Ten problém je malinko jiný. K uplatnění reklamace Ti stačí buď záruční list a nebo kupní doklad kde je uvedeno IMEI. Nicméně Samsung tvrdí, že v případě návštěvy servisu je to jinak. Kupní vztah na základě občanského zákoníku máš jen Ty s prodejcem. při návštěvě servisu už po Tobě prý chtít můžou cokoliv.
A ted si představ, že přineseš prodejci do reklamace svůj Samsung bez záručního listu, jen s dokladem. On to posílá do servisu a tam už chtějí ten doklad a zároveň záruční list. Prima, co říkáš? Tohle vím, protože sem to řešil se svým kamarádem prodejcem když sem mu líčil jak sem dopadl v servisu..
tady zasílám menší kousek z dopisu právnikovi kterého jsme se na todle ptali, cituju tam věci ze stránek samsungu přímo:
Pokud byly dodrženy všechny záruční podmínky a výrobek byl prodán koncovému kupujícímu (spotřebiteli) na území České republiky v době 6 měsíců od dodání výrobku prodávajícímu společností SAMSUNG Electronics Magyar Zrt. prostřednictvím její organizační složky SAMSUNG Zrt.,česká organizační složka (dále jen "SAMSUNG"), přebírá společnost SAMSUNG záruku 24 měsíců dle ustanovení Občanského zákoníku.
________________________________________
Z mého pohledu mohou argumentovat, že přebírají oněch 24 měsíců, ale nezavazují se řešit to se mnou dle OZ?
A hned v dalším odstavci se dočtete, opět cituji:
________________________________________
Reklamaci je možné uplatnit u prodávajícího, u kterého byl výrobek zakoupen nebo u autorizované servisní organizace (dále jen "autorizovaný servis"). U autorizovaného servisu se reklamace uplatňuje předložením řádně vyplněného záručního listu a originálu dokladu o zakoupení výrobku (účtenky) s typovým označením výrobku a datem prodeje. Fotokopie záručních listů nebo dokladů o zakoupení výrobku, doklady nevyplněné, změněné, dodatečně doplněné nebo poškozené nebudou považovány za doklady prokazující oprávněnost poskytnuté záruky společnosti SAMSUNG. Autorizované servisy jsou uvedeny na platném seznamu vydaném společností SAMSUNG, který najdete na uvedené internetové adrese, zákaznické lince nebo u prodávajícího. Autorizované servisy jsou subjekty určenými k provedení záruční opravy.
________________________________________
Pokud je psáno, že přebírají záruku na 24měsíců dle ustanovení OZ nemohou přece hned v dalším odstavci požadovat po zákazníkovi doklady které dle OZ nejsem povinen při reklamaci předávat? Dokonce o kousek níže je věta „Společnost SAMSUNG přebírá záruku v rozsahu, v jakém byla poskytnuta prodávajícím, avšak nikoli v rozsahu přesahujícím rozsah záruky stanovené příslušnými zákonnými ustanoveními, ledaže tak výslovně vyplývá z těchto záručních podmínek.“
Zatím teda nemám odpověď. Ale můj názor je, že pokud Samsung se bude takto chovat ke svým zákazníků a prodejcům kteří prodávají jeho výrobky asi časem bude mít problém s odlivem klientů díky administrativě z jejich strany