Operátorská amnestie: utečte z okovů díky změně DPH

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 77

Názory k článku

12. 02. 2013 09:35

Tady je k tomu podrobnější právní rozbor http://magazinspotrebitele.cz/vypoved-pri-zmene-ceny-a-... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2013 11:18

Dobrý zpráva.Dnes jsem volal na operátora O2, ( možnosti automatu číslo 5 ), dále jsem byl přepojen na operátorku. Ta mě chtěla tedy ještě zlákat na slevy a akce, ale řekl jsem jí, že výpověď chci opravdu podat a proto již dále nepřemlouvala :) Zeptala se mě na ůdaje a pak že si to musí ověřit. Asi po minutě čekání se mi ozvala opět, že mám tarif u kterého došlo ke znevýhodnění podmínek NEON-M pro upřesnění a i když mám smlouvu teprve od října, mohu podat výpověď. Probíhá to stylem, že do 5ti dnů mi na adresu dojde dopis, kde je unikátní kód s tel. číslem, na které je nutné zavolat a domluvit okamžité odpojení tel. čísla, nebo se dá domluvit pozdější odpojení. Jediné co mě nemile překvapilo, bylo naprosté zrušení tel.čísla, na to se ještě budu muset informovat. Všem co této situace chtějí využít, DNES JE POSLEDNÍ DEN, TAK DO TOHO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 01. 2013 17:00

Dobrý deň,
snažila som sa dnes ukončiť zmluvu na pevný internet Optimal s viazanosťou 1 rok. Operátorka mi tvrdila, že to nie je možné, lebo podľa nejakého zákona mám právo ukončiť zmluvu iba v prípade, že sa zvýšila cena bez DPH o viac ako 1,- Kč. V mojom prípade sa cena bez DPH zvýšila “iba” o 0,70 Kč. Je naozaj stanovené, že sa cena bez DPH musí zvýšiť aspoň o 1,- Kč, alebo je to výmysel operátorky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 01. 2013 14:29

Dnes jsem volal na infolinku o2, kvůli zrušení smlouvy. Vše proběhlo v pořádku, ani se mě nikdo nesnažil uplatit výhodnými nabídkami. Na konci mi slečna řekla, že mi do pěti dnů zašle poštou vygenerovaný unikátní rušící kód, se kterým tam mám zavolat znovu a zrušení dokončit. Je to standardní postup, nebo pouze hrají o čas, žádný kód nepošlou a až se ozvu znovu, oznámí mi že už je po 21.1. a mam smolíka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2013 08:52

Hned, jak jsem zjistil, že je možnost amnestie, tak jsem se šel zeptat na pobočku O2 jestli to v mém případě platí?! pán za přepážkou mi řekl,že ano a ať podám písemnou žádost o výpověď. Výpověď jsem tedy sepsal a zanesl na originální prodejnu O2 v Praze Letňanech, když jsem si vystál neuvěřitelnou frontu pán za přepážkou mi samozřejmě řekl, že se s tím ještě nesetkal. Půl hodiny se tam radili, co s tím, až jsme nakonec došli k závěru, že mi vyhoví, smlouvu zruší a číslo přenesou na tarif bez závazku s dodatkem, že mi pán z O2 ještě druhý den zavolá zda vše proběhlo v pořádku. Druhý den mi samozřejmě nikdo nevolal a tak jsem po týdnu navštívil zmíněnou prodejnu opět, tam jsem se dozvěděl že pán s kterým jsem situaci řešil už na pobočce nepracuje a že u O2 žádný požadavek na zrušení nemám. Začal tedy celý kolotoč nanovo. Opět zjišťování, jak se tato záležitost vlastně řeší. Když byl zaměstnanec O2 opět v koncích vytočil mi výpovědní oddělení ať se s nimi domluvím. Na výpovědním oddělení mi řekli,že číslo buď celé zruší nebo mi ho ponechají za smluvní doplatek 250 Kč měsíčně, což se mi samozřejmě nelíbilo. Nicméně ze situace nebylo jiné východisko, než že jsem si nechal tel. číslo, které používám roky zrušit. Teď zde čtu vyjádření od ČTU a domnívám se, že mě O2 výrazně poškodili. Má cenu s tím něco ještě dělat? Volat opět na výpovědní oddělení a žádat o nápravu, či nějaké odškodnění????Doplnění: dnes jsem volal na O2 s tím ,že jsem si přečetl směrnice ČTU a paní na lince mi sdělila,že směrnice vyšla v pondělí a pokud bych chtěl své číslo nazpátek,ať si zajdu na prodejnu a číslo mi vystaví za poplatek sim karty 99 Kč ( tel.číslo je na mé jméno pořád v karanténě)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2013 23:30

Dneska mi málem vyskočili oči a upadly koule když mi sestra oznámila že z VF do VF volá za 6kč/minutu. Tohle už neni normální. Kouknu se jestli změnil ceny i BLESKmobil jestli ne tak jdu asi tam i když je to převlečená předplacená karta od O2. A nebo půjdu do VF a začnu jim "vyhrožovat" že s nimi skončím jestli nenabídnou na našem specifickém trhu něco normálního.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 01. 2013 12:42

Mě také nechtěl operátor službu vypovědět, jen jsem měl tušení, že na to mám právo. Ale pak jsem si přečetl článek http://www.adsl.cz/clanky/cenova-amnestie-u-... ... a zavolal tam znovu a už mám jiný tarif

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 01. 2013 23:18

Prevzato z jine diskuse odsud, snaz to pomuze vsem, co se nechteji smirit se ztratou sveho cisla:http://druhypohled.blog.mobilmania.cz/2013/01/interni-pokyny-o2... ... Na dotaz:
…dojde po změně sazby DPH ke změně ceny mého tarifu? Mohu bez sankcí změnit operátora?
—————
Odpověď:
Po ověření údajů v našich systémech bylo zjištěno, že na Vašem mobilním čísle máte aktuálně nastavený tarif O2 Neon L+. U tohoto tarifu dochází k nárůstu ceny i bez DPH a to o 10Kč. Pokud budete chtít číslo zrušit, do 20.1.2013 máte možnost zrušit jej bez sankcí za předčasné ukončení.
Zrušení služeb je možné řešit telefonicky na naší…..
—————
Další dotaz (použil jsem text který zde někdo psal v diskuzi):
Píšete o zrušení čísla, prosím tedy o vyjádření k tomuto:Směrnice požaduje, aby si všichni (na toto slovo položil odpůrce důraz – pozn. soudu) účastníci veřejně přístupných telefonních služeb,
včetně mobilních služeb, kteří o to požádají, mohli ponechat své číslo (svá čísla) nezávisle na podniku, který službu poskytuje, a to
v případě zeměpisných čísel v určitém místě a v případě nezeměpisných čísel kdekoliv; toto se nevztahuje na přenositelnost čísel mezi
sítěmi poskytujícími služby v pevných místech a mobilními sítěmi. Žádné další výjimky z přenositelnosti čísel nejsou.
http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2005/0... ...
—————-
A odpověď operátora:
—————-
Omlouváme se za informace podané v předchozím emailu, pokud nebyly zcela jasné. Zrušení služeb neznamená zrušení celého čísla, ale zrušení závazku, který na Vašem tarifu máte nyní aktivní. Po zrušení závazku bude zcela na Vás, zůstanete-li u nás, ale například s tarifem bez závazku či s úplně jiným tarifem, anebo požádáte o přenos čísla k jinému operátorovi.Jde o to, že ať už se s výpovědním oddělením dohodnete na jakékoliv variantě, nebude Vám vystavena žádná smluvní pokuta za předčasné ukončení závazku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 01. 2013 20:34

Kde zjistím jaké jsem měl ceny v roce 2012. Na vyučtování z roku 2012 to nikde nevidim. Mám O2 cool. + Nepochopil jsem proč se zmiňuje datum 21.1.Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 01. 2013 19:33

Dnes sem volal na O2 stim, ze chci vypovedet smlouvu, bylo mi receno ze ano, ale pouze se smluvni pokutou, tak jsem jim rek at me netahaj za nos, ze porusili smlouvu diky navyseni ceny a ona ze me prepoji na kolegyni. Ta mi vse potvrdila a ze muzu smlouvu zrusit pouze stim ze zrusi cislo, coz se mi samozrejme nelibilo, tak sem protestoval a ona ze to jinak zrusit nejde tak sem smutne souhlasil. Ale prekvapilo me, ze smlouva mi skonci az k POSLEDNIMU UNORU, kdyz sem smlouvu vypovedel dnes 4. ledna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 01. 2013 17:42

Těsně po podpisu Vaška bylo na webu O2, že službu lze zrušit při ÚPRAVĚ ceny bez DPH, asi až za pár dní to změnili na ZVÝŠENÍ. Má cenu zkoušet to na základě prvního tvrzení?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2013 17:23

Jednou z možností pro lidi, kteří mají úvazky na 1x a více měsíců je zrušit službu a tak i celé telefonní číslo a pak se k O2 dostat nanovo, na výhodnější tarif a doplatit si službu "Číslo na přání" jehož cena je 1210,- Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 01. 2013 14:53

takze opet O2 od 21.12. taha vsechny za nos.
nejdriv nevedi, na prodejnach posilaj do ze jedine pre tlf, na lince 27. ze cenik neni platny, tsuraci a ted kdyz jim tam kazdej vola, tak ze vsem zrusej cislo . takze vo vikendu vodesilam dotaz a stiznost k CTU , proc nejde vypovedet smlouvu a prejit na dobijeci kartu ci tarif bez uvazku. at uz vydaj stanovisko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2013 14:35

Mohl by tady teda někdo stručně napsat jak je to s tím zrušením čísla popřípadě jak mám dále postupovat? Taky by chtěl dát výpověď u O2 tarif O2 neon M a taky mi řekli, že mi zruší číslo. Děkuji za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2013 12:40

ta vypoved neni uplne tak jednoznacna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 01. 2013 11:25

02 je pekna mrcha. Mam ramcovou smlouvu na nekolik tel. cisel. U vic jak poloviny zvedlo O2 ceny bez DPH. Volal jsem na O2 a chtel to rusit. Odejit s temi cisly nelze. Ramcovou smlouvu zrusit nelze. Jde pouze zrusit cisla, u kterych byla zvysena cena. Takze zadna amnestie se nekona. Ta byla pouze pro kamose tuneldedka a jiny pazgrivce, co sedi za kdovi co.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 01. 2013 11:18

Proto se zatím držím starého studentského tarifu od Vodafonu, který je bez úvazku a vyčkávám na příchod nového operátora. Jsem volný jako pták a pokud to bude výhodné, bez problému přelétnu ze dne na den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2013 10:08

Koukám že operátoři si s námi dělaji co chtějí...mám VF a TM a dohady na kompromisech nejsou žadné takže si asi pořídím BM a nebo počkam na konkurenci PPF nebo virtuallů!Já radči ani nevolam protože tohle jsou zlodejske ceny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2013 09:51

Já jsem vyloženě zklamán. Chtěl jsem rodinu vymanit ze spárů T-Mobilu a už mi tam vysí jen mamka, která bohužel nedávno odkývala prodloužení na další dva roky, takže je uvázaná až do roku 2014 Jak jsem koukal, tak u jejího tarifu HIT (nevím proč se to tak jmenuje, když je to nehorázná zlodějna) se cena bez DPH bohužel nezměnila, takže smůla. Snad operátor během roku spáchá ješté nějakou změnu smluvních podmínek a půjde se té koule na noze zbavit. Bohužel jak se zdá, tak oproti minulým letům je nyní operátorům už jasné, že lidé jsou (konečně) pěkně nas*aní a čekají na to, aby mohli začít dávat výpovědi bez sankcí, takže si dávají pozor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 01. 2013 09:15

A nevíte jak je to s ADSL internetem od T-mobile? Přestěhoval jsem se tam kde internet už je tak by se mi hodilo vypovědět staré ADSL kde mám smlouvu až do listopadu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2013 08:52

Poradíte? Platí to i pro firmy? Nebo je to zase jen o ochrane spotrebitele?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 01. 2013 08:31

Vážená redakce. Mne, ale i ostatní čtenáře by zajímalo, zda je operátor oprávněný Vám při odstoupení od smlouvy nepovolit přenos čísla!! Osobně jsem poslal dotaz na ČTÚ, ale nedělám si moc velké iluze, že odpověď přijde do 21.1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 01. 2013 08:20

Jak je to tedy s tou změnou cen? Když mám u O2 NEON S kde teda cena s DPH zůstala pořád 300Kč ale cena bez DPH se změnila z 250Kč na 247.93Kč tak mám nárok na zrušení smlouvy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2013 07:56

Mám klasický tarif BAV SE a dle ceníku se u tohoto tarifu cena navýšila. Dnes si to k nim namířím a zkusím z nich vymlátit nějakou kompenzaci, pokud se nepovede, odejdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 01. 2013 05:17

1. S jedním diskuterém jsme se shodli, že nárok ukončit bez sankce máte i v případě, že se cena bez DPH snižuje. Cena je podstatnou náležitostí smlouvy a u těch zákon nepožaduje zhoršení v neprospěch účastníka, ale stačí pouhá změna. - níže v reakci vyvráceno2. Pokud budete ukončovat smlouvu, pravděpodobně Vás bude chtít operátor připravit o Vaše telefonní číslo bez možnosti převést si ho na jinou službu (předplacenku apod.) či k jinému operátorovi. Pro účastníky, kteří své číslo už nějaký ten pátek používají, toto považuji za významnou sankci a smluvní podmínku bránící přenosu čísla k jinému operátorovi. Zákon nařídil umožnit ukončení bez sankce (+ smluvní podmínky odrazující od přenosu čísla jsou automaticky neplatné), operátoři toto ukončení tedy dle mého názoru pojali v rozporu se zákonem.3. Také si všimněte, že zákon umožňuje ukončit celou smlouvu, kdežto operátoři na první pohled umožňují ukončit jen službu - o možnosti ukončit i celou smlouvu se dozvíte spíše až z obchodních podmínek. Když u O2 např. zrušíte jen všechny služby, tak samotná smlouva skončí až po 12 měsících bez služeb. Umím si představit, že se takto zbavíte svého paušálního tarifu, ale na závazek MMP či jiné doplňkové služby už zapomenete.EDIT: přidávám ještě podpůrný argument pro ty, kterým operátor sice smlouvu/službu zruší, ale sebere jim letité číslo. Je to vyjádření ČTÚ o požadavcích EU k přenostitelnosti z rozsudku NSS:Směrnice požaduje, aby si všichni (na toto slovo položil odpůrce důraz – pozn. soudu) účastníci veřejně přístupných telefonních služeb, včetně mobilních služeb, kteří o to požádají, mohli ponechat své číslo (svá čísla) nezávisle na podniku, který službu poskytuje, a to v případě zeměpisných čísel v určitém místě a v případě nezeměpisných čísel kdekoliv; toto se nevztahuje na přenositelnost čísel mezi sítěmi poskytujícími služby v pevných místech a mobilními sítěmi. Žádné další výjimky z přenositelnosti čísel nejsou.
http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2005/0... ... Závěr: EU i ČTÚ jsou na Vaší straně, pokud máte zájem ponechat si číslo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 01. 2013 00:38

21.12 večer ohlásili zvýšení ceny bez dph u O2 neon L. Hned 22.12 ráno jsem běžel na pobočku, že to bude rychlé a nebylo... Vůbec nevěděli co se mnou mají dělat. Pani v tom měla bordel a netušila co že to chci. Nakonec přijala mou výpověď. Nic se nedělo tak jsem v pondělí 31.12 volal na infolinku co se děje, že to za tu vyšší cenu nechci a platit jim to od nového roku nebudu a začal další kolotoč. Pani na pobočce prý neodfaxovala druhou část výpovědi a to tu s tím podpisem a na infolince mi řekli ať si tam ZAJDU... protože už jsem to chtěl mít pryč a pobočku mám kousek tak jsem tam zajel, pani to poslala znovu a po příchodu domu volam na infolinku, popisuju celou věc znovu a operátorka mi řiká, že to se mnou měla vyřešit ta předchozí operátorka a že mě přepojí. Místo přepojení mi položila telefon. Volám na infolinku potřetí. Říkám že k půlnoci chci zrušit to číslo a celou patálii znovu. Nakonec se podařilo a prý to o půlnoci odpojí. Sotva položím telefon a je a sim je deaktivovaná. Mám tam v současnosti ještě reklamaci kvůli tomu že mi aktivovali nějakej balíček u kterého mi po telefonu operátorka řekla že se aktivuje platí jen když provolám své volné minuty a 2x mi to do telefonu potvrdila. Byla to operátorka přímo O2 a tedy né externí firmy. Faktura mi za 2 roky přišla 2x ty ostatní nevim kam chodili. Ty dvě mi přišli na starou adresu kde mám pořád svojí poštovní schránku, kterou mi vybírá kamarád který tam bydlí. 4x na infolince jsem žádal o to, aby mi chodili účty na novou adresu vždy slíbeno a nikdy nic. 2x jsem kvůli tomu byl na pobočce a taky nic. Za mě nejhorší operátor a to ty dva ostatní nejsou o moc lepší, ale ani nic podobného se mi jinde nestalo. Za těch cca 10 let co mám paušál (u různých OP) jsem nikdy nezaplatil se zpožděním, ale když člověk chce něco po nich tak to aby si snad postavil vlastní BTS.... jsou to KUNxY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor