Tajemství úspěšné elektroniky? Včas se rozpadne

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 143

Názory k článku

27. 09. 2015 14:45

Většina zařízení umírá na kondenzátory nebo bezolovnaté pájení. To druhé prosadili ekologové, ty kondenzátory řešitelné jsou, ale je to drahé. My máme v práci zákaz jejich používání, ale náhrada keramikou může být 10-50x dražší. Tj. tisíce na koncové ceně produktu. Kdo je ochoten to zaplatit?
Elektrolytický kondenzátor má z principu funkce omezenou životnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 09. 2015 18:49

čekal jsem, že se teda dozvim o konkrétních kurvítkách v konvicích, telefonech, TV, pračkách a vysavačí a místo toho fotky cikánů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 09. 2015 18:31

nuz... kapitalizmus. ten sa zjavne bez nekonecne rastucej spotreby zaobist nevie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 09. 2015 00:30

Většina elektroniky morálně zastará dřív než se stačí "pokazit", neboli "zkurvit".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2015 20:39

Pracovali jsme u jednoho velkého výrobce elektroniky, zákaz focení hlídali i telefony.
Co tam měli za oddělení? Oddělení plánovaného strárnutí. Hmm bylo tam dost zaměstnanců, co asi plánují? Tak to asi není jen o tlaku na cenu výrobku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2015 20:38

WTF??!!! To jako nevíte ani ty nejzákladnější věci nebo o co se tady tímto článkem snažíte???!!!!Ačkoliv mnozí ví, že jsem "Apple hater number one", tak v tomto se musím Applu zastat před naprosto TUPOU kritikou té baterie...Samozřejmě, že KAŽDÁ BATERIE ZTRÁCÍ KAPACITU a má životnost. Normální Li-Ion baterie má životnost zhruba 2 roky od výroby a pak jde do kytek už tak, že by se měla koupit nová. Naopak Apple používá vysoce kvalitní baterie, které kapacitu neztrácí tak moc a dokonce se jim daří i překonávat běžnou životnost. Nejspíš toho dosahují i velkou optimalizací čerpání energie a nabíjení.Každému trochu znalému člověku je jasné, že NELZE vyrobit baterii a tedy ani mobil, aby prostě třeba za 5 let vydržel stejný provoz jako když si ho uživatel donesl z obchodu jako horkou novinku.Tohle je obecně známá věc. To, že je baterie v iPhonu integrovaná je také známé a je tam integrovaná už od prvních verzí - iPhone tak jednak může být celistvý, tenčí a lépe vnitřně konstruovaný a navíc tak zabraňuje používání šmejdských dílů. Proto má integrovanou baterii, kterou si uživatel doma nevymění za nějaký čínský zmetek z ebay a proto má i integrovanou paměť, aby si tam někdo nekoupil čínský šunt s rychlostí čtení a zápisu 2 MB/s a obrovskou chybovostí.
MIMOCHODEM: PLÁNOVANÁ ŽIVOTNOST JE NORMÁLNÍ VĚC A MUSÍ SE S NÍ POČÍTAT!!!!
Neplánuje se "trvanlivost", ale plánuje se "doba provozu", případně pracovní cykly.Například to, že si koupíte auto a při 700 000 km půjde na vrakáč je zcela jasná věc. Zrovna tak běžná pračka vydrží okolo 2000 pracích cyklů, pračky Miele vydrží 5000+ pracích cyklů, ale taky stojí několikrát tolik.Dokonce i když NASA dělá raketoplán, tak jej konstruuje s životností, která je dost malá. Rozhodně to nedělají proto, že by USA rády likvidovaly svůj vlastní rozpočet Stejné je to i u domů - necháte si postavit dřevostavbu s životností cca 80 let za 2 mega nebo si necháte postavit zděný dům s životností cca 200 let za 5 mega.
Co se týče mě osobně, tak mám nejraději věci střední třídy, které mají nějakou normální životnost za přijatelné peníze. Nechci ani nejlevnější šunt, který se hned rozpadne, ale ani nechci jak kdysi, že by pračka stála na dnešní peníze 100 000 Kč a vydržela 30 let, TV by stála taky 100 000 Kč a vydržela 20 let...Mimochodem mám ještě někde funkční PC 286 z roku 1990 (takže 25 let staré) z účetní firmy, které ovšem v té době stálo se vším 200 000 Kč. Ovšem průměrná mzda v té době byla 3 286 Kčs (dnes je 25 306 Kč). Takže přepočteno na dnešní ceny by ten PC vyšel na cca 1,54 MILIONU!!!!! Jasně, ale vydrží 25 let jako nic - tak kupujte, lidičky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 09. 2015 14:57

Celý ten článek je do značné míry nesmysl, protože dělá viníky současného stavu z výrobců. Ale tak tomu není. Viníkem jsou spotřebitelé. Já jako výrobce mám možnost vyrobit výrobek, který vydrží klidně sto let nebo třeba jen ty minimální 2 roky. A ten první bude stát třeba 4 tisíce a ten druhý 2 tisíce, protože prostě je potřeba dražších materiálů, pečlivějšího sestavování, více kovů místo plastů a tak dále. A co myslíte, kterých se prodá 95 %?
Spotřebitelé prostě kupují většinově levné věci. Ti co kupují dražší kvalitnější věci, ty si nestěžují. Výrobce je tak tlačen vyrábět tak, aby to stálo co nejméně a přitom to vydrželo ty dva roky, proto to prostě tak dimenzují. Kupte si něco, co má prodlouženou záruku, něco na míru atd. a pochopíte.
P.S.: ve spotřební elektronice je to ještě o módě a výkonu, nikdo prostě nechce mít mobil víc než nějaké 2 roky (v průměru u nás, v západním světě je průměr dokonce rok). Takže proč utrácet za vývoj třeba mobilu, který vydrží sto let, když ho stejně za rok vyhodíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 09. 2015 08:42

Můj názor je, že výrobci by měli být pořádně postihováni za to, že schválně vyrábějí tak, aby svůj produkt znehodnotili těsně po záruce.
Popíši svoji zkušenost s přenosnou tiskárnou HP - za 5 let práce v terénu, kdy jsem na tom předraženém krámu musel tisknout den co den opravdu hodně, přestože výtisk vyšel na více než 5,-Kč, jsem jich vyměnil 7ks, tiskl jsem více, než se počítalo a tak vždy odešla ještě v záruce a museli, chtě nechtě, navalit zdarma nový kus.
A v čem byl ten problém? V nádržce na odkapávající inkoust. Plastový obdélníček o velikosti pár centimetrů, uvnitř jakýsi savý materiál, výrobní hodnota max. 5,-Kč. Nejdražší na té součástce bylo jistě čidlo, které v okamžiku, kdy se vlhkost dostala až k němu, do středu filtru, zafungovalo a tím se postaralo o to, že už nešlo vytisknout vůbec nic.
A pozor, je to neopravitelná závada!!! HP prostě tento náhradní díl vůbec nedodává, takže je to neopravitelné. Sice není problém ten filtr vyndat, když není náhradní, šlo by to i vyprat a vesele by se fungovalo dál, ale prostě ne. Tiskárnu, kterou jsem koupil za 7tis., bych mohl vyhodit jen proto, že inkoust ušpiní houbičku, do které odkapává a ona nejde ani vyčistit, ani nahradit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2015 08:06

Nemám rád podobné konspirační teorie, takže komentuju pouze nadpis a první větu, kterou vidím, aniž bych rozklikl článek.
Mě naopak přijde, že úspěšné značky vydrží dlouho. Pokud vezmu, že úspěšná značka je dneska Apple a Samsung. Tak ač znám spoustu lidí, kteří něco od těch dvou firem mají, nevybavuju si snad nikojho, kdo by nadával, že mu to odešlo těsně po záruce. Naopak problémy byli těsně po zakoupení. Ale nemám pochyb, že podle zastánců to nic neznamená a naopak to, že osobně znají dva případy, kdy se to stalo je jasným důkazem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2015 02:33

Pamatujete na ruského kosmonauta v Armagedonu?
Cit.: "Americká těchnika, Ruská těchnika všecko z Tajwánu"
K tomu myslím není co dodat ;)Snad jen tolik, že kurvítka jsou čím dál tím více celé ty HW mašinky s čím dál tím méně odladěným SW, neboť producentům se to díky neustále pekelně rostoucí rychlosti tzv. morálního zastarávání (..jak příznačný oxymoron mravní zastaralost ;) prostě nevyplatí dělat pořádně.. :(No a když Vám pak taková gigantická ikona minulosti SONY navíc řekne, že její vodotěsný telefon nesmíte namočit jinak Vám padne záruka a/nebo VW rovnou ve fabrice pokoutně nainstaluje do TDíčka grátis číting FW pro STK, tak se nesmíte lidičky divit, že máme děravé jak cedník bez plechu nejen hranice, ale hlavně hlavy z všudypřítomné reklamy nejen od našich "pravdomluvných" politiků na ten "pravý krásný jedinečný život", jenž se říti čím dál tím větším fofrem do Ďáblovy Řiti..BTW: Víte jaký má VW reklamní slogan v USA? : Ve strojírenství je pravda !
Lépe už to vystihnout fuc*t nemohli :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 02. 2015 22:46

3 notebooky dell, rozne roky vyroby od 2008 do 2010, modely inspiron od 15 do 17", rozni uzivatelia, rozne zataze, sa pokazili vsetky v tyzdni po 1 rocnej zaruke. kupovane z webu dell bez predlzenej zaruky. nikdy viac.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 02. 2015 16:34

To že vše má svojí životnost a dnešní doba je holt taková, že lidi chtějí levné věci, i za cenu nižší životnosti, protože vývoj jde tak rychle kupředu, že věc stejně za dva tři roky zastará morálně, tak proč by měla vydržet víc.Spíš mi vadí, že dneska nikdo neřeší náhradní díly.
U 4 roky starého kuchyňského robota praskla nádoba mixéru a nová prostě není, protože je to už starý model. Koupili jsme nového robota, a schválně jsem na webu hledal náhradní díly. A našel - ale ty ceny! Samotná nádoba mixéru (bez nožů, jen ta nádoba) stála 960, tj 30% ceny celého robota. Schválně jsem zkusil naházet do košíku všechny díly, které jsou součástí toho robota za 3200, a dostal jsem se na cenu 7800, bez pohonné jednotky a pár drobností.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2015 11:47

Toto je zajímavý dokument https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2015 09:44

Vzpomínám na svůj první cD přehrávač Tesla Philips. Lité kovové šasi, hmotnost snad 10kg, cena v roce 1985 10 000Kčs(!!!). Ale stejně šel po čase do světa, páč jiné skoro celé plastové hrály už o hodně lépe, i když by vydržel jistě dalších 20 let provozu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2012 07:32

Těm, kdo nevěří, že existuje mezi výrobci nepsaná (a v některých případech dokonce i psaná) dohoda o zkracování životnosti výrobků, doporučuji pořad německo-francouzské televize Arte, který přináší velmi zajímavé poznatky k tomuto tématu +konkrétní příklady z historiev němčině: http://www.youtube.com/watch...
ve francouzštině: http://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 11. 2012 22:25

To není jen o elektronice, snad vyjma armádní techniky a družice má vše plánovanou životnost, včetně většiny aut. Třeba doběhový model Octavia Tour na rozdíl od své stejné předchůdkyně v době, kdy byla novinka dostala schválně spoustu lacinějších dílů s omezenou životností. Další kapitola jsou korejské vozy, kde po 4- 5 letech jde o ojetiny, které se začnou sypat a do kterých nemá cenu moc investovat, po dalších 5 letech jde už jen o pojízdné plečky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 11. 2012 19:31

Argumentuje se to přílišnou složitostí zařízení. Ale to je podle mě špatně. To bychom se za chvíli dostali k tomu, že zařízení vydrží jen pár měsíců, protože budou složitější a menší.
Primární důvod je maximalizace zisku. Proč bychom dělali zařízení odolnější, s vyměnitelnými komponentami?
Za prvé by bylo dražší/nižší marže, za druhé by měli zákazníci nepěkný zvyk morálně zastaralé zařízení předprodávat v bazaru někomu, komu je to jedno? Když by si onen (chudší) zákazník mohl koupit levnější verzi naší novinky. Pro výrobce WIN-WIN, pro zákazníka už tak ne.Jestli chcete počítač, který je sice cool a sexy, ale nejde opravit, jen vyhodit - kupte si žiletkový notebook, kde si nevyměníte ani baterku. Pokud chcete počítač, co vydrží bez problému 10 let, tak si ho hold budete muset sestavit nejspíš sami.
Můžete si dneska bez problémů pořídit počítač, co vám vydrží klidně 20let. A mimochodem - dnešní mainstream je snad i odolnější, než před 15ti lety - a i proto prodej počítačů, tak neroste - až na Apple A mimochodem - kolikrát jsem tu viděl článek "zkušenosti s telefonem po 5ti letech" ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 11. 2012 01:08

Výrobce bez kurvítek bylo "Loewe", jediným kurvítkem byla cena..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2012 21:32

Takhle vypadá kvalita, nad kterou se přemýšlelo:http://www.facebook.com/photo.php... http://www.facebook.com/photo.php... Klidně si mǔžeš mínuskovat, ale to je jediné, co s tím můžeš dělat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2012 21:09

Nevím no, člověk přece nemůže srovnávat 10 let staré televize, případně telefony apod. jelikož v té době používaly jednodušší software a méně elektroniky. Podívejte se na to dneska? Co dneska umí ty telefony a televize? Za chvíli bude televize jako televize na druhé koleji a bude si na nich člověk pomalu dělat věci, které dělá na PC. Občas si myslím, že jsou některé věci v tomhle přehnané.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD
10. 11. 2012 20:30

Neni to tak jednoduchý. Dnešní elektronika je mnohem komplikovanější a proto je větší šance, že se v ní něco porouchá. Starší televize měly několik málo tištěných spojů, drátů a skleněnou obrazovku. Dnešní maj milion čipů, odporů a kondenzátorů díky miniaturizaci nesmírně titěrných, tak že je teplotní vlivy spíš poškoděj. Příkladem může bejt konstrukčně jednoduchej Sojuz, kterej spolehlivě funguje desítky let a technicky překombinovanej raketoplán se dvěma smrtelnýma haváriema.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2012 19:55

Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 11. 2012 19:39

urcite statistika o prijme reklamaci tesne pred vyprsenim zaruky by ukazala ze je to asi druha nejcastejsi doba podavani na reklamaci hned po podavani reklamaci prvni mesic po koupi.
a ja vam reknu proc, aspon z osobni zkusenosti a dojmu, grafika asus, usb flash disk adata a ssd adata, a ext. disk verbatim, podaval jsem par mesicu pred vyprsenim zar. doby.
ale ne ze by tam byly umyslne kur.itka, ale jde o to ze tam umyslne nedavaji pojistky pred nehodovyma ci nesikovynymi ciny uzivatele aby tomu zabranili.
copak je tak tezke, dat do tech veci, pojistku, malou diodu, ktera by poustela napeti jen v jeden proud atak nehrozilo spaleni celeho cipu pri spatnem zapojeni pinu pro predni usb?
ale z ciste ekonomickych duvodu, chapu, ze cim levnejsi vyrobek tim myslim castku a ne znacku, tak neni duvod se zabyvat pro vyrobce nejakyma predopatrenima blboodolnosti.
no snad jednou, az ty zaruky budou povinne dozivotne, tak se dockame poctivosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 11. 2012 19:11

Tak aby se tady stim hnulo musela by prijit pomoc od statu a u danych vyrobku a garantovat delsi trvanlivost a ne jen dvouletou zaruku, ale treba na mycky, pracky aj. treba 5let, mobily 3roky auto treba sest(ne na mechanicke opotrebeni ikdyz i nato z casti asi taky) no jim by pak nezbylo nez se stim vyporadat a delat veci kvalitnejsi, nebo z trhu odejit (primo je sami vybizime tou dvouletou zarukou, at to zbozi neni trvanlivejsi). Jen to by nato musel mit nejaky politik asi opravdu koule a je to spis sci fi, protoze by to spomalilo jejich produkci a tim i ekonomiku, protoze by se toho prodavalo mene...holt nase svetova ekonomika ma jiste uskali, a stavet natom ze vse poroste az do nebes(hdp) je prinejmensim zvlastni navic zato muze i z casti ekologie ktera nuti pouzivat vyrobce nizkoolovnaty cin(eko cin treba green asus ) ktery se svete div se, po dvou letech zacina drobit a povoluji se spoje a lide to pak dopekaji v troube na myslim 180ºC nebo usporne zarovky ktete obsahuji tezke kovy a likvidace je narocna...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2012 18:54

Pracuje ve firmě, která kurvítka vyrábí. Tedy my je tak samozřejmě nenazýváme, ale jsou to ony. Prostě vyrábíme čipy/integrované obvody, chcete li. Je zajímavé, že přespože se vyrábějí v podstatě stejnou technologií již spoustu let, ceny vstupů (materiálu, energie, plynů, náhradních dílů, zařízení a podobně) stále rostou. my jsme zákazníky (výrobci elektroniky) tlačeni k neustálému snižování ceny a to se skutečně děje. Pokud se nebavíme o něčem super HITECH, ceny běžných IO klesají. Tím pádem se musí někde šidit a šidí se na pojektované době životnosti, které je kolem 3 let. Předpokládám, že u konkurence to je podobné. No a výrobcům spotřební elektroniky, ale třeba i aut, to samozřejmě vyhovuje. Jenže tohle se v reklamních letácích samozřejmě nepíše...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2012 18:19

Ja si myslim že kurvitka je smyslena vec a nebo uz se od nich upustilo.Prece kdybych vyrabel televize a ty se po dvou letech pokazily tak co udela zakazník?Vy.ere se na me a prejde ke konkurenci.Myslim si že kurvitka by proste danemu vyrobci jen uskodila...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 11. 2012 17:37

Statistický vzorek, který má člověk ve svém okolí bývá velmi malý a u nových výrobků (které kupuje) se vada neprojeví. Navíc, když to takto budou praktikovat všichni výrobci (jejich nepsaná dohoda - stačí, že uvažují stejně), tak je přechod mezi značkami zase moc trápit nemusí. Někde to koupí a chtějí to koupit levně. Smutné je, že i když si člověk připlatí "za kvalitu", může dopadnout úplně stejně.Osobní zkušenosti? Fotoaparát Konika-Minolta G400. Ve své době vynikající přístroj (cena 13000,-), který si v mém okolí postupně koupilo asi deset lidí. Po vyfocení cca 15000 snímků (u mě 3 roky, ale někdo to stihl i dříve) se přelomil kablík ovládající clonu v zoom objektivu a to u všech těchto fotoaparátů (opravdu bez výjimky). Oprava nemožná. Internet byl plný zklamaných/naštvaných zákazníků. Součástka asi tak za 50 haléřů, ale nešlo se k ní dostat bez destrukce objektivu. Mimochodem, minolta v té době přestala vyrábět fotoaparáty.Lednička whirpool, vyšší řada (18000,-). Koupili jsme v rodině dvě. Po dvou a půl roce (u druhé po třech letech) odešlo čidlo pro alarm, takže ačkoliv termostat funguje správně a lednička spíná a chladí tak jak má, chybně dětekuje teplotu a permanentně hlásí alarm. Opravář mi rovnou řekl, že si máme koupit nový přístroj. Vyřešil jsem to tak, že jsem uštípnul bzučák alarmu a lednice funguje už pět let bez dalších problémů. Na internetu bylo vidět, že jsme opět nebyli zdaleka jediní.Za podobná "kurvítka" by se měl výrobce zodpovídat, nicméně chápu, že je složité mu prokázat umysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2012 15:29

Ještě tento český článek je zajímavý...
http://technet.idnes.cz/elektronika-se-hure-oprav... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2012 14:48

nejčastější kurvítko jsou kondenzátory naskládané těsně vedle chladičů výkonnových součástek a to i když je na desce dost místa aby se posunuly o pár cm dál. Pokud vám odejde třeba monitor nebo TV, dost často stačí vyměnit nafouklé kondíky na zdroji a jede to dál

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 11. 2012 13:33

Když lidi kupují to nejlevnější, tak se nemůžeme výrobcům divit, že jim za každou cenu to nejlevnější vyrobí a prodají.
Kupte si jako notebook Thinkpad řady T, jako ledničku Miele či Liebherr - a vydrží vám. Ale když se podíváte na jejich podíl na trhu, zapláčete.Samozřejmě jsou případy, kdy by šlo to "kurvítko" velmi levně odstranit/vylepšit - ale opravdu je to jen tou jednou součástkou, není spíš co nejlevněji navržený celý výrobek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 11. 2012 12:57

No to jste objevili Ameriku! Tento problém tu je už pár let. Proč si myslíte, že věci co jste nakoupili před 15ti lety slouží dodnes, ale televize, kterou jste koupili před 4mi roky byla už dvakrát v servisu? Protože tehdy se věci dělaly tak, aby něco vydržely. A proč je dnes lidstvo na takové úrovni na jaké je? Protože se věci dělají tak aby nic nevydržely. Jak jednoduché.
Je logické že u levného Samsungu, např. Galaxy Pocket, výrobce musí šetřit kde se dá. Nicméně pokud si koupím Samsung za 15 tisíc, tak očekávám, že bude vyroben z kvalitních materiálů, které se po 2 letech nerozpadnou. Jenže co uvidím po vybalení z krabičky? Plast, plast a zase plast. Co uvidím když tento Samsung rozeberu na součástky? Plast, plast, trochu křemíku a trochu kovu v drátech. A pak se divíme, že?
Alespoň že můžeme počítat s tím, že ty dva roky to ze zákona vydržet musí.PS: http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurvítko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 11. 2012 12:44

Je to globální dopad konzumní společnosti, která žene výrobce k velkoproduci, jenže jaký je dopad na kvalitu. Samozřemjmě v tom hraje roli i konkurence výrobců, kteří se snaží vyrobit kvanta a pak to takle dopadá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2012 12:32

"jaká je opětovná použitelnost materiálů, z nichž je vyroben"
To mě tedy jako spotřebitele opravdu zajímá. O toto by se neměl zajímat spotřebitel, ale mělo by to být automatické díky ceně. To co jde použít o5ovně by logicky mělo být levnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2012 12:25

clanok je znoskou polopravd a niekedy az klamstvami. Je zbytocne reagovat na kazdu vetu v clanku. Urcite by ste kazdy z vas, radsej stare casy (30 rokov do zadu) ked vsetko vydrzalo 20 rokov a teraz by stal mobil 30000 a PC 100000 ci auto typu felicia 400000.
Inak viac o odpadoch a plytvani zo zdrojmi:
http://www.mises.cz/clanky/labyrint-mytu-viii... ...
http://www.mises.cz/clanky/o-zdrojich-plytvan... ...
http://www.mises.cz/clanky/mytus-recyklace-36... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 11. 2012 12:23

Gratuluji, to jste objevili Ameriku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2012 12:21

Myslim, ze je to spis HOAX o planovanem rozpadu elektroniky tesne po zaruce. Pokud mi dve televize po sobe vydrzi celkem pet let, u obou se rozbije chvili po zaruce, tak prece uz nic od te znacky nekoupim. Myslim, ze to tak udela kazdy racionalni clovek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (36)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor