Na stránkách http://mobil.idnes.cz/o2-rusi-bezplatna-data-0u... ...
najdete:"Vyjádření Českého telekomunikačního úřadu
Data publikovaná Českým telekomunikačním úřadem ve výroční zprávě, získaná od operátorů, dokazují, že zájem o mobilní datové služby vzrůstá. ČTÚ proto považuje za prospěšné ty aktivity, které čerpání datových služeb podpoří. ČTÚ rozhodně v žádné výzvě nikdy nepožadoval úplné zablokování datových služeb po vyčerpání základního balíčku dat. Zároveň je ale pravda, že i tato data hrají roli při výpočtu velkoobchodní ceny pro virtuální operátory.
Naproti tomu, přistoupí-li operátor k úpravě datových tarifů a aplikace FUP, jde čistě o jeho obchodní rozhodnutí, na které má právo. V takovém případě ale musí být splněny všechny zákonem dané podmínky. Obecně tedy platí, že operátor musí patřičným způsobem informovat své zákazníky o chystané změně a umožnit jim na tuto změnu reagovat tím, že dovolí ukončit smlouvu na dobu určitou předčasně bez sankcí.
Pokud tuto možnost účastníci nedostanou, mohou vyúčtování obsahující smluvní pokutu reklamovat a následně se svých práv domáhat v námitkovém řízení u ČTÚ.Dále přikládám můj včerejší Chat asi se slečnou z O2 a obrázek si už uděláte sami.
10:04
Ondřej
Je pravda, že měníte od července datové tarify tak, že po vyčerpání balíčku přerušíte připojení k internetu?
10:04
Monika, Operátor péče o zákazníka
Dobrý den, mé jméno je Monika, Operátor péče o zákazníka. Vítejte na O2 chatu.
10:05
Monika, Operátor péče o zákazníka
Změna bude platná od uvedeného data. Ano, bude docházet k přerušení, pokud nemá zákazník povoleno automatické obnovení dat
10:15
Ondřej
Považuji to za porušení smluvních podmínek, budete souhlasit s ukončením smlouvy bez výpovědní doby a sankcí?
10:07
Monika, Operátor péče o zákazníka
Je mi líto, ale toto je doplňková služba k internetu, tudíž se nejedná o porušení smluvní podmínek
10:17
Ondřej
To je ale pouze váš výklad. Doložte mi prosím, kde v podmínkách máte smluvně ošetřené právo měnit doplňkové služby.
10:13
Monika, Operátor péče o zákazníka
Naše společnost přistoupila ke změně v souladu s článkem 17.5 Všeobecných podmínek, dle kterého je společnost O2 Czech Republic, a.s., oprávněna měnit, doplňovat a rušit Všeobecné podmínky, Provozní podmínky, Ceníky a Reklamační řád při změně technických, provozních, obchodních nebo organizačních podmínek na straně O2.
10:25
Ondřej
Zde se ale píše o změně všeobecných podmínek a nikoliv o doplňkové službě. Uznáváte tedy, že dochází ke změně všeobecných podmínek?
10:20
Monika, Operátor péče o zákazníka
Četl jste si prosím bod 17.5. ?
10:29
Ondřej
Můžete mi prosím poslat odkaz?
10:21
Monika, Operátor péče o zákazníka
Ano, zde je https://goo.gl/Ca13Ke...
10:23
Ondřej
Cituji tedy: "Zároveň je O2 povinna informovat Účastníka o uveřejnění informací o změnách Smlouvy."
10:24
Monika, Operátor péče o zákazníka
Ano, to Vás informujeme už od 15.6.2016
10:32
Ondřej
Nic mi nebylo doručeno.
10:25
Monika, Operátor péče o zákazníka
Navíc Vy máte blokaci nastavenou, tudíž Vám se internet neobnovuje, tudíž vyčerpáte pouze 50 MB
10:47
Ondřej
Neodbočujte prosím od tématu. Dle mého zjevně dochází ke změně všeobecných podmínek. Uvedená komunikace to potvrzuje. Máte vůbec někde ve smluvních podmínkách ošetřené vaše prvotní tvrzení o doplňkové službě? Pokud nemáte, uznáváte že cíleně klamete zákazníka? Nemáte náhodou povinnost při poskytování informací vycházet ze smluvních podmínek? Kopíruji si naší korespondenci a naložím s ním dle svého uvážení.
10:41
Monika, Operátor péče o zákazníka
Je mi líto, ale toto je rozhodnutí naší firmy a to je platné. Z naší strany dochází k informacím však a nejdená se o službu, která by se Vám měla změnit v měsíčním paušále
10:53
Ondřej
Rozhodnutí vaší firmy musím jako vás smluvní partner respektovat pouze, pokud má oporu ve smluvních podmínkách. Souhlasíte?
10:46
Monika, Operátor péče o zákazníka
Ano, máte pravdu, samozřejmě jak jsem Vám uvedla, jiné informaci či možnost odstoupení bez výpovědi či sankce v tomto případě neposkytujeme.
10:46
Monika, Operátor péče o zákazníka
Nemáte-li další dotazy, loučím se s Vámi a přeji příjemný den. Naše konverzace bude ukončena.Všem zákazníkům O2 přinášíme slevy na nákupy, sport, kulturu nebo cestování. Více informací