Jste spokojeni se službami operátorů?

Klidně se vyjádřete, váš názor zajímá i ČTÚ. Úřad si nechal zpracovat průzkum a výsledek je takříkajíc půl na půl. Co myslíte vy?

Jste spokojeni se službami mobilních operátorů? Můžete se klidně vyjádřit v diskuzi pod článkem, odpověď na tuto otázku zajímá Český telekomunikační úřad. Tuzemský regulátor vychází ze změn, ke kterým na trhu došlo v posledním roce, průzkum zpracovala agentura ppm factum research a ČTÚ ho zveřejnil v únorové monitorovací zprávě.

Klíčová část průzkumu se zaměřila na spokojenost zákazníků se službami operátorů. Doplňující dotazy se týkaly změny operátora, ať již v minulosti, či ty do budoucna zamýšlené. Výzkumu se účastnilo celkem 1501 respondentů, 512 využívalo O2, 531 služeb T-Mobilu a 374 bylo zákazníky Vodafonu. Zbylých 84 volalo s virtuálem.

Klepněte pro větší obrázek
Změny, ke kterým došlo na trhu mobilních služeb v ČR v posledních 13 měsících, považuji za... (obr.: ctu.cz)

A teď pozor, ČTÚ učinil významné zjištění – síťoví operátoři si moc nekonkurují a zákazníky si přelévají více méně rovnoměrně. Žádný významný odliv se tedy u žádného z nich nekoná.

Klepněte pro větší obrázek
Jak jste celkově spokojen/a s produkty, se službami a s cenami za poskytované produkty a služby u hlavního mobilního operátora? (obr.: ctu.cz)

Dva ze tří účastníků průzkumu využívají služeb svého operátora již déle než pět let. K jinému operátorovi přešlo v posledních 13 měsících 15 % z dotazovaných. „Služebně“ nejstarší jsou přitom zákazníci T-Mobilu, tři čtvrtiny z nich jsou věrní déle než pět let.

Změny oceňují mladí. Datují a mají smartphony

Polovina dotazovaných považuje změny na trhu za významné či dostatečné. Častěji jde o současné klienty virtuálních operátorů či mladší generaci. Mezi dotazovanými převládají uživatelé klasických telefonů; smartphony jsou pak více zastoupeny u mladší generace, studentů a u klientů operátora Vodafone.

Se svým současným operátorem je spokojena většina zákazníků; pouze jeden z deseti tvrdí opak. Více jsou spokojeni zákazníci s produkty a službami Vodafonu a virtuálních operátorů.

Klepněte pro větší obrázek
Deklarovaná síla impulzu vedoucího ke změně operátora (obr.: ctu.cz)

Tři čtvrtiny respondentů mají paušál, zbytek předplacenku. Internet v mobilu využívá zhruba polovina všech respondentů, především zástupci mladší generace, studenti, manažeři a lidé ve vyšších příjmových skupinách. Využití datových služeb je provázáno s užíváním smartphonů. Polovina uživatelů potvrzuje datový limit do 1 000 MB, čtvrtina svůj datový limit nezná. Celá třetina uživatelů internetu v mobilu považuje svůj datový limit za nedostatečný. Většina z nich je ovšem limitována cenou dat.

Na závěr se dozvídáme, že někteří z respondentů, jež nejsou zcela spokojeni, zvažují do budoucna změnu operátora. Připouští ji 13 % dotazovaných. A co říkáte vy? Jste spokojeni?

Diskuze (51) Další článek: 7 z 10 prodaných mobilů v Česku je chytrých, vydrží nám 30 měsíců

Témata článku: , , , , , Operátor, Spokojení, Služba operátorů, Polovina uživatelů, Současný operátor