O2 spouští mobilní samoobsluhu

Chtělo by se říct „konečně!“, ale tak jednoduché to nebude. O2 bylo v internetové správě služeb daleko za konkurenty a tato pozice se ani nadále nemění.

Jak známo O2 jako jediný tuzemský mobilní operátor nenabízí svým zákazníkům žádnou správu služeb na internetu. Zkrátka nic tak geniálně prostého a efektivního jako znají zákazníci Vodafone, T-Mobile a světe div se, také CDMA benjamínka U:fona. To je samozřejmě velmi nemilé, protože zákazníci O2 mají jen omezený přehled o službách a balíčcích, které využívají, nemohou si sami kontrolovat průběžnou útratu, nemají elektronické faktury online a co se týče veškerých informací o svých číslech a zákaznickém účtu, jsou odkázáni na hlasový či SMS automat.

A tak musí trávit spoustu času voláním na zákaznickou linku, čekat na živého operátora, nechat se přepojovat tam či onam a mrhají svým drahocenným časem kvůli úkonům, které se u jiných operátorů rovnají naprostým banalitám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Struktura nové mobilní samoobsluhy O2 • takto vypadá na Apple iPhone 3G

Dnešním dnem ale možná svítá na lepší časy, ale vážně jen možná. Kyslíkový operátor totiž spustil novou mobilní samoobsluhu a další novinky pro uživatele mobilního internetu. Operátor slibuje šetřit svým zákazníkům čas a místo návštěvy prodejen či volání na zákaznickou linku uživatelsky příjemné prostředí portálu dostupné pro všechny typy telefonů a konečně nové vyhledávání na mobilním portálu O2 (přes portál Seznam.cz). Ten nově nevyhledává pouze na samotném portálu, ale hledání nyní probíhá v rámci celého internetu.

Mobilní samoobsluha

Samoobsluha v podání O2 je dostupná pouze z mobilu, ale alespoň je zdarma. Pokud ovšem nemáte aktivní datový tarif, pak bych doporučoval opatrnost. Operátor totiž jinak účtuje data v desetiminutových intervalech po dvaceti korunách, což je lidově řečeno pořádná pálka. Zadarmo to ale půjde třeba přes Wi-Fi... Každopádně, samoobsluha je dosažitelná na adrese m.o2mobil.cz, na této stránce najdete úplně dole odkaz do samoobsluhy. V samoobsluze máte jen velmi omezený počet možností (doufejme, že jen pro začátek).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nabídky aktivace mobilních datových balíčků a roamingu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aktivace zmeškaných hovorů je následována SMS potvrzením • hledání bankomatu dle města • Spojovatelka jde aktivovat či deaktivovat jen přes SMS

Tak například jde o možnost aktivovat a deaktivovat datové balíčky, nastavit telefon pro datové přenosy, spravovat nastavení roamingových tarifů, vyhledat nejbližší bankomat, nastavit uvítací melodie, objednat až tři nové předplacené karty na zkoušku a další volby. Operátor ve své tiskové zprávě deklaruje, že funkcionalitu samoobsluhy bude do budoucna rozšiřovat, zmiňuje třeba nastavení datového roamingu, aktivaci výhod u tarifů Na!Víc, zobrazení doručených MMS a další věci.

Mobilní portál v novém

Další dnešní novinkou jsou změny na mobilním portálu na výše uvedené adrese m.o2mobil.cz. Nově lze přizpůsobit obsah hlavní stránky dle individuálních potřeb a nastavit až osm mini-aplikací nebo oblíbených služeb. Dále každá stránka, do které uživatel vstupuje z portálu mobilního internetu, obsahuje navigační lištu s vyhledávačem a odkazy na homepage, oblíbené položky či historii. Pod záložkou Moje top je pak přímo na hlavní stránce umístěn seznam nejnavštěvovanějších stránek. Pokud uživatel nemá zájem si obsah hlavní stránky vybrat sám, portál se automaticky přizpůsobí a stránku nastaví podle jeho chování.

Světlo na konci tunelu?

Za sebe musím říci, že nová mobilní samoobsluha mne opravdu nijak nenadchla a jsem zklamaný. Krom možnosti aktivace hlasového roamingu a datových balíčků, snad ještě Spojovatelky, nenabídne mobilní samoobsluha v podstatě nic. Položka „Zjištění kreditu“ mne rozesmála, pokud na ni kliknete, dozvíte se, že nejlépe výši kreditu zjistíte po odeslání kódu *104*#. Odkaz „Spojovatelka“ pro změnu nabízí aktivaci či deaktivaci prostřednictvím SMS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Objednávkový formulář pro předplacenky zdarma • se zjištěním stavu kreditu v samoobsluze nepochodíte • pozor na účtování dat, bez datového balíčku za 150 Kč měsíčně (40 Kč týdně pro O2 karty) můžete na paušálním nechtěně prosurfovat až 5 000 Kč za měsíc

Závěr je tedy jasný. Mobilní samoobsluha O2 je v současné podobě pouze omezeně použitelná a dokud nepřibudou vymoženosti jako například zjištění stavu volných jednotek, průběžná útrata či správa dalších služeb, pak postrádá smysl. Ostatně nejlepší by i z uživatelského hlediska bylo přenést správu služeb na internet. Zde je zajímavé, že u fixních služeb operátora to alespoň nějak jde, ale u mobilních je to asi zakleté.

Diskuze (36) Další článek: Dynavix 9: chytré trasy a další novinky

Témata článku: , , Apple iPhone, Apple iPhone 16GB, Apple iPhone 3G, Apple iPhone 3G 16GB, Apple iPhone 4GB, Mobil, Banalita, Desetiminutový interval, Mobilní portál, Drahocenný čas, Samoška, Příjemné prostředí, MOBI, Pořádná pálka, Pálka, Sam