoval. Návrh řešení:
Zprovoznit to jako SLUŽBU VYŽÁDANÉ(!!!) CÍLENÉ REKLAMY
1. Služba je zadarmo
2. Klient poskytne data na základě sociologického dotazníku jednorázově
3. Klient bude moci parametrizovat své požadavky dynamicky (př.: od 1.10.09 do 12.11.09 chci shánět mobil do 15000 Kč s parametry XYZ; v listopadu si chci zajít na nějaký rockový koncert v Praze; apod.)
4. Klient potvrdí nákup inzerovaného zboží či služby operátorovi a tím investor reklamy získá informaci, že jeho 7 Kč za reklamu mu vydělaly násobně více a tedy reklama byla nejen dobře zacílená, ale také SPLNILA SVŮJ ÚČEL DO PUNTÍKU.
Lepší řešení než cílená vyžádaná reklama prostě neexistuje a já se jen divím, proč tuto prastarou myšlenku dávno všichni nevzali za svou. Ušetřili bychom si spoustu nervů a v konečném důsledku by na tom vydělali všichni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyzl  |  08. 10. 2009 12:30

V principu sice logické, v praxi zaplatíte v ceně zboží i tu reklamu a čiperný zákazník si většinou bez reklam sežene zboží či službu levnějí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  09. 10. 2009 00:36

No .. jenze vy tim, ze pristoupite na smlouvu (k cemuz vam nikdo nenutil), souhlasite s tim, ze vam ty reklamy budou chodit. Nechcete reklamy? Nepodepisujte.
Nevim co resite. Postup operatoru je naprosto fajn, zodpovednost toho, co podepisuju , je na zakaznikovi.
Takze ano - operator na to pravo ma, protoze vy jste mu s tim udelil souhlas.
Ostatne, tohle je reakce i na pozvdech z konce clanku. Nechapu, co redaktor chtel rict. Jsme prece zodpovedni lide, vime co podepisujeme. Tak proc se pak divime, ze nam chodi reklama, a jeste nadavame, jak je operator zly a hnusny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grumbler  |  10. 10. 2009 17:46

Tak jsem v rozpacích, co to tady píšete?!? Já si jdu koupit tarif na to, aby mě za úplatu byly poskytovány telekomunikační služby (!) - tedy chci telefonovat a smskovat. To taky může operátor přijít příště s tím, že jsem podpisem smlouvy souhlasil, že mi telefon bude vypínat, protože je přetížená síť anebo nějakou podobnou hloupost... Operátor není ani tak zlý a hnusný, jako nenažraný gauner z ciziny, který si myslí, že je vše dovoleno... dokud ho neklepne přes prsty Telekomunikační úřad... jenž e ten je, veřejné tajemství, uplacený, takže....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  10. 10. 2009 17:51

A on vas nekdo nuti ho kupovat? Kdyz ho kupujete, tak ipodepisujete smlouvu. Ve smlouve je to receno. Cili s tou reklamou souhlasite. Tak nevim, co se cilite :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grumbler  |  10. 10. 2009 18:06

Jestliže někdo nabízí ke koupi telekomunikační služby, jdu si koupit právě ty - nebo mám používat kouřovou poštu ?! Až budu chtít posílat reklamu, tak to operátorovi sdělím; nechápu Vaši logiku - je stejná, jako když přijdete ke mě do obchodu pro chleba, a já Vám řeknu, ano, tady máte chleba, ale k tomu si musíte ještě vzít pět tvrdých rohlíků, jedno zelí a syrečky... s touto podmínkou jste souhlasil tím, že jste vešel do krámu a strčil pětikorunu do pojízného vozíku.... líbí se Vám to ?!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  10. 10. 2009 18:13

uvedmote si prosim, ze mobilni telefon neni nic, na co by jste mel zakoone pravo. je to ciste sluzba operatora, ktery ma plne pravo si zvolit podminky a pravidla presne takova, jake uzna za vhodne.
a ano - proc ne? at si obchodnik lidkne rekne, ze si k tomu musim vizt zeli a syrecky. kdyz se mi to nebude libit, tak si to proste nekoupim a pujdu si nakoupit jinak. a - ano, pokud ta podminka bude vystavena a budu si ji moct precist, tak na tom neni nic spatneho.
vy snad podminky sluzbny u telekomunikacniho operatora ctete podminky az po podpisu smlouvy? protoze tady to neobstoji. podminky si mate precist PRED podpisem. pokud jste si je neprecetl, je to vase minus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grumbler  |  10. 10. 2009 18:24

V podmínkách není ani slovo o tom, že mi někdo bude vnucovat Fabii
Když Vám budou vnucovat tvrdé rohlíky ve všech třech krámech ve městě (a jiné nebudou ), tak kam půjdete "jinam", když chcete jenom ten chleba, který je nabízen na vývěsním štítě... jsme názorově každý někde úplně jinde pane; mě ta reklama (přišla jednou, nebo dvakrát) nezabila... zatím. Ale až to bude dvakrát denně ?! Jaký je to pak rozdíl od mailového spamu po desítkách denně...? To je taky "jenom" reklama, se kterou jste souhlasil, když jste si koupil modem?! Není to úplně čisté srovnání, vím, nicméně podobnost tu je. A jestliže jsou Podmínky psány tak vágně, že si je operátor může vykládat dle své potřeby, bez ohledu na zákazníka, je, podle mé filozofie, něco špatně - neboť já jsem v nevýhodě. Jsem v pozici "drž hubu a plať" anebo táhni... je to tak, a tady je "něco" špatně. Tím, že operátor je mocný (má pod-zaplacené právníky, kteří si vyloží zákon vždy v můj neprospěch (koho chleba jíš...), tak má "někdo" zasáhnout, aby podmínky alespoň jakž takž vyrovnal.... Ale nikdo tu není, neboť "koho chleba jíš.." platí i pro Telekomunikační úřad...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  10. 10. 2009 19:58

jen nekolik kusych poznamek...
- kdyz mi budou suchy rohliky vnucovat ve vsech obchodech, tak proste ty rohliky nekoupi mvubec a budu jist treba housky
- s reklamou jste v podminkach souhlasil
- pravnici si muzou zakony vykladat jak chcou, zavazny vyklad je ten, ktery pouzije soudce. cili tento argument vubec nechapu.
a co chcete menit na podminkach? tady je vse ciste na operatorovi. je to jeho soukromy podnik, a jeho podminky jen nesmi odporovat zakonum. coz zasilani reklamy opravdu neodporuje.
ja ten odpor proti reklamam samozrejme chapu, taky by me to stvalo, ale z pohledu zakona je vse ok, a zakaznik ma opravdu jen ty moznosti, ktere ma. cili uvest nesouhlas se zasilanim reklamy, a nebo zmenit operatora (a nebo mobily vuebc nepouzivat).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  08. 10. 2009 10:39

"ale holt v tržním prostředí bez regulace je, zdá se, možné všechno" bych opravil na "ale holt v NEtržním prostředí bez regulace je, zdá se, možné všechno".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  08. 10. 2009 09:50

Až nato že O2 už zasilá reklamni sms třetích stran už hodně dlouho!takže jste trochu pozadu,už v červenci mi přišla smska o kreditni kartě jedne banky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 08. 10. 2009 09:55

To byla určitě City Bank - oni s tou bankou spolupracují a nabízí nějakou jejich kreditní kartu s tím, že když s ní budete hradit své faktury tak ušetříte 20 % tuším. To bych jako reklamu třetí strany nebral.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyzl  |  08. 10. 2009 10:23

Mě před pár lety přišla od Citibank videokazeta s reklamou. Letěla do koše, nakonec jsem se ze zvědavosti na ni podíval a také na podmínky a letěla zpět. Nyní mi chodí zase jejich reklamy s fakturami od O2. Zase jsem byl zvědavý a po pár letech jsem znovu prozkoumal jejich podmínky. Jsou velmi vykutálené a drahé.
Mám již dva roky FIO a tomu se nemůže nic ani přiblížit s vyjimkou Mbank.
Citibank je z mého skromného pohladu banka buď pro nesamostatné jedince nebo magnáty kterým je jedno co služby stojí a zakládaji si na tom, že mají účet v americké bance.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyzl  |  08. 10. 2009 10:27

Jinak co se týká reklamních sms, až budu mít trochu více času, třeba někde v čekárně, zavolám operátorovi a nechám je zrušit, samozřejmě budu hodně ostrý a asertivní. Pokud to začnou dělat všichni, budou přiště lépe zvažovat než začnou opruzovat. Vždy je to o tom, co si zákazníci nechají líbit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 10. 2009 11:09

Ono to valná většina zákazníků hlavně asi ani vůbec neřeší. Já mám třeba příjem reklamy vědomě povolený a na moje číslo přišly za celý rok asi tři nebo čtyři. A už máme říjen. Kdo by se nad tímhle vůbec pozastavoval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyzl  |  08. 10. 2009 12:04

Já to řeším, protože mám karty všech operátorů, aby se zákazníci z různých sítí ke mně lépe dovolali. A také soukromou kartu. A nejsem ochtoten si telefony nechat spámovat. Jsem si také jist, že pokud nebude moc negativních reakcí, budou zprávy nenápadně houstnout. Říká se, podáš prst a utrhou ti ruku.
Jde o princip, navíc O2 dle hospodářských výsledků slušně vydělává tak je to jen důkaz nenažraností. Byl bych tolerantnější, pokud bych pozoroval zlepšení služeb. Na Vysočině kde se často zdržují, mají nejhorší signál a za pár let co tam jsem, se spíše zhoršuje. Mám antenu na půdě, jinak se nedovolám a to jsem 500 m od dálnice. Naštěstí tam funguje Vodafone tak nemusím mít pořád telefon připnutý k anténě. Z toho důvodu mi přijde jako drzost, když mi něco nabízi a sami maji službu bídnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 10. 2009 12:16

Samozřejmě, jako ve většině případů, jde o princip. Samozřejmě kdyby se měla frekvence reklamního spamu postupně zvyšovat, budu z toho taky chtít něco pro sebe. Teď mě to ještě tak nepálí, signál mám taky dobrý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyzl  |  08. 10. 2009 12:27

Gratuluji
já budu zase o víkendu láteřit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
victory  |  08. 10. 2009 14:51

Chudák ty holky na infolinkách, vždyť oni za to nemůžou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
operátorka  |  09. 10. 2009 00:59

díky za zastání, vážně za to nemůžem, což si většina ostrých a asertivních pánů zákazníků neuvědomuje.
Nicméně s principem OS také nesouhlasím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  08. 10. 2009 10:29

Ne tak to od citi bank nebylo ta mi přišla už před rokem. Tahle mi přišla na konci července a byl tam uvěr na 1000000kč s věrnostnim programem u Raiffeisenbank ,že maji pro mě připravenou kartu tak at si pro ni zavolam. Škoda že jsem ji vymazal ale takhle podobně to tam bylo napsane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyzl  |  08. 10. 2009 10:42

Bohužel jste přišel o možnost nechat bance na vás vydělat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 10. 2009 10:00

To je pravda, tahle OSka nijak nesouvisející s telekomunikačními službami dostávám na předplacenky, co mám zasoukané ve starších mobilech, už docela dlouho. Snad nevyžádaná reklama, co když člověku přijde jednou za dva měsíce, tak je to hodně, nebude teď novou vlnou mobilních bulvárních skandálů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  08. 10. 2009 10:18

Jak říká Aleš, akorát je to Citibank :) Je to jejich partnerská banka, se kterou měli Benefitkarty. Je to víceméně O2 nabídka, díky které se dostává více kreditu nebo sleva na vyúčtování. Takže to třetí strana v tomto směru není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caspar  |  08. 10. 2009 09:37

Bez komentáře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor