O2 přišlo o 142 tisíc zákazníků, zisk však znovu rostl

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 31

Názory k článku

22. 10. 2015 01:18

Proboha, lidi, co pořád řešíte. Zkuste se nad tím zamyslet:1. průměrný (většinový) uživatel nemá SmartPhone,
2. průměrný uživatel nepoužívá mobilní data,
3. průměrný uživatel si potřebuje nejvíce volat s rodinou.Tak to prostě je. Jistě, množina uživatelů služeb mobilních komunikací výše popsaného ražení, bude se postupně zmenšovat. To operátoři moc dobře vědí, počítají s tím, a, věřte, jsou na to velmi dobře připraveni.Průměrnému uživateli, nyní, nemá co O2 nabídnout: takový uživatel si koupí, pro něj dostačující, mobil, např. Nokii 108 Dual SIM. Pořídí si SIM kartu, na které bude mít neomezené volání v rámci sítě zdarma, či za malý poplatek, a tím vybaví rodinu (komunitu), aby si navzájem mohli volat. Samozřejmě, že sedmileté dítě jenom "prozvoní". Pakliže potřebuje, občas, někam zavolat, tak buďto strpí větší cenu, a často s nevýhodnou tarifikací, u té SIM, kde má volání v rámci sítě zdarma / za malý poplatek, a nebo si pořídí druhou SIM kartu.Pro představu: Tesco Mobile už za dobití dvou stovek, novým, číslům flat v síti nedává, ale třeba takový Vodafone má prepaid flat v síti za Kč 99.00 měsíčně. Mimo síť Kč 3.50 60+1. Uživatel tak uváží, zda těch +-20 minut, co provolá mimo síť zaplatí, nebo si pořídí druhou SIM kartu s nižší cenou za minutu a / nebo lepší tarifikací.Theoreticky. Prakticky je to tak, že uživatel ví, kolik že může za komunikace utratit. Nebo chce za komunikace utratit. Málo kdo jde k (jakémukoli) poskytovateli služeb s tím, že přesně ví, co potřebuje, je si vědom svého postavení na trhu, kolik za to má fairově zaplatit a to si vydupe. Ne.Uvědomte si, že O2 přišla s FLATovými tarify v době, kdy stála běžně pro PostPaid minuta kolem 3-4 Kč, a jen u VF s tarifikací 1+1. I průměrný uživatel (statisticky tehdy kolem 100 minut měsíčně) zaplatit za volání cca Kč 350.00, poslal 60 SMS, tj. tehdy průměrně dalších Kč 120.00 a využil cca 100 MB dat, tedy tehdy průměrně další stovka. Kč 350.00 + 120.00 + 100.00 = Kč 570.00.Jenže, to by musel uživatel mít výhodný tarif, s mnohem větší spotřebou. Reálně tak platil za minutu kolem 4-5 korun 60+1, 60+30 či dokonce 60+60, takže těch sedmsetpade je velmi dobře spočítaná částka, kterou stejně průměrný Pepík za ten mobil měsíčně dal. Nabídnu těm lidem, že za stejné, nebo mírně nižší, peníze to může mít neomezené. Ale minimálně na dva roky, samozřejmě. A hromada se jich chytla.Teď se musí operátoři vypořádat s tím, že, na straně jedné, musí stavět a stavět sítě, rychlejší, víc, pořád, na straně druhé, jednou někdo tu pomyslnou pandořinu skříňku otevře a nabídne zákazníkům datový FLAT. Ne Smart FUP, ne retenčně, ne neveřejně, ale tak, jako o2 nabídka ten FLAT, o kterém se bavíme. A FLAT skutečně plnou rychlostí, i pro "stahovače".Jednou to přijde. Zítra, za rok, za pět let, ale přijde. Pak, i když ten FLAT začne asi dosti vysoko, bude to pomyslný strop toho, co za data mohou operátoři chtít, a data se, logicky, začnou zlevňovat.Pak půjde, jen a pouze, o to, aby se ten datový FLAT vecpal, pokud možno, co největší množině zákazníků, kteří jej vůbec nepotřebují, nejméně na dva roky, a s automatickým prodlužováním. Už to chápete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 10. 2015 15:58

Po prečítaní príspevkov vidno ako Češi blbo uvažujú. Vraj, ak ubúdajú zákazníci a stúpa zisk odchádzajú predplatenkári. Niektorí napíšu, že zhromažďujú kredit. Rovnica je, ale inde - O2 zdraželo. V CZ by som kredit nenazbieral, lebo by prepadol. Na SK na 4ke platí kredit 16 mesiacov ako karta a kredit si ľudia môžu posielať, alebo presúvať na ďaľšie čísla. 1 GB stojí 1€ a volania a SMS 4centy. Operátor tvrdí, že tento obchodný model nebude stratový. Ďalej budujú vlastnú 2G aj 4G sieť na 1800Mhz. O2 na SK sa stále chváli, že je v zisku. Pritom SK je menší trh ako CZ a je tu väčšia konkurencia. Český model sa tu O2, ale nedarí zavádzať a kredit musí vrátiť. Tiež si musia cez CETIN budovať svoju sieť. Nikto s nimi nechce sieť zdieľať a každý bojuje vlastnou sieťou. Tak v CZ aj na tom zdieľaní sietí ušetria s T-Mobilom. U zákazníkov na nižšej cene to nevidno. Práve naopak - ťahajú vám cenu hore. Musia sa aj na vás tam kravaty baviť, lebo takých čo dajú za flat 600kč a myslia si, že sú viac ako niekto s kreditom - ten s kreditom si svoje peniaze stráži ako tie kravaty u operátorov. Ten s fletom je ten čo kravatám prepláca 10x. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM
19. 10. 2015 23:52

Bolševický skanzen připravují na prodej. Lásko, kup si Worda nebo to po sobě přečti "Pperátor" etc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 10. 2015 22:54

Koukám, že tady je každý velký myslitel a když někdo nemá flat a neprovolá tisíce minut měsíčně je hned druhořadý.Normální člověk (tj nefiremní) flat ani náhodou nepotřebuje protože:
a) Volat kvůli každé blbost a vybavovat se s protistranou o tom 30 minut je nesmysl. Když volám tak by to mělo mít smysl... když někoho někam pozvete např do restaurace tak to taky neděláte proto aby ste se na něj jen dívali a pak šli domů.
b) Většina zákazníků si pořídila flat stejně jen proto aby si ospravedlnili to, že začali ještě více zbytečně volat.Je to stejný princip jako když platíte třeba vodu. Když bude levná budete rádi a budete jí používat více, ale když bude např za 750Kč/měsíc neomezeně tak jí budete ze srandy lít klidně i do kanálu jen proto, protože je za paušál a máte jí neomezeně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 10. 2015 19:27

To je Aspoň důkaz jak nechutně rejžují na lidech. Je tam finanční rezerva jako prase. A jinak si opravte ten překlep v druhém odstavci Pperátor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 10. 2015 18:17

jestli jim odešli lidi,kteří šetřili každou kačku, místo volání jen prozváněli a podobně, tak asi pro ně žádná škoda. je to jako všude, raději 50 platících zákazníků než 100, kde půlka jen v systému žije, ale nic moc mu nedává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 10. 2015 18:06

O2 přišlo o 142 tisíc zákazníků, zisk však znovu rostl.....................Odešli hlavně předplacenkáři....Ono 5.90kč./ každá minuta do cizích sítí za kredit 200kč.na měsíc je opravdu hodně, pokud by to bylo do všech sítí za 200kč. vypadalo by to lépe pro zákazníka, ale 300kč/ měsíc je většinou brzda - každý to nestíhá vyvolat, proto hledá jiné řešení a nechce plýtvat penězmi................ Od 1.9.2015 startovala KORUNAMOBIL.CZ, v DH Telecom a má skvělé předplacené volání za 1kč./minuta do všech sítí a účtování 60+60 včetně 25kč.měsíc za vedení SIM není drastické, při tak nízké ceně minuty. (1.14kč.). Vychází ještě lépe, nežli 1.50kč./min. s 1+1 u 3ton.eu, nebo 1.49kč.min. s 60+1 UkrCall.Net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  19. 10. 2015 15:34

Normální...
Lidi nemají peníze...
Nebo je mají, ale nejsou jejich - dluhy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2015 15:11

Obecně bych se nerad zastával jakéhokoliv z operátorů, ale pokud zákazníci mizí a zisky rostou, je jasné kdo odchází... Ti co protelefonují stovku do měsíce a když jim přijde odečet kreditu za 10 sms, jsou schopní půl hodiny volat na linku, že jich poslali jen osm. Takových žádná škoda. Není divů že většina virtuálů krachuje, když k nim jdou ti nejméně perspektivní zákazníci z celého trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2015 15:09

Šetření nákladů poznalo mnoho zákazníků O2 na řešení jejich reklamací, měsíc a více žádná neobvyklá doba ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor