Telefónica ví, co je pro vás nejlepší. Provedla analýzu vašeho volání a možná vás převede na tarif Free. Pro vás je to záminka odstoupit od smlouvy.
Tarify O2 Free jsou úžasné a měli by je využívat všichni. To není názor naší redakce, ale Telefóniky. Mnozí zákazníci je už využívají, ale zbývá ještě mnoho těch, kteří je neznají, nebo prostě nechtějí. Proto operátor zákazníkům se staršími tarify propočítal faktury za posledních šest měsíců a pokud přijde na to, že váš starší tarif není tak výhodný jako některý z tarifů Free, během pár měsíců vám ho změní. Při té příležitosti operátor zákazníkům „nabídne“ elektronické vyúčtování namísto tištěného, když odmítnete, budete za něj platit 10 Kč měsíčně. Operátor to uvádí na svém webu.
Vaše peněženka není O2 lhostejná
Operátor vám změnu tarifu oznámí právě prostřednictvím vyúčtování, nejméně s měsíčním předstihem. A až přijde den „D“ a O2 vám tarif změní, vyrozumí vás SMS. Na „násilnou“ změnu tarifu nás upozornil jeden z čtenářů, který využívá starší tarif Pohoda, na naše otázky odpovídal Ctibor Jappel z tiskového oddělení operátora:
„Při představení revolučních tarifů Free jsme uváděli, že cílem naší společnosti je mít jednoduchou a přehlednou nabídku výhodných tarifů. V rámci tohoto procesu jsme se rozhodli přistoupit ke změně podmínek vybraných starých tarifů. Zákazníky, kterých se změna tarifu týká, jsme podrobně informovali v posledním pravidelném vyúčtování.“
„U každého zákazníka jsme analyzovali jeho chování v posledních šesti měsících, a na základě toho pro něj vybíráme ten nejvhodnější tarif z nabídky řady Free. Tarify vybíráme nejen podle výše měsíčního paušálu, ale i podle způsobu jeho využívání a snažíme se najít ten, který bude nejlépe vyhovovat potřebám daného zákazníka.“
Revoluce je tady, ať chcete nebo ne... (obr.: o2.cz)
„Každý zákazník však má možnost si nový tarif změnit na jakýkoli jiný tarif z řady Free - zdarma a bez sankce. Navíc po změně tarifu může vždy jednou měsíčně provést další změnu na libovolný tarif z řady Free, a to také zdarma. Vedle toho má zákazník možnost do 30 dnů od obdržení oznámení na faktuře o změně tarifu vypovědět smlouvu s O2, opět bez jakékoli sankce.“
„Pokud měl zákazník ke svému tarifu sjednaný závazek, délka závazku zůstává nezměněna, stejná jako v ujednání původní smlouvy. Ti zákazníci, kteří využívali tarif bez časového závazku, budou mít svůj nový tarif Free také bez závazku. Doporučujeme jim však zvážit, zda nechtějí využít zvýhodnění tarifu s dvouletou smlouvou. V takovém případě pro ně totiž bude tarif Free výhodnější o 150 Kč měsíčně.“
Nechcete „být Free“? Můžete dát O2 sbohem...
„Vedle toho mají mladí zákazníci do 26 let a senioři nad 60 let automaticky slevu ve výši 50 Kč měsíčně. Na zákazníky, kteří využívají Internet na doma od O2, se pak vztahuje sleva 100 Kč měsíčně. Tyto slevy se navíc sčítají.“
Pokud vám tedy operátor změnu tarifu provede, nemusíte souhlasit, ale bude to zmanenat konec smlouvy (bez sankce). Pokud ale opravdu se starším tarifem platíte více než je zdrávo a propočty operátora jsou korektní (můžete si je na základě faktur ověřit), pak je možná na místě nechat se přemluvit...
Poslal vám operátor vyrozumění o nucené změně tarifu? Napiště nám do diskuze.