Ono by to dávalo smysl, pokud by 1,5 GB na předplacence nestál stejně, jako se připlácí za "data M". Tedy ten příplatek u Free O2 data M je 303,-, kdežto u předplacenky (jen) 300,-. A nevím o konkurenci, která by za uvedený balík dat chtěla více.
Navíc u tarifů s volnými minutami nebo s neomezeným voláním jen do vlastní sítě nemusejí řešit náklady v podobě terminačních poplatků, protože tam to zaplatí zákazník, kdežto u flat tarifů je to neznámá. U dat žádné terminační poplatky nejsou, tam jim celá částka teče do jejich kapsy.
Tady bych to viděl tak, že produktový manažer je placen (má jedno z KPI) podle ARPU. Uvedeným krokem totiž ARPU může vzrůst, ale tady si dovolím spekulovat protože ARPU je míň jak 300,- (ve 4Q2015 bylo 290,-) a všichni tito zákazníci platí víc, takže by od O2 mohlo odejít maximálně tolik % zákazníků o kolik % se zvýší cena. V mém případě je to skoro 60%. Takže když jim zůstane 40% zákazníků se Start data M, tak se to dá brát jako úspěch. Ale opravdu je tolik ovcí, které si takové zdražení nechají líbit?
A úplně stejně je to s příjmy. Otazné jsou výdaje, protože tam se část peněz přelévá do CETINu a záleží na tom, jestli platí flat nebo od uživatele.
Suma sumárum - ekonomická výhodnost takovéhoto kroku je diskutabilní.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 07. 2016 08:43