Operátoři, rychlostí neohromíte. Trápí nás FUP a pokrytí

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 63

Názory k článku

20. 03. 2012 23:03

Tohle se mi líbilo (Brepta):Udělal jsem si zajímavý přepočet - Vodafone internet v mobilu - 150 MB za 177 Kč.
Při reálné naměřené rychlosti 6,5 Mbit stáhnu těch 150 MB za POUHÉ necelé 4 minuty!!!
A tohle mi má jako vystačit na celý měsíc???Navrhoval bych REVOLUČNÍ tarify odstupňované tímto jednoduchým principem:Základní tarif: plná rychlost na hodinu = FUP limit 7,6 GB.
Normální tarif: plná rychlost na den = FUP limit 182 GB.
Prémiový tarif: plná rychlost na týden = FUP limit 1,2 TB.(Přepočteno z Vodafonem inzerované nejvyšší nabízené rychlosti 21,6 Mb/s.)Taky se vám při srovnání nynějších FUP limitů s tímto přepočtem protočily panenky? :(Nejlepší by samozřejmě bylo, kdyby žádné FUP limity nebyly...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 03. 2012 18:22

To je článek jak stehno tohle..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2012 22:08

Nevim, ale podle me mobilnimu internetu u nas chybi uplne vsechno. Pokryti je strasny. Krasne je to videt, kdyz jedu z Vidne do Prahy. Az na hranice je to OK, akorat u vetrniku to jde trochu pomajeji. Prejedu hranice a s VPNkou do prace je konec. Trochu to jde v Brne a pak cca od benesova do Prahy. To samy jizda z Prahy na jih. Praha Dobris se relativne da ale pak dal uz je to tragedie. Co se tyce FUP slysl ma definovat FUP v GB. 1GB je podle me optimalni FUP pro 30 dnu. Normalni clovek ho nepresvihne a ten kdo musi porad skypovat synchronizovat neco nebo pouziva mobil jako bezne pripojeni k netu ho asi presvihne, ale rozhodne ne za 2 dni. FUP by mel branit notorickym stahovacum ale nechapu proc je u nas spis podporuje. Co se tyce rychlosti nekde je to OK ale celkove bych ji taky ocenil vetsi pro pouziti VPN na ceste ale ona to je vlastne spis otazka toho pokryti nez rychlosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2012 16:59

Během několika desítek minut? Už jen rychlostí 300 kB/s, kterou se dá v 3G síti běžně dosáhnout, se dá TÝDENNÍ limit 37,5 MB vyčerpat za 125 vteřin, tj. za 2 minuty. To je prostě šílenost A to nemluvím o rychlosti 10 Mb/s zmiňované u té poznámky, tou máte limit (ten nejnižší, ale ony na to ty vyšší nejsou o moc líp) pryč za půl minuty...Chápu, nemůžou to úplně uvolnit, nikdo nebude ztrácet dobrovolně peníze jen tak, ale já bych třeba bral i jenom zvýšení té rychlosti po dosažení limitu na tu rakouskou úroveň, 128 kb/s. To už je rychlost, se kterou se dá dělat většina věcí, i poslech internetových rádií, ale stahování velkých souborů moc ne, takže síť by přetížená stejně nebyla. Dřív získalo O2 spoustu zákazníků díky tomu, že se obecně vědělo, že u nich FUP nefunguje. Potom, co se jim ho povedlo zavést, tak někteří zase odešli, ale myslím, že kdyby některý z našich operátorů udělal podobný krok, jako třeba nějaké radikální navýšení FUP, tak že se k němu zákazníci jen pohrnou. Ať si nevymýšlí, že se to týká jen 1% zákazníků, internet v mobilu už používá tak každý druhý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2012 14:20

Tady už je to jak zeď nářků na novinkách =D
Já mám FUP 600 Mb, za 89 KČ měsíčně, což mi přijde dobré. Ale tak plačte si dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 03. 2012 13:36

Je třeba věci správně pojmenovat, aby proti nim šlo bojovat.
Situaci bych dal jednotný mediální název, třeba:Čeští operátoři zneužívají absence konkurence za účelem lichvy.Kromě toho, je zájmem vlády, aby byl každý s chytrým telefonem připojen online - kvůli sledování. Takto případným bezpečnostním složkám nezbyde, než používat nepřesné metody triangulace. Ale to není stejné, jako krásně vyznačená trasa na mapě, že.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2012 13:35

Mě osobně ani tak neserou limity FUP, mám 600MB a to mi většinou stačí a oproti cenám volání a SMS ty rozdíly mezi ČR a zahraničím nejsou imho až tak brutální...problém je, samozřejmě kromě naprosto katastrofálnímu pokrytí hlavně v tom, na jakou rychlost nám operátoři ten internet po přečerpání limitu zpomalí. Trošku jsem nechápal ten rozruch kolem toho, že vodafone po FUP internet úplně zastaví. Měli jste u něj vůbec někdy FUP? vždyt s tím "internetem" ani nenačtete stránku přes operu mini...tak tak s ním funguje ICQ... Naprosto nejnižší rychlost, která se dá akceptovat po přečerpání limitu je 64 kbps, kdyby to bylo 128 kbps tak už bych si nestěžoval. Jenže to byste pak měli na nějakých 85% území ČR pořád maximální možnou rychlost (protože tam je max. EDGE) a FUP by tak možná trochu postrádalo smysl.. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2012 10:56

Když už tady zazněla ostrá slova:
1) Pokrytí stojí za hovno, EDGE je úplně na pikaču a ohromí tak leda pastevce z Mongolska
2) Limity jsou schválně nastaveny na děsná minima, pro velkou část populace stačí, ale spousta lidí by byla ráda za větší FUP než 100Mb a pokud možno méně než za několik set korun.
3) Rychlost 3G je dostačující, ale když je na 5% území, tak je to taky na hovno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2012 10:44

Mobilmania - děkuji, děkuji, děkuji !!!! Otevírejte lidem oči dál !!! A našim bláznivým opům vlastně taky ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2012 10:42

Dokavaď mi ten intrnet nezačneme rušit a oni neutrpí finanční ztrátu, nebudou dělat nic.To je jediná možnost, aby přišli o peníze.Ostatnímu se smějí....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2012 10:35

Mne osobne FUP ani tak nevadi, stejne ho nevycerpam. Co mi vadi je spis pokryti. Proc kdyz doma vlezu na wc tak mam jenom EDGE(bydlim v centru Havirova) a nebo kdyz jedu vlakem do prahy tak mezi mestama si nemuzu poslat ani SMSku ? (mam TM)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2012 10:33

Moje zkušenosti jsou takové, že v Hostavicích O2 dodnes nepokrývá plně 3G a na dotaz, zda budou dokrývat (dotaz byl písemně) mi bylo řečeno, velice slušnou formou, že nebudou dokrývat a ať si trhnu ploutví. Toliko k pokrytí 3g v Praze 14. MOje rekace byla, přejít maximálně na Wifi a z původní platby opovi 1000-1500 měsíčně jdu na 500-300, mám jich dost, ostatní 2 nejsou v lokalitě o nic lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 03. 2012 09:50

Moje rámcová smlouva.
"3G" internet, FUP 2,5GB/týden, potom snížení asi na 16kbps. Cena 250 Kč bez DPH.
Druhý v nabídce, který jsem měl předtím, limitace rychlosti na 384kbps, FUP 1,5GB/týden (nikdo nekontroloval). Cena 125 Kč bez DPH.
U "3G" internetu jsem vyčerpal FUP a samozřejmě nedošlo k navýšení rychlosti na původní rychlost další týden. Ale jsem hrozně rád, že můžu volně dýchat ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2012 08:47

Ono proč chodit tak "daleko" do Rakouska. Mně by stačilo to co mají naši bratři na Slovensku.Např Orange, za 250Kč (kurz od oka 25Kč/ Éčko) mají 2GB dat s po FUP žádné omezení ale 1MB za cca 0,75Kč (to už je trochu rychata, ale budiž).Nebo větší balík za 400Kč - 5GB :(viz: http://www.orange.sk/web/internet/internet-v-m... ... Rakousko to není, ale dá se s tím žít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2012 08:30

V CR to jinak nejde. Bohuzel i zde na diskuzi jsou lide co stahuji pres mobil desitky GB mesicne, coz kdyby delali jen 3 na kazdy bunce, tak si ostatni skoro neskrtnou. Diky temto hlupakum byl puvodne FUP vymyslen. Frekvencni pasmo neni neomezene, takze aby zbylo na ostatni je potreba to korigovat. Ale mne se zda treba 600MB -1200MB co opi nabizej za skoro akorat. Samozrejme ze kdyz si nekdo vezme 200MB za mesic za dve stovky, tak je to proste jen na precteni textovych webu, co cekate?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 03. 2012 08:23

Kritizovat operátory nemá moc smysl, oni totiž moc dobře vědí co dělají, stejně tak i ví že i přes odpor zákazníků nemusí nic měnit.
Kdyby zvýšili FUP, nebo ho nedejbože neměli, hodně lidí by začalo využívat VOIP a tím by se sami připravili o své příjmy z datových i hlasových služeb.
Jediné co může pomoci je regulace nebo konkurence, takže kritizovat má smysl jen ČTU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 03. 2012 08:18

Skláním hlubokou poklonu redakci mobilmanie a jejich odhodlání v tomto boji. Díky! Jen tak dál chlapi!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2012 07:38

PRAVDA, PRAVDA. FUP je to oč tu nyní běží ...
Anyway. Asi před rokem jsem se seznámil s pojmem "Virální reklama". Co, že to totok vlastně je? .. ptal jsem se a následně jsem se dozvěděl, že je to taková ta reklama co se chová jako virus (proto virální). Někde se dostane do organismu (třeba na net) a pak se už lavinovitě šíří všemi možnými cestami a přes všechna možná propojení. Tak nějak si stále více začínám poslední dobou všímat, že nejde vlastně pouze o reklamu ale obecně o INFORMACI (byť tedy reklama není vlastně nic jiného než informace). Může jít třeba i o nějaké téma. Co mne zaujalo jsou cesty šíření a vysoká účinnost tohoto virálního procesu.Pro obraznost začněme někde u článku na nějakém technicky zaměřeném webu. Nevím jak Vy ale já si zvykl na RSS gadgety na iGoogle. Tam si nasekám gadgety zobrazující aktuální zprávy z Lupy, Živě, Mobilmánie a X dalších podobných technických webů a pak mám neustále vše na talíři najednou. Uspořádání homepage takto skvěle funguje i na Seznam.cz. Jak tak mám vše pohromadě, tak sem si všiml jednoho fenoménu. Na nějakém webu se zobrazí určité téma např. "Vodafone nezpomaluje ale rovnou zastavuje připojení" a tento titulek (informace obsažená v článku) se začne okamžitě chovat jako ten virus. Takřka obratem se na podobně zaměřených webech objeví naprosto totéž téma a na některých webech je dokonce pravidelně naprosto totožný i ten nadpis článku (asi nějak spřízněné weby či co). No fajn, takže tu máme první stupeň virálního šíření informace. Ale show ještě zdaleka nekončí. Pod těmi články, na těch webech, jsou diskuze. Některé jsou samostatné ale je čím dál tím více je těch diskuzí, které využívají nějakého toho social pluginu např. FB SP. A tak běží "virus" z článků na webech do Fejsbůku, kde se prostřednictvím sdílení dále šíří. A to není rozhodně vše. Zmiňované weby mají své firemní stránky třeba na skvělém G+. Takže cokoliv zajímavého se objeví na webech např. mobilmánie mají hned na talíři i všichni foloweři mobilmánie na G+. A už to jede. Diskuze .. Sdílení odkazů .. a postřehy, které často inspirují redaktory, kteří následně píší další články vztažené k reakcím "zespoda". Na první pohled to vypadá bezvýznamě ale tahle "virální infekce" (sorry za pejorativní pojem) se šíří velmi efektivně a velmi rychle probublá k AKTIVNÍM PERSONÁM, které mají vzhledem k šířené informaci (tématu) aktivní roli. Co to znamená ? Nejlépe si tu "aktivní roli" a její místo ve vitálním procesu vysvětlíme na příkladu z nedávné doby.
1. Vodafone je ráno pranýřován za plán zastavit data po vyčerpání FUP
2. V první vlně se téma rozšíří po všech možných technicky zaměřených webech a to vyvolá velmi emotivní diskuzi
3. V druhé vlně probíhá diskuze na sociálním prostoru a na téma se nabalují další informace v podobě REAKCE ZÁKAZNÍKŮ
4. Protože ony články čte (během pracovní doby) většina odpovědných manažerů od Vodafone a ti jsou současně i na sociálních sítích, MAJÍ TAKŘKA OKAMŽITĚ feedback o tom co by jejich opatření vyvolalo. Informace velmi rychle (tak nějak virálně) probublala až k těm aktivním personám a vyvolala okamžitou reakci s cílem utlumit vzrůstající a pro business nebezpečné emotivní nálady.
5. Ještě odpoledne téhož dne je tu reakce - Vodafone si to rozmyslel a nic už zastavovat nebude !Cítíte také tu rychlost, sílu a efektivitu virálního šíření informace + feedbacku na ni ? Máte podobné postřehy ? Myslíte, že by se to dalo nějak využít ještě efektivněji ? Dík za každou reakci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2012 06:51

doufam ze ste jim to poslali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2012 01:37

Ty k.r.á.v.o (pardon). V Rakousku za 375 Kč Internet s 10 GB FUP a rychlostí 10 Mb/s. WOW. A po té snížení na 128 kb/s. No páni. Tak ono to jde. Opíci, přestaňte si z nás dělat blázny a připravte normální - upozorňuji na slovo NORMÁLNÍ - nabídku, jakou máte jinde ve světě, anebo fakt radši táhněte a pusťte sem někoho jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 03. 2012 01:23

Kdo chce v autě poslouchat nějaké cizí rádio přes internet při 128kbps může při 10MB FUP poslouchat cca. 10 minut. Snad nechcete víc, blázni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2012 00:39

Vždycky když čtu nějaký článek o těch našich zlodějských operátorech mám chuť něco rozkopat. Ano jsem agresivní. Nedávno jsem se kvůli nim nasral tak, že jsem hodil s telefonem. Děkuji páni operátoři, mám pavouka přes celej digitizér. Požaduju náhradu za způsobenou škodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 03. 2012 00:35

si z nás dělají srandičky rychlost se bude udávat v Tb/s a FUP bude za vteřinu vyčerpán potom 16 Kb/s internet z roku 1994 vytáčený dial to bylo tak pomalé ,že jsem si ho ani nepořídil tenkrát před bratru 18 lety ,můj první internet dial vytáčený s rychlostí modemu úžasných 32 Kb/s byl v roce 1996to byl TV Tesla internet a honil jsem to pomocí televize Pluto ,tenkrát ,ale to bylo jen na čtení a nebolo moc obrázků s dnešní běžnou stránkou se to nedá srovnávat a nebylo co a kam stahovat ani odesílat ,ten Tesla internet neměl žádné médium na uložení dat ani na odeslání ,jen prohlížeč.Jinak jedině možnost sehnat kartu kde neuplatňují FUP třeba felinu a za 40 jedete jak rudej blesk tejdně se rozumí přes IVPCBOOK suprová věcička ,ale ne pro každého jen pro pár lidí co si to zařídí .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  15. 03. 2012 00:23

kčemu je mi rychlost pokrytí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2012 00:17

Přesně - nenažranost operátorů nezná hranic Na co je super rychlost, když i denní limit je během vteřiny pryč a pak je člověk v háji nebo totálně v pr. ......pokud zrealizuje Vodafone to co ohlašuje.Prostě Banánystán - něco jako dát do Bugatti Veyron dvou litrovou nádrž na palivo - výsledný efekt shodný Vsadil bych se že hned na druhým místě je pokrytí a dělí se současně i s cenou za datové služby. Proč kdekoli "vedle" mohou mít internet v mobilu zdarma a my máme za něj platit.Dál raději psát nebudu, protože by z toho mohl bejt slušnej self - flame

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2012 00:15

30MB/týden, to je český absurdistán v podání O2. Chcete přejít? Můžete, bude vás to sice stát úsilí a čas, ale zato je to z bláto do hovn*.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 03. 2012 00:13

Dokud si lidi z marketingu našich operátorů neuvědomí, že smartphone neslouží jen pro čtení mailů, prohlížení stránek a různým chatům, tak nás FUPem budou brzdit pořád. K čemu mi je rychlost 40Mbit, když FUP vyčerpám při sledování videa za pár minut/vteřin? Haloooo, marketingu, vzbuďte se ! Vy sice spíte, ale zákaznící a rozvíjející se trh nespí ! A když už jsme u toho, tak ceny jsou opravdu šílené - na PC máme rychlost např. 10Mbit za 299kč s neomezeným FUPem a na mobilu mám platit 239 Kč za FUP 600MB??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2012 00:08

Přesně tak, snaží se zvyšovat rychlost, aby nám nevydržel FUP 10 minut, ale třeba jen 1 minutu měsíčně.. Bravo.. zamyslete se konečně a snažte se dělat alespoň na oko konkurenční boj... je to moc okaté

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2012 00:05

Úplní idioti jsou ti operátoři. Každému normálnímu uživateli mobilního internetu tak nějak stačí rychlosti i pokrytí které je, ale k čemu sakra je ta rychlost, když s ní spotřebuju měsíční fup za hodinu. Vys**te se na nějaké super 30mb/s technologie. Ty nabídněte, až budeme mít všichni data bez FUP, až bude stav stejný nebo podobný jako na dnešním domácím internetovém připojení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor