Po T-Mobilu a Vodafonu se s pomocí lidem v zatopených oblastech ozvala také Telefónica. Už od prvního dne povodní ve firmě probíhá dobrovolná sbírka mezi zaměstnanci, dosud se vybralo několik set tisíc korun a každým dnem přibývá zhruba sto tisíc korun. Nadace Telefónica na konci sbírky finální sumu zdvojnásobí a pošle nadaci Člověk v tísni.
Kromě finanční pomoci Telefónica zároveň umožní svým zaměstnancům zapojit se v zaplavených oblastech do úklidových prací. Čas strávený pomocí jim bude plně hrazen jako běžný pracovní den. Oblasti, kde bude nutné pomoci, určí Nadace Telefónica ve spolupráci s organizacemi jako například Člověk v tísni nebo Byznys pro společnost. Tímto způsobem se již zaměstnanci zapojili při záplavách v roce 2010.
Telefónica také umožní prodloužení splatnosti faktur, nebo nabídne bezplatnou výměnu utopených nebo ztracených SIM karet. Kromě toho se operátor soustředí na zachování plné funkčnosti sítě v zaplavených oblastech, neboť jde o zásadní prostředek komunikace.
Aktualizováno o tiskovou zprávu:
Telefónica a Povodně 2013
1) Aktuální situace v síti
Naši technici nyní intenzivně pracují na tom, aby mobilní a fixní síť fungovala spolehlivě. Věříme, že nyní je třeba více než kdykoli jindy, aby lidé mohli být v kontaktu s okolním světem. V tuto chvíli nelze ještě určit přesný rozsah škod v mobilní a fixní síti, protože některé lokality jsou stále zatopené.
V oblastech, kde záplavy ještě probíhají, jsme připravili celou řadu preventivních opatření. Díky tomu jsme minimalizovali riziko výpadku služeb O2 a celkový počet výpadků byl nižší než v předchozích letech.
Tam, kde již voda opadavá, vyráží naši technici do terénu a opravují poškozené části sítě. Snažíme se, aby k obnově veškerých kabelů došlo v co nejkratší době. Linka technické podpory je v plné pohotovosti.
2) Pomoc lidem postižených povodní
Společnost Telefónica Czech Republic také připravila přímou pomoc pro obyvatele zasažené povodní, pro zasahující záchranáře, hasiče a další složky.
- Výměna SIM karty se stejným číslem zdarma - platí pro paušál i předplacenou kartu
- Aktivace nové SIM karty zdarma - platí pro paušál
- Aktivace nové SIM karty za 1 Kč s předplaceným kreditem 10 Kč - platí pro předplacenou kartu
- Sleva 1 000 Kč z běžné ceny koncového zařízení v ceně minimálně hodnotě nad 1000 Kč (pevný telefon, modem, set-top-box)
- Nový modem ADSL/VDSL za 750 Kč v hodnotě do 1 000 Kč - bude zaslán poštou
- Kompenzace u fixních služeb - kreditace nefunkčních fixních služeb za poměrné období do další faktury
- Odklad vymáhání pohledávek - zajistíme odklad vymáhání posledních dvou existujících faktur
- Dobrovolná sbírka mezi zaměstnanci společnosti Telefónica - sbírka běží od prvního dne povodní, doposud se vybralo několik set tisíc korun. Denně přibývá dalších zhruba sto tisíc korun. Nadace Telefónica na konci sbírky finální sumu zdvojnásobí a poukáže na konto nadace Člověk v tísni, která prostředky využije na poskytnutí okamžité materiální pomoci v zaplavených oblastech.
- Dobrovolnický den - zaměstnanci se mohou zapojit do úklidových prací v zaplavených oblastech, přičemž čas strávený pomocí jim Telefónica plně uhradí jako pracovní den.