I když do firmy každý kvartál přitéká čtvrtmiliardová (v dolarech) dotace z Microsoftu výměnou za podporu Windows Phone, Nokia potřebuje kapitál a osekat náklady na minimum. Prodeje telefonů Lumia prozatím nenaběhly tak, aby nahradily prodeje dřívějších modelů se Symbianem, a levné telefony Asha určené pro rozvojový svět negenerují takové marže, aby pomohly k ustálení finanční situace.
Ve Finsku začínají přemýšlet o dalších oblastech podnikání. Pro Nokii to ostatně není nic nového, v době svého vzniku začínala jako gumárenská společnost a jádro svého byznysu už několikrát změnila podle vývoje situace. Telekomunikace samozřejmě stále hrají prim, ale čím dál větší pozornosti se dostává zejména mapám a navigaci.
Nokia v roce 2007 koupila mapovou společnost Navteq. Z původně automobilové navigace vyrostl komplexní mapový systém, na kterém nyní běží několik významných světových služeb (Microsoft Windows Phone, Bing Maps a další, mapy na tabletu Amazon Kindle Fire, Facebook, Grouponu, nově také Oracle a jeho zákazníci). Mapové a takzvané geolokační služby se přitom stávají jednou z nejdůležitějších součástí digitální éry. Elop proto z map udělal samostatný byznys vyčleněný v divizi Location & Commerce. Ta podle oficiálních výsledků v roce 2011 vygenerovala příjmy ve výši 1,2 miliardy dolarů. V celkových příjmech přesahujících 38 miliard dolarů to je relativně zanedbatelné číslo, v budoucnu by ale mělo narůstat a divize získávat na významu.
Na nedávno skončeném pařížském autosalónu Nokia oznámila spolupráci se sedmi velkými jmény automobilového průmyslu. Jde o automobilky BMW, Mercedes, Volkswagen Group, Volvo, Hyundai, výrobce palubních systémů Pioneer a navigací Garmin.
Stánek Nokia Location & Commerce na veletrhu Mondial de l’Automobile v Paříži