Vážený pane Pospíšile,
toto není reakce na Váš článek.Včera jsem sledoval pořad Máte slovo, kde bylo spoustu zbytečných řečí, ale lidé se z něj těžko dověděli, jak volat levněji. Za prvé, paní Jílková na to zřejmě nestačí – ona stále mlela něco o „domácích operátorech“ – čekal jsem, že ji uvedete na pravou míru a řeknete, že T mobile vlastní Deutsche Telecom (tedy stejná společnost, se kterou se v Německu volá levněji), Vodafone vlastní stejnojmenná britská firma (mimochodem v Británii šidili na daních a i když to byla větší částka, britská vláda jim ji nepochopitelně odpustila), společnost Télefonicu – kyslík zase vlastní stejnojmenná španělská firma. Vše jsou to firmy, s kterými se volá v zahraničí levněji. Mluvit tedy o „domácích operátorech“ je nesmysl. Celý pořad byl v podstatě jen hrnutím blábolů, protože tam ani nezmínili jmenovitě, kteří operátoři jak předražují.či matou zákazníky
Čekal jsem, že řeknete recept na levnější volání.
Je to poměrně jednoduché. Nebrat tarif, ale kredit.
Můj případ: hned v začátku jsem vzal Oskara, protože nabízel nejlevnější volání, a to 3 Kč/min, v době kdy Eurotel byl za 5,60 a tehdejší Peagas (nyní T-mobile) za 6 Kč/min. Zdaněním vznikla u Oskara (nyní Vodafone) suma 3,60 Kč/min. Téměř všichni mojí známí jsou u Vodafonu, takže měsíčně provolám částku 125 až 250 Kč (mám kredit). Je to celkem pohodové, protože, když tam mám málo, hlas mě přímo při volání na to upozorní. Na provolanou částku má i vliv karta speciální edice, kterou mohu volat (na Vodafona) hodinu za 17,80 Kč (platí se jen prvních 5 minut). U Vodafona je sympatické, že nejsou žádné smlouvy – koupím kartu, „rozdejchám“ ji a volám. Kdybych chtěl odejít, provolám částku na kartě a nechám to plavat – po 2 varovných SMS číslo sami zruší, bez vypovídáni smluv, penále a podobných hrátek. Navíc je možné k mobilu přiřadit e-mailovou adresu a tím lze posílat SMS z PC zdarma. Je pravda, že na mobilu nepoužívám internet (obrazovka je příliš malá), protože ten používám daleko komfortněji na PC, ani MMS - upatlané neostré obrázky s malým rozlišením nemají cenu, obyčejný mail zvládne přenos obrázků i 12 MP (a podstatně levněji). I Vodafone občas zákazníka zkouší – dvakrát do roka mi přijde SMS, že mi nabízejí „výhodný“ přechod na tarif, jenže, jak říkal Werich, já už nejsem tak mladej abych byl blbej, a dodávám, zase nejsem tak starej, abych byl senilní, tak na to neskočím. Pro vaši informaci: Vodafone stále účtuje první minutu celou, ale od druhé už po sekundách. Já se domnívám, že jako odborník jste něco z toho mohl v pořadu uvést.
Je třeba si uvědomit, že za blbost se platilo vždy. Jestliže zákazníci nezapojí obyčejný selský rozum + kupecké počty, nechají si vnutit „výhodné tarify“ (jsou skutečně výhodné, ale pro operátory), není jim pomoci a musí platit jako mourovatí. S pozdravem Franc01