O2 v říjnu zruší tarify Special a TXT

Diskuze čtenářů k článku

Roman  |  19. 11. 2011 22:01

PORUŠENÍ ZÁKONA č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích společností Telefónica Czech Republic, a.s. !!!
Je trochu s podivem, že na webu, zabývajícím se telekomunikacemi od rána do večera, nikdo neupozorní na to, že Telefónica Czech Republic, a.s. porušila zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, jeho § 63, odstavec (6):
Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen na své náklady nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti podstatné změny smluvních podmínek, která pro účastníka představuje jejich zhoršení, odpovídajícím způsobem vyrozumět účastníka o této změně A SOUČASNĚ JEJ INFORMOVAT O JEHO PRÁVU VYPOVĚDĚT SMLOUVU BEZ SANKCE, JESTLIŽE NOVÉ PODMÍNKY NEBUDE AKCEPTOVAT. Účastník má právo bez sankce vypovědět smlouvu na základě oznámení o návrhu podstatných změn smluvních podmínek, které představuje jejich zhoršení.
Porušení zákona je uvedeno VELKÝM PÍSMEM.
Ano, TO2 informovala sice o změně podmínek poskytování služby (nucené změně tarifu O2 Special na méně výhodný Na!Pište), ale už ne o možnosti NEAKCEPTOVAT tuto změnu a BEZ SANKCE od využívání této služby ODSTOUPIT.
Je to jednoznačné porušení zákona a poškozování zákazníka a je s podivem, že na to ještě nikdo neupozornil a prochází jim to.
V loňském roce společnost T-Mobile byla v naprosto totožné situaci, když rušila tarif TWIST Standard, ovšem v souladu se zákonem informovala jak o změně podmínek, tak i o právu zákazníka při neakceptování této změny od "smlouvy" odstoupit. A to také zákazníkům umožnila (sám jsem to využil). Operátoři sice na infolince i v písemné komunikaci opakovaně oponují, že u předplacené služby žádná smlouva uzavřena není, ale z pohledu zákona je i předplacená služba smluvním vztahem, na nějž se samozřejmě toto ustanovení zákona vztahuje.
Proč tedy při svém boji proti praktikám operátorů nepoukážete na tak evidentní porušení zákona ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A1rh-  |  04. 02. 2012 10:58

takže po velkém martiriu dořešeno a nevyčerpaný kredit vyplacen na účet. Sin je stále aktivní a převedena na tarif O2 Zero. Údajně by nyní ve stejné situaci vyhověli každému, stačí požádat. Já musel bojovat skoro 4 měsíce, než jsem se svého práva domohl.
Nějaké další informace a odkazy jsou i na tomto fóru: http://forum.mobilmania.cz/viewtopic.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  08. 10. 2011 13:14

Jak zjistím co mám momentálně za Tarif na své GO kartě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  09. 10. 2011 22:02

až v úterý zprovozní www.mojeo2.cz tak se tam jednorázově přihlas (s předplacenkou to jinak nejde) a tarif tam najdeš (alespoň v předchozí verzi webu to bylo).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  07. 10. 2011 17:42

právě jsem mluvil s infolinkou a začal jsem jí tam citovat Všeobecné obchodní podmínky na základě kterých (když mi teď násilně mění tarif na předplacence) chci odstoupit od smlouvy a vrátit peníze (nedělám si iluze a třeba to tak ve skutečnosti nebude nebo ne tak jednoduché), ale ona mě vyrazila dech a potvrdila mi, že pokud nesouhlasím s převodem tarifu z O2 Special na nový, že samozřejmě na to mám podle VOP právo a že kredit mi vrátí. Na mé překvapení, že co mám informace, tak prý O2 kredit pokud možno za žádných okolností nevrací, řekla že ho vracejí poměrně často. Takže to vypadá, že by výpověď a navrácení kreditu měli pozitivně vyřídit !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  09. 10. 2011 21:59

jinak ohledně možnosti ukončení smlouvy nejen u předplacenky, ale třeba i u smlouvy na dobu určitou bych doporučil přečíst tento článek - http://mobil.idnes.cz/i-smlouvu-na-dobu-urcitou... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  07. 10. 2011 17:16

může mi prosím někdo (třeba i pan Aleš Pospíšil) říct (napsat), kde přesně je ve Všeobecných podmínkách O2 - odkaz z jejich stránky o změně tarifu http://www.o2.cz/osobni/volani-a-tarify/25... ... míří na tento dokument http://www.o2.cz/_pub/15/71/e/197587_51212... ... , kde zatím nic takového nemohu objevit, naopak, zatím bych svůj nesouhlas s převodem a žádost o ukončení smlouvy a navrácení kreditu mohl (podobně jako kdysi u TM) podepřít tímto (výtah z VOP O2):
9.9 Účastník může s výjimkou případů upravených v čl. 13 podat žádost o zrušení Služby, a to v některém z následujících případů:
9.9.1 pokud O2 podstatně změnila VP, Provozní podmínky, Ceník (!!!) nebo Reklamační řád platné pro danou Službu a tato změna představuje zhoršení právního postavení Účastníka. Účastník je v takovém případě oprávněn do okamžiku nabytí účinnosti dané změny žádat o zrušení Služby bez sankce a Služba bude zrušena dnem doručení žádosti O2, nebo ...
Mohl by mi tedy prosím někdo objasnit, na základě čeho musím sklopit hlavu a změnu přijmout a ne naopak na základě uvedených VOP si nechat poukončení smlouvy vyplatit zpět kredit ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  05. 10. 2011 21:46

když před časem T-mobile rušil TWIST Standard (pár let zpět), poslal SMS s informací a s možností odstoupit od smlouvy, pokud s převodem nesouhlasím. Nabídku jsem využil, dal výpověď z důvodu nesouhlasu s novým tarifem a celý kredit mi poslali na účet.
Tomu říkám férové jednání, dnes už nevídané.
Podobnou nabídku bych u O2 samozřejmě také využil (a věřím že se mnou statisíce dalších), ale to ONI vědí taky, takže to neumožní.
Tohle už by snad nějaký evropský regulační úřad mohlo zajímat, že operátor v jedné nemocné zemi zneužívá nemocného trhu a vydírá zákazníky, kterým proti jejich vůli vnutí nevýhodnější tarif, bez možnosti při odstoupení od smlouvy získat peníze zpět v případě, že mají na kartě vyšší přednabitý kredit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  06. 10. 2011 17:32

poslal jsem na ČOI stížnost na O2 ohledně neproplácení kreditu po ukončení smluvního vztahu - více v diskuzi zde - http://forum.mobilmania.cz/viewtopic.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  17. 10. 2011 09:05

dostal jsem právě odpověď od ČOI, že můj podnět postoupili ČTU (poslali mi i kopii), jelikož to nespadá do jejich kompetence. Tedy z toho plyne návod i pro ostatní - úřady mají povinnost se připomínkami a stížnostmi zabývat a pokud si nikdo na nic OFICIÁLNĚ stěžovat nebude, pak je zbytečné na fórech nadávat, tam to nikdo nevyřeší a Váš konkrétní problém na příslušné instituce za Vás nepošle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  10. 11. 2011 13:05

z ČTÚ mi (už před časem) odpověděli, že mou stížnost předali s žádostí o vysvětlení na operátora O2, uvidíme, zda se časem nějaké odpovědi a jaké dočkám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pc-mravenec  |  04. 10. 2011 23:56

Mám taky feldu a při mých hovorech do minuty ,se mi vyplatí ,levněji při několika hovorech měsíčně tak asi 6-8 minut se těžko dá volat u vodníka je ČD ,ale v průměru jsem na tom stejně i u Feldy s tím kolik provolám .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
golem  |  04. 10. 2011 18:54

Volám v čr na zahraniční kartu /Irl/ do čr jezdím jednou za čas a volání doma mě stalo jak letenka :) Mám předplac.kartu /přechod z paušalu/ a když volám kamošovi do eurotelu /mam vodaf./ve špicku tak mě to stojí něco přes 8kč což je drsný ./Z Irské karty mě to vychází kdykoliv kolem 5kč volání v čr . Je ale pravda že pokud nemám paušál v irsku ceny jsou hodně vysoký stejně jak doma každopadně tarify doopravdy extremě jiné 25E/625kč/ 300minut sms neomezený plus zadarmo tel v hodnotě 90E . na 6 měsícu. Doma mě nabídly za 300kč za 40min/16E/ všichni tři operatoři což je nehorázný !!!!
O2 v čr má neomezený volaní na 3900kč /156E/ tady je to 85E Tarify v čr přispůsobují jen podnikatelům"jestli už je to jinak tak se omlovám"
Závěr je takovej že to odnaší obyčejní lidi který v průměru telefonují 3-7 hodin měsíčně-těch je nejvíc,že'' docela to sleduji a zavěr je takovej pěkně vás ti šmějdi ždímou nehledě na fakturační problemy ukončování smluv atd. tady dat právníkovi co se stalo několika lidem doma včetně jednoho člena rodiny tak je to okamžitě u soudu a operátor zaplatí vše.
http://www.three.ie/products_services/pricepl... ... např.
Momentalně platím novej tarif 500minut za 50E kterej není v jejich oficialní nabídle ale drží si zákazníky a umi se chovat a hlavně dělat business a neobírat lidi. Jde to jinde tak proč ne u nás, prostě to nechápu-anglie má tarify stejný.
http://www.meteor.ie/plans/bill_pay/smart/... Je tady o2 a vodafone tarify dobrý jen je nemám moc rád.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  04. 10. 2011 22:26

Ahoj, 500 minut za 50 €? To je docela masakr .. To je asi 2,5 za minutu, tedy neco jako u nas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golem  |  05. 10. 2011 01:17

Ano tohle je pravda a vychazí to cca nastejno-jen to trochu zdovolením vysvětlím' nikdo z českých operátorů "pokud nejsu soukromník" mě tenhle terif neposkytne /detail tarifu 12měs smlouva, volaní do stejné sítě zadarmo , sms free"no fee :) 2GB internet , a doplatek na tel. blackerry 9800 82E /jinak 520E/ samozřejme volání mimo Irl bežné tarify žádnej zázrak .
Nechci nějak haňit rodnou vlast každopadně ne každej človek si objednává tarif 500minut atd.a je ochoten platit 1300kč tzn. napaříme ceny na levné tarify a jak jsem už psal 300kč za 40minut je sprostý odíraní lidí !!! tzn.tak si kup výhodnou nabídku na 500minut a plat když nic levnejšího nenabízíme /O2, Vod, T-Mob/ všichni se vzájemně doplňují.
Kamarád je v vodafonu a když chtěl odejít tak mu nabídli tarif 2200kč na neomezené volaná//a hle ono to jde// pro mě to znamená jedno ....
Mělo by to být o množství než o cenách hlavně v nižších nabídkách 40min.300kč u všech operátorů bych bral jako výsměch lidem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skeptik  |  04. 10. 2011 18:37

Nestačím žasnout jak se druhou přirozeností českého národu začíná stávat lež(viz tiskový mluvčí a 99.9% našich politiků atd.).Také se bez služeb o2 obejdu.Takové služby si milé o2 můžeš opravdu strčit ...ty víš kam!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  04. 10. 2011 18:24

Hmm, naše babi má na občasné volání do O2 mimo špičku Quatro, tak to abych byl ve střehu, kdy jí O2 ty hovory zdraží o více než 100 %, a včas to uťal.
Ona a jí podobní "senioři" totiž tyhle hrátky mobilních operátorů často vůbec nezjistí, protože prostě již třeba nejsou schopní přečíst SMS.... A když jim ji někdo přečte, tak je vůbec nenapadne, "že by byl někdo tak sprostý, že by zdražil až tak moc".... Vypadá to, že zbývající kredit půjde na charitu a O2 SIMka do popelnice.
No, vlastně ještě zvážím, jestli jí tam důsledně nenastavit pro ty kterým volává CallBack. Pak by měl u O2 z každé minuty namísto dosavadních obvyklých 2,50 Kč (nebo 5,72 Kč po novu) bez DPH jen nějakých 1,08 Kč, a ještě počítaných po sekundách.... A to se vyplatí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  10. 11. 2011 12:59

proč kredit na charitu ?
Podle VOP O2 bodu 9.9.1. je možnost odstoupit od smlouvy i s vrácením nevyčerpaného kreditu. Je to možná jediná možnost, jak dostat kredit z předplacenky zpět (pokud neberu převod na tarif, kam se ale převádí jen 10 tisíc Kč)
bod 9.9.1. VOP
pokud O2 podstatně změnila VP, Provozní podmínky, Ceník nebo Reklamační řád platné pro danou Službu a tato změna představuje zhoršení právního postavení Účastníka. Účastník je v takovém případě oprávněn do okamžiku nabytí účinnosti dané změny žádat o zrušení Služby bez sankce a Služba bude zrušena dnem doručení žádosti O2.
Stejně to proběhlo u T-mobile, když rušil tarif STANDARD, jen se k tomu postavil víc čelem a už v informační SMS sdělil, že pokud se změnou nebude zákazník souhlasit, má právo od smlouvy odstoupit a kredit mu bude vrácen.
Operátoři mají VOP myslím v hlavních bodech velmi podobné, takže by to mělo fungovat v obdobných případech u všech stejně.
Oni sice mají právo ceny změnit, ale já mám v takovém případě právo je neakceprovat a od smlouvy (což je i předplacená karta) odstoupit BEZ SANKCE, tedy s navrácením kreditu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
capitko  |  04. 10. 2011 15:30

O2 nabizí obcas neomezene volani za 1000kč i pro normalni smrtelníky, úvazek 2roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hm  |  04. 10. 2011 15:56

To ja radeji neomezene kaslu na cele O2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  04. 10. 2011 14:47

O2 dela to co T-Mobile dokoncil. Jen cekam kdy O2 take zavede podobne tarify co ma ted TM. Twist/povidam-posilam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janko  |  04. 10. 2011 14:13

Česky operatori su najvetči zlodeji,na Slovensku volame do celej 1zony eu za menej ako 3sk a to este z predplatenych kariet a sekundovou tarifikacio.vid napr O2sk balicky O2fer a samozrejme ziadny aktivacny poplatok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter  |  04. 10. 2011 19:26

to iste moze napisat rakusan o svk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-  |  04. 10. 2011 13:45

jsou tam levnejsi sms, takze se to vyrovna plus minus tomu uctovani, navic ty vyhody za dobiti .. spis me zajima, proc se spokojite s takovou odpovedi napresdrzku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  04. 10. 2011 14:15

A navrhneš i, jak se s nablitím a napliváním do ksichtu nespokojit? Mohl bys být velmi dobrý moderátor a komentátor třeba. Já bych to neuměl, já bych žabce vydloubal oči, utrhl uši a vyřízl jazyk, což nevím, jestli bych stihl i u jiných tiskových mluvků... Mi osobně je z toho špatně, být placen za plivání do tváří zákazníkům, je to fakt odporné. Ale každý jsme nějaký a i žabka má beztak hypotéku, taky se nějak musí živit. A se svými schopnostmi by zřejmě jinde tolik peněz nedostal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ttx  |  04. 10. 2011 17:57

Nějaký zkušenosti s mluvčíma u O2 mám a věř mi, že s tím se vypořádat nejde. Když jim napíšeš, že ti neodpověděli na otázku a trváš na tom, tak tě prostě ignorujou a dělaj, že vůbec nevědí o tom, že ses je pokusil kontaktovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  04. 10. 2011 13:05

Ty ceny by mi vlastně přišly celkem OK, ale za předpokladu, že by se posunula desetinná čárka o jeden řád doleva .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  04. 10. 2011 13:09

...a přesto by na tom operátor stále velmi slušně vydělával.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 10. 2011 12:20

Presel jsem k VF a CD :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš V.  |  04. 10. 2011 15:41

Já též a převedu tam i zbytek rodiny.
Škoda, že spousta lidí si zprávu o přechodu na jiný tarif přečte a i nadále zůstane u O2. Předpokládám, že O2 zákazníky informuje jak jim sníží cenu o 0,1 kč, ale už nenapíše o změně účtování z 60+30 na 60+60. ČTU jenom klidně přihlíží jak si operátor účtuje za službu kterou neposkytl. Ještě aby nám začli i u benzinek účtovat palivo po litrech v rámci zvyšování kvality služeb. Myslím, že by to v pohodě prošlo. Nebo kdo projede málo tak bude mít litr za 50 kč a kdo hodně tak za 25 kč. Nebo by mi mohli dát tzv. volné litry za určitý paušál a pokud bych je neprojel tak by to propadlo benzínce a tak by se dalo pokračovat do nekonečna. Člověk už se musí jenom smát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cct  |  04. 10. 2011 18:16

No u benzinky si alespon muzes celkem v klidu natankovat presne xx litru.
U volani v 21.stoleni clovek necumi na pocitadlo delky hovoru aby to tipl presne za minutu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  04. 10. 2011 22:11

Nebo elektrina za kazdou zapocatou MWh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxifik  |  04. 10. 2011 12:03

Prostě klasika, Česká specifika dle operátorů nabírají na kráse a zlodějině. Taky mi to včera přišlo. Tímto tedy O2 přichází o dalšího zákazníka. Odcházím k virtuálovi. Chtěli se přežrávat, nedostanou nic. A pan Žabka a jemnu podobní, kteří lžou tak, že je to až do nebe volající (toto jsme znali z minulých dob, kde se zdražily potřeby pro běžné občany a zlevnily se lokomotivy), snad už konečně budouna suchu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KRoman47  |  04. 10. 2011 14:36

Též naše rodina tímto s O2 končí, pořídíme In-Karty a jdeme k Vodafonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaj  |  04. 10. 2011 15:13

jaký virtuál?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxifik  |  04. 10. 2011 16:39

EMEA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  04. 10. 2011 11:54

Zase tak hrozné to není, internet za 20,- uvítám a volání o víkendu za 50,- haléřů též.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  04. 10. 2011 18:36

Jo, nové tarify jsou výhodnější, sám jsem na ně kvůli ivm za 20 přešel už dávno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  04. 10. 2011 11:48

No nic, budu muset celé rodině pořídit in-karty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  04. 10. 2011 11:38

Pěkné, měl jsem Special a Volejte domů zdarma, které se převodem RUŠÍ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 10. 2011 11:35

Tarif GO felicia je zatím ponechám beze změny, tak snad na něj taky nedojde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  04. 10. 2011 11:28

Tak to jste me teda vubec nepotesili. Hlavne O2 ne. Mam tarif FAJN uz skoro 5 let,tak musim doufat,ze nez me ho zrusi,budou novy tarify a hlavne rozumnejsi. Ocekavam je pristi rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oh  |  05. 10. 2011 00:52

Nových tarifů bude určitě víc než dost. Rozumnější ani jeden.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  04. 10. 2011 11:23

Za tyhle peníze by volal jenom vůl. Ceny od mobilního pravěku jdou nahoru. 2 koruny za SMS??????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  04. 10. 2011 11:42

Na našem dynamickém a specifickém trhu je 2 Kč/SMS u předplacenky ještě suprová cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
welby  |  04. 10. 2011 11:13

A co O2 Felicia? Ta ještě funguje? Bude se taky rušit? Na aukru ji stále vidím nabízet, tak jestli má smysl o ní uvažovat...čistě teoreticky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viliem  |  04. 10. 2011 11:09

Já už opravdu nevím, jestli mám brečet, nebo se smát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  04. 10. 2011 11:03

Já mám tarif Vodafone volejte s asfaltéry, musel jsem koupit za 50 Kč kýbl drtě a jsem spokojený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny  |  04. 10. 2011 11:42

moc jsem se pobavil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor