O2 Guru: specialista poradí přímo na prodejně

Odborník, který pomůže s orientací v tarifech, nastavením telefonu nebo doporučí nejvhodnější službu. Takový je O2 Guru. A nově sedí přímo na prodejně.

S pojmem O2 Guru jste se možná už setkali. Pod tímto názvem vystupují techničtí specialisté operátora O2, kteří od loňského roku na sociálních sítích poskytují rady ohledně všeho, co se týká mobilů. Na Facebooku pomáhají nejen vlastním zákazníkům, ale všem zvídavým zájemcům. Nyní se tito odborníci stěhují z virtuálního prostoru blíž k lidem a podle informací, které má Mobilmania k dispozici, během několika následujících týdnů obsadí na 40 značkových prodejen O2 po celé republice.

Klepněte pro větší obrázek
Projekt O2 Guru má svůj původ na internetu. Kromě rad na Facebooku bylo natočeno i několik instruktážních videí

Nám se podařilo na jednoho z prvních O2 Guru poradců narazit na prodejně v nákupním centru v Modřicích u Brna. Jmenuje se Jirka Holek a pro operátora pracuje už pátým rokem. Dříve jako reprezentant značkové prodejny, nedávno však díky svým skvělým znalostem portfolia a dobré orientaci na trhu telekomunikací povýšil do funkce O2 Guru. „Museli jsme projít docela náročným školením a testy, na jejichž konci zůstalo jen několik lidí. Já jsem jedním z nich,“ říká Jirka a na očích mu jde vidět, že je na získaný titul O2 Guru náležitě pyšný.

Poradím Vám, O2 Guru

Práce O2 Guru se do jisté míry liší od obvyklého reprezentanta prodejny. I Guru samozřejmě musí mít příjemné vystupování s orientací na zákazníka a velkou dávku empatie, nemusí se však tolik soustředit na prodejní cíle. Na pobočce sedí výhradně kvůli zákazníkům a jim musí podřídit vše, včetně rozplánování své pracovní doby. Hlavní náplní práce je poradenství a konzultace na téměř jakékoli téma související s mobily nebo operátory. Nutnou podmínkou pro získání hodnosti Guru je samozřejmě bezchybná znalost portfolia O2 a všech produktů, které operátor nabízí. Navíc musí mít Guru v hlavě alespoň rámcovou znalost konkurenčního prostředí, musí například vědět o nabídkách ostatních operátorů. A k tomu musí být schopen poradit zákazníkovi i s nastavením mobilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brněnský O2 Guru: prodejna je stísněná, a tak Jirka sedí hned vedle dětského koutku. Ale co, i takový O2 Guru musí být hravý...

„Požadavek na zkopírování kontaktů nebo přehrání firmwaru telefonu je jedna z nejčastějších věcí, se kterou lidi přicházejí,“ říká ke své práci novopečený Guru Jirka Holek. V praxi to vypadá například tak, že zákazník si u pultíku s konzultanty zakoupí nový telefon a potom přijde za Jirkou, aby mu pomohl s úvodním nastavením nebo překopírováním adresáře ze starého přístroje. K tomuto účelu má O2 Guru k dispozici univerzální diagnostické zařízení, které dokáže pracovat s naprostou většinou v současnosti prodávaných mobilů. Další pracovní pomůckou už je potom jen laptop, kde si Guru vede podrobnou evidenci řešených konzultací, a vlastní mobilní telefon. Díky novému rozhraní, které bude brzy dostupné na webu O2, se budou moci klienti na konzultaci ke svému O2 Guru objednávat na konkrétně zvolený termín podobně jako na úřadech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá pracovní stanice O2 Guru: stoleček, židle, laptop, bílý Galaxy S II a v šuplíku ukryté mobilní diagnostické zařízení

Projekt O2 Guru na prodejnách operátora běží od začátku roku v pilotním provozu. Na vybraných pobočkách je do role Guru pasován vždy konkrétní člověk, na nějž je veřejně k dispozici jméno i telefonní kontakt. Každý den O2 Guru poradí v průměru zhruba 12 až 15 klientům. K ostrému spuštění bezplatné konzultační služby by mělo podle informací Mobilmanie dojít v nejbližších týdnech. Do nového megaprojektu O2 Guru bude zpočátku zapojeno více než 40 poboček po celé republice, první budou v Praze, Brně, Liberci, Plzni, Karlových Varech a Mladé Boleslavi. V konečné fázi projektu bude k dispozici více než stovka poradců ve všech okresních městech. Lidé je poznají podle modrého trička s nápisem "Poradím Vám, O2 Guru".

Diskuze (35) Další článek: Victorytel: „Budeme první virtuální operátor v ČR“

Témata článku: , , Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy S II, Specialista, Pyšný, Pro +, Prodejní cíl, Ostré spuštění, Telefonní kontakt, Náplň práce, Pracovní stanice, Special, Guru, Pór, Prodej