Tohle ale není o MINUTÁCH, ale je to především o penězích. Operátor prostě chce od každé aktivní SIM určitý příjem a je mu jedno jestli za něj provoláte 1 minutu, 10 minut nebo 10 000 minut!
Důvod proč jsou ceny tak nasolené je ten, že Češi jsou chorobní šetřílci a jsou schopní si kvůli koruně nechat ne jen koleno vrtat, ale doslova urvat obě nohy. Kdyby operátor dal v ČR účtování 1+1, cenu volání 1Kč/minuta a SMS za 0,1Kč, tak v ten moment provolává celý národ nějakých 30Kč měsíčně, což pokryje tak náklady na vytištění a poslání faktury
ARPU naše a zahraniční je téměř stejné - jenže v zahraničí si operátor může dovolit snížit ceny, protože má jistotu zachování příjmů, lidé začnou být uvolněnější a provolají více minut a využijí více služeb. V ČR snížení ceny většinou znamená pouze snížení přijmu.
Já si na ceny rozhodně stěžovat nemůžu. Mám od operátora pevnou linku, Internet, mobil s neomezeným voláním, mobilní Internet a cena za všechno je hodně dobrá.
Samozřejmě, kdybych měl jednu předplacenou kartu a jinak nic, tak mám volání tak za 7kč, to je logické
--
Ono to tak ale funguje i jinde - například když jde gurmán do nějaké dobré restaurace, například Ambiente v Praze, tak zaplatí cca 600,- Kč a může se doslova UŽRAT steakama z grilu a nevím čím vším a může tam žrát jak prokoplej třeba 10 hodin. Takže jeden steak ho klidně vyjde třeba jen na 30Kč.
Naproti tomu, pokud si někdo chce dát steak v průměrné restauraci jenom na oběd a chce jít rychle pryč, tak zaplatí za kus minimálně 200,- Kč.
--
Zajímavé, že u žrádla to lidi chápou, u telekomunikačních služeb, na které si "nemohou sáhnout nebo je sežrat" DD už ne...