nVidia Tegra 3 (Kal-El): na co má páté jádro?

Diskuze čtenářů k článku

avatar
05. 04. 2012 15:18

Nechápu proč ještě někdo investuje do architektury Cortex A9, když příští rok Nvidia už nebude mluvit o ničem jiném než Cortex A15...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
senky  |  22. 09. 2011 18:09

Myslím že po rozsvieteni displeja sa spoločník vypne a prejde sa na to 1GHz jadro. Neverím že by na systém stačilo 500MHz. Ale na logovanie polohy cez runkeeper alebo trekbuddy to bude snáď stačit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
? legnaw  |  22. 09. 2011 07:49

Já bych spíše TEGRA 3 v HTC Smartphonech či Qualcomm a jeho čtyř jádro :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  21. 09. 2011 13:26

A co říkáte na Creativelabs a jejich ARM???
Taky chystají 4 jádro a tablety mají velice levné.
http://www.ziilabs.com/products/platforms/androi... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rulda  |  21. 09. 2011 14:18

hahaha,
vykon GPU je nic moce oproti mali-400
zde byli vysledky dokud je nvidie nestahla !
http://www.glbenchmark.com/phonedetails.jsp...
vykon odpovidal 10% nad urovni MALI-400 ! cili tegra3 nebude mit po grafice strance na 543MP! co je v ipadu2!....PS nesnasim apple

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Čermák  |  21. 09. 2011 12:03

Tak jen čekám kdy udělá Ati grafiku do mobilů, popřípadě tabletů, aby to Nvidia neměla moc jednoduchý :) Jinak ta hra je graficky hezká, ale na hry bych raději bral PSP Vita, kde ty hry budou optimalizované přímo na konzoli a její výkon a herní zážitek bude úplně jinde, jinak super článek, zas je člověk o něco chytřejší :P
Kája

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PT  |  21. 09. 2011 11:27

Pěknej článek, pro někoho, kdo nemá čas hledat informace o novém Kal-Elu ;).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cheer  |  21. 09. 2011 09:59

nVidia marketingově křičí zatímco TI, Apple, Qualcomm, Samsung... tiše vyvýjejí často i lepší řešení, tak jako tomu bylo s dvojjádry. Vykřikují, ale Tegra 2 je až druhý nejpoužívanější dvojjádrový ARM proc v tabletech i telefonech dohromady za A5 a statistiky TI (Motorola, HP?), Qualcommu (HTC) a Samsungu (GSII v jiných regionech) by také mohly být zajímavé.
A5 má grafický výkon snad až 2x vyšší než Tegra2, takže jeho zvýšení 3x pro Tegru3 nemusí být dost vzhledem k novým náročným aplikacím a jemnějším displayům. Takže nVidia tablety se zasekávání asi nezbaví ani v další generaci. Doteď nepochopili, že pověstná hladkost systému již od prvního iPhonu s pouze 400MHz jednojádrem je v alceleraci celého dotekového prostředí (přes OpenCL) naddimenzovanou grafikou. Tegra3 honí hlavně výpočetní výkon hlavního procesoru. No na vědecké matematické aplikace a video mastering na tabletech to bude jistě prospěšné Ale nové hry a OS budou spíše potřebovat tu grafiku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orgasmic  |  21. 09. 2011 10:23

Co to placas? A5 vyuziva Power 540 a ta nema vykonem na Tegra 2.
Priste si neco zjisti, nez tu budes hazet kraviny do obehu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Javůrek  |  21. 09. 2011 10:54

Mýlíte se, obsahuje PoweVR SGX 543MP2 a je až několikanásobně výkonnější než Nvidia Tegra 2
http://www.anandtech.com/show/4216/apple-ipad-2-gp... ...
Přehled parametrů http://www.anandtech.com/show/4225/the-ipad-2-revi... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dk  |  21. 09. 2011 11:14

To je asi jako porvnávat výkon jedné GK pod Win a druhé pod Linuxem, Tegru 2 nebrzdí Tegra 2 ale Android

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  21. 09. 2011 11:44

A co potom Galaxy S 2 ktory je tiez rychlejsi a ma Android?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  21. 09. 2011 11:45

Ou, link som zabudol http://www.anandtech.com/show/4760/arms-mali400-mp... ... nevsimol som si, ze ten prvy link na anandtech nie je na tento clanok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  21. 09. 2011 11:55

Navyse zbrzdenie beriem, ale aby bol Android taka brzda, ze by grafiku spomalil na polovicny vykon? To je uz trochu moc, nemyslis?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dk  |  21. 09. 2011 17:02

S2 má rožlišení 800x480, a ten Galaxy Tab s T2 v grafu 1280x800

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  21. 09. 2011 11:18

grafické procesory PowerVR 543MP2 (dvoujádro - použitý v ipad2) a PowerVR 543MP4+ (už custom čtyřjádro - použitý v PSP Vita) jsou narozdíl od "snílků" z Nvidie odpovídajíci grafiky počtem jader.
Nvidia s Tegrou3 velice lišácky zamíchala počty, těch asi 12 údajných jader jsou vlastně výpočetní jednotky, u PowerVR 543MP4 má každé jádro takové výpočetní jednotky asi 4 což v NVIDIA MATEMATICE je celkově asi 16jader, je snad grafický procesor PSP VITA 16jadrový? Ne není milá nvidie..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Náhoďák  |  21. 09. 2011 09:05

Spíš jsem zvědavej kdy budem mít v mobilu větráčky sice slibujou snížení spotřeby ale počkejme si na výsledek.... Protože muj SGS II se při hrách celkem pěkně rozpálí až to neni pěkný tak sem zvedavej jak moc budou hřát jádra 4

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mustafa  |  21. 09. 2011 09:21

vetraciky nebudu. cim viacej jadie, tym rychlejsie spracovanie poziadavky, mensia zataz na jadro, menej tepla.
zachvilu budu 50 jadrove procesory ktore budu mrazit a vyrabat elektrinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wq  |  21. 09. 2011 12:48

"cim viacej jadie, rychlejsie spracovanie poziadavky, mensia zataz na jadro", toto mi celkom nesedi, kedze procesy sa musia vykonavat real-time (hry,video,hudba, ..), cize ziadne take, ze sa rychlo vykonaju instrukcie a procesor ma potom pokoj.. keby ten procesor aj dokazal prehrat hodinove video za minutu, aj tak musi prehravat normalnou rychlostou, cim su stale zatazene procesory .... to ako keby bugatti veyron ma nizsiu spotrebu paliva na trase z bratislavy do prahy, lebo ide rychlostou 400km/h a bude tam skorej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  21. 09. 2011 14:18

To video neni dobrej priklad, protoze rychlejsi procesor bude mit pri prehravani stejneho videa daleko mensi vytizeni. A to vubec neuvazuju o tom, ze klasicke PC prehravace vetsinou na dekodovani videa pouzivaji jen jedno jadro a ze mobily vetsinou na dekodovani nevyuzivaji procesor vubec. Dekodovani ma totiz nastarosti specialni HW dekoder...
Srovnani s autem je uplne zcestny protoze u auta se vzrustajici rychlosti roste kvadraticky odpor vzduchu, coz je neco co nema ekvivalent v oblasti procesoru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  21. 09. 2011 14:42

Má, spotřeba CPU roste kvadraticky (nebo ještě rychleji) se zvyšováním napětí.
Každopádně je pravda, že třeba u her má prostě výkonější procesor vyšší spotřebu. Ta se projeví na vyšším FPS, ale nikde se nic nešetří (pokud tam nedám FPS lock).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  21. 09. 2011 15:54

Jenze napeti se vetsinou u rychlejsich CPU spise snizuje nez by se zvysovalo :).
A to s tema hrama taky neni uplne pravda. Staci porovnat treba dnesni i5 procesory s P4 procesorama. i5 prestoze je nekolikrat vykonejsi nez P4, ma sotva tretinovou spotrebu...
To je dany modernejsi technologii vyroby a optimalizacema struktury CPU...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  21. 09. 2011 18:17

Tak já jsem pochopitelně myslel napětí na JEDNOM procesoru, tak jako ty jsi myslel odpor JEDNOHO (toho stejného) auta, ani jsem netušil, že bude potřeba takovou banalitu vysvětlovat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  21. 09. 2011 18:20

Ale, blbě jsem odpověděl. Myslel jsem spotřebu na jednom typu (architektuře, generaci) CPU.
i5 2600 prostě má vyšší spotřebu než i3 2100 - a taky vyšší napětí a výkon.
Při převodu videa může být celková spotřeba 2600 nižší, než 2100 (protože úkon zvládne za kratší čas, ale nárůst výkonu je vyšší, než nárůst spotřeby). Nicméně u hry ne, protože pokud je dobře napsána, "propálí" všechen dostupný (tepelný) výkon CPU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  21. 09. 2011 18:47

Ano, u stejnyho typu CPU plati ze cim vyssi frekvence, tim vyssi spotreba a to dokonce i pri stejnym napeti.
Myslim, ze banality neni treba vysvetlovat, jen je dulezity se shodnout na tom, jak kdo jakou banalitu mysli :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  21. 09. 2011 08:58

Pohádku to připomíná o Sněhůrce a 4 Trpajzlících nebo o jednom Trpajzlíkovi a 4 Sněhůrkách. Už jsem z těch pohádek asi vyrostl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  21. 09. 2011 08:21
Jarda.abc  |  21. 09. 2011 08:06

Společník není nic nového.
Již před rokem Mobilmania uvedla, že Společníka navrhují i ostatní, např. Marvell.
Hlavně, že se Tegra 3 bude vyrábět ještě 40 nm technologií.
Největší problém pro příští rok budou nedostatečné kapacity 28 nm.
28nm technologie bude celý příští rok naprosto nedostatkové zboží, TSMC a Global Foundries hlásí přes 60 objednávek na výrobu, které nebudou schopny uspokojit.
Stejně fantasticky jako Tegra 3 zní i Krait od Qualcommu. Také Krait má mít již LTE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cheer  |  21. 09. 2011 10:21

Jestli to nebude tím, že si u TSMC 28nm výrobu z velké části předkoupil Apple pro další A6 procesor. Je známo, že přesouvá výrobu procesorů k nim od Samsungu a nedávno se chlubili, že se jim podařilo si zajistit předobjednávky na klíčové součástky za asi 4 mld $. Odpovídá to jejich dlouhé praxi i tomuto hlášení o vytíženosti od TSMC.
V tom případě by měl A6 nižší spotřebu i při stejném výkonu než Tegra 3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  21. 09. 2011 12:38

Zdaleka nejde jen o Apple s A6.
Největší zákazník asi bude Nvidia s grafickými kartami, také AMD s grafikama. Prostě nedávno napsali, že je již 60 požadavků na 28 nm, dnes jich již bude víc a 28 nm zatím nejede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  21. 09. 2011 06:59
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor