Mobil si vezme energii „z éteru“. Nokia už má prototyp

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 72

Názory k článku

13. 09. 2013 14:49

V dnešní "zelené" době tyto trendy nechápu. Bezdrátové napájení má jakž-takž smysl jen na velmi malou vzdálenost (mimochodem prvně jsem to viděl u Palmu a jeho TouchStone), pokud bude zářič vysílače všesmělový, klesá výkon se třetí mocninou vzdálenosti (dvojnásobná vzdálenost = 8x menší výkon, a to ještě za ideálních podmínek). Většina energie se tedy vyplýtvá. Jedině, že by se našel novodobý Nikola Tesla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 03. 2013 10:55

Co máte pořád s tím bezdrátovým nabíjením? Nechápu vůbec význam a nadšenost pro tuto zbytečnou a bezvýznamnou technologii, která navíc není vůbec ekologická. O tom, že vůbec nejde o bezdrát, to každý snad ví. Jediná "výhoda" oproti klasice je v tom, že při tom nabíjení v tom "bezdrátu" se jaksi mobil nedá moc použít. Pro každou kravinu netřeba být hned nadšený. To, na čem pracuje Nokia je jiná káva, jen aby to zas nezastavili výrobci baterií a akcionáři "Temelínů"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 03. 2013 10:01

ten výkon bude slaboučký Snad kdyby se podařilo brutálně snížit cenu a zkombinovat několik perspektivních technologií do jednoho těla:
- elektromagnetické vlnění viz tento článek
- převádění otřesů na energii (http://www.odbornecasopisy.cz/index.php...
- solární článek před displejem
tak možná ... ale takový mobil asi nezaplatíme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 03. 2013 09:49

ó ano, to bude určitě velice prospěšné pro lidský organismus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 03. 2013 06:25

To jako mají v plánu postavit nové vysílače, nebo to krmit ze stávajících? Pokud stavět nové, zajímalo by mne kdo to bude platit. Pochybuji, že by to bylo pro všechny zadarmo. Pokud stačí stávající vysílače tak to může být zajímavé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 03. 2013 05:50

Já si myslím že revoluční myšlenka je zvětšit tloušťku smartphonu o 3 mm dát tam větší akumulátor o 3 mm a máme v tu ránu dvoujnásobnou kapacitu. Asi si to nechám patentovat
Mám v Note 5 Ah akumulátor a hned je po problému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 03. 2013 00:22

Škoda že na tom nezačali dělat před pěti lety, už to tu mohlo být... Nebo taky ne Škoda že furt dokola čteme o nějakých geniálních vynálezech, ale všechno to je daleko, a za tu dobu se na to nějak zapomene... Vždyť před lety jsme už četli o geniálních baterkách s ultrakapacitou, a kde nic tu nic....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2013 22:38

Tento způsob přenosu energie přeci není nic nového. Využívaly jej běžně kristalky - jednoduchá radia s malým reproduktorem. N. Tesla dokonce vymyslel /a prý částečně zprovoznil/ systém, v jehož rámci by se dal distribuovat signál podobně jako např. ethernet v domácí elektrické síti. V podstatě se užije nosná/energetická/ frekvence / do níž se vnoří další datová. Přenos energie je pak bonusem navíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2013 19:24

kvalitnější (materialově) baterii (třeba v přepočtu na dnešek 6 500 mAh) .. tim padem o cca dva milimetry silnější mobil a bylo by po problému s bádaním
za ty peníze co probadali to mohlo byt už zadara...jinak nemam nic a jsem pro badani a pokrok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2013 19:01

Nevim no,ale já myslím,ze pokud by to nějak neuskodilo člověku (jako uzivateli) ,tak by to byl zajímavý nápad,za předpokladu ze by to dobijelo bez el. Energie.A propo, nevím vcem je bezdratove v cem je bezdrátové dobíjení tak úžasné ,když komunikátor musí ležet na nabíjecí ploše,která nemá žádný dosah (spise,toto meppřijde jako zbytečný nápad....)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2013 18:46

Když vezme tu energii z okolí, tak někde bude chybět, nemýlím se? Tzn. zhorší se tím ostatním signál. Je to tak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2013 16:22

S tím focením u Lumií to není tak slavné. Jinak Nokia může přidat třeba vodotrysk, pokud neodejde od WP, nebude to nic platné. Tak to je a nic s tím nenaděláte. Poslední kvalitní tel od Nokie je 808 PW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2013 15:12

WTF ? 50mW s anténou velikosti mobilu ? To s tím budete muset stát ale těsně u žižkovského vysílače ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 03. 2013 13:58

toto su pre mna inovacie!
mozte mat telefon, ktory ma krasny displej aj na slnku, foti krasne a ostre fotky vzdy a vsade, mozte ho ovladat v zime v rukaviciach, nabijat len prilozenim na podlozku, coskoro sa bude nabijat len tak zo "vzduchu", dostanete k nemu zdarma kvalitnu hlasovu navigaciu, aplikaciu plnu pravidelne aktualizovanej hudby taktiez zdarma, kvalitny zvukovy vystup, vybornu konstrukciu telefonu kde sa nemusite bat ze pri pade na zem sa vam telefon rozbije...a mnoho inehoa pritom niekto sa za rovnaku alebo dokonca este vyssiu cenu uspokoji s telefonom, kde vam vyrobca narve akurat 8-jadro a fullhd displej.preto nechcem nic ine ako Nokiu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 03. 2013 13:52

Jestli se nokiácký telefony nebudou moci nabijet tak se jistě nokia dostane opět na výsluní.
Ale o tom pochybuju. Slibi už taky byli a navíc konkurence nikdy nespí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2013 13:43

Takovéto články tady čtu každou chvilku o nějaké revoluci ve výdrži telefonů - baterky, technologie dobíjení, super úsporné součástky,... Ale nějak se pořád nic nedotáhlo do konce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 03. 2013 13:38

Zajímavá myšlenka. Nicméně nebude potom "vyčerpán" signál z okolí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 03. 2013 13:35

Jednoduchosti obvodu?? Asi nevíte, jak se deaktivuje RFID čip, působením silného elektromagnetického pole dojde k průrazu kondenzátoru v LC obvodu, tohle se tam snad neřeší? Na to nebude určitě jednoduchý obvod!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 03. 2013 13:29

grafénové akumulátory a tohle, to by byl doslova ráj mobilní elektroniky, no jenom doufam, že to nezůstane jenom u prototypů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor