Spolupráce Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) a ČTÚ vedla k zavedení nového systému pro přenos mobilního čísla mezi operátory. Lhůta se z dosavadních 10 dní zkracuje na 4 dny, nové podmínky si ovšem vyžádají i nový postup pro koncového zákazníka. Lhůta platí při splnění všech nezbytných podmínek, proces se může protáhnout typicky když zákazních nemá uhrazené závazky u operátora, kterého opouští.
Popis starého a nového systému z webu O2
Spolu s novým řešením pro přenášení čísel byla na straně mobilních operátorů výrazně posílena i infrastruktura zajišťující včasnou aktivaci a deaktivaci služeb v čase, kdy probíhá přenos čísla. Samotné přenesení totiž zdaleka není jenom o předání čísla jinému poskytovateli služeb, ale taktéž musí dojít včas k deaktivaci všech služeb u původního a k aktivaci nových služeb u přejímajícího poskytovatele. Toto vše se musí stát najednou u řádově několika tisíců zákazníků v krátkém časovém okně několika málo hodin tak.
Nový systém bude spuštěn 1. září. Žádosti přijaté ještě v srpnu budou řešeny podle stávajících pravidel.
Komentář: Rozhodně se jedná o pozitivní krok. Hlodající červíček pochybnosti však přichází ze zahraničí – zatímco my oslavujeme zkrácení z deseti dní na čtyři, jsou země, kde přenos zvládají za jediný den. Nicméně doufejme, že tak skvěle, jak nový systém vypadá v příslibu APMS, bude fungovat i v praxi. Doufejme, že odpadnou problémy, které celé roky provázely stávající systém.