Já osobně jsem s ADSL měl technologické zkušenosti celkem pozitivní - ale ne už tak s Telecomem a spol., a už vůbec ne se supportem jeho "dealerů" (Volný, GTS, T-mobile...) pro jednotlivé zákazníky.
(omlouvám se za delší post, ale není nad vlastní špatnou zkušenost )
Cokoliv se kdekoliv kdykoliv podělalo, následovala řada naprosto bezvýsledných telefonátů s jednotlivými "support centry", jejichž operátoři sice nejspíš seděli v jednom baráku (něco ala brněnský Media Servis) - ale bohužel se nikdy necítili dostatečně fundovaní na víc než na předatlování zkomoleného požadavku do formuláře, který občas následoval výjezd technika bez příslušného vybavení, matně přesvědčeného že má řešit jakýsi nedefinovaný problém - a případně žádat zpropitné za marný výjezd.
Posledním hřebíčkem který si u mě Telecom zatloukl do rakvičky bylo právě popisované "nahé ADSL", prodávané v podstatě za původní cenu hlasové telefonní linky a běžného paušálu (+ zrušení vydávání klasických telefonních seznamů) - takže sbohem a šáteček, vezmeme číslo a hurá jinam. Ani za 3 měsíce od první žádosti ještě bublinkové pipky na infolince nebyly schopné pochopit, že po migraci čísla k VOIP operátorovi s nimi už nemám nic společného a pořád mají pocit že když jim z původního čísla volám, tak že je přece pořád "aktivní"... děs běs, písemné žádosti už neexistují, outsourcované "partnerské prodejny" dnes už taky nic nevyřeší, k jakékoliv aktivitě nepomáhají ani obligátní žádosti o přepojení na nadřízeného a demonstrativní výpověď 4 linek ve firmě...
Takže až sem někdo budete psát třeba o nemožném supportu z UPC (s o 100% lepšími službami za poloviční cenu) a nebo neschopném předraženém lokálním "providerovi" (tomu aspoň můžete rozbít fasádu), nezahrávejte si s peklem a neupisujte se španělským darebákům z Telecomu - ani kdyby byli 100× schovaní za T-mobile (momentálně přebírá klientelu GTS) a nebo ČRa. Protože co peklo jednou schvátí...